متوسط قیمت کتاب ۶۰ هزار تومان شد

متوسط قیمت کتاب ۶۰ هزار تومان شد

تسنیم نوشت: آمارهای نشر کتاب در شهریور ماه حکایت از افزایش ده درصدی قیمت کتاب نسبت به ماه پیش از آن دارد،‌ قیمت کتاب در شهریور ماه به طور متوسط ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

بر اساس آمارهای موجود خانه کتاب در آخرین ماه تابستان سال جاری ۸ هزار و ۶۹۶ عنوان کتاب از سوی ناشران ایرانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

از این میان ۶ هزار و ۲۷۰ عنوان کتاب تالیفی و ۲ هزار ۴۲۶ عنوان ترجمه بوده است. ناشران تهرانی ۶ هزار و ۸۳۲۳ عنوان و ناشران شهرستانی هزار و ۸۷۳ عنوان کتاب در شهریورماه منتشر کرده‌اند.

شمار کتاب‌های چاپ اول شهریورماه ۵ هزار و۵۶۸ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۳ هزار و ۱۲۸ عنوان بوده است.

شهریور ماه امسال نیز به سنت هر ساله‌، بیشترین آمار انتشار کتاب در آستانه مهر ماه به حوزه کمک آموزشی با هزار و ۶۸۴ عنوان اختصاص داشته است، پس از آن ادبیات با هزار و ۶۷۰ عنوان و کودک و نوجوان با هزار و ۲۳۰ عنوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.کمترین میزان انتشار کتاب نیز در حوزه کلیات با ۸۵ عنوان بوده است.

در حوزه کودک و نوجوان از هزار و ۲۳۰ عنوان کتاب منتشره،‌ ۵۵۱عنوان تالیف و ۶۷۹ عنوان ترجمه بوده است. ناشران تهرانی هزار و ۳۳ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی۱۹۷ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان منتشر کرده‌اند.

متاسفانه همان‌طور که فاصله ترجمه‌ و تالیف در این حوزه رو به فزونی است،‌ آمارهای تجدید چاپی نیز نسبت به چاپ اولی‌ها در حوزه کودک رو به فزونی می‌رود. در شهریور ماه این آمار تقریباً دو برابر و حدود ۷۵۲ عنوان کتاب در مقابل ۴۷۸ عنوان کتاب چاپ اول است.

متوسط شمارگان کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان هزار و ۶۵۰ نسخه بوده است و متوسط قیمت کتاب در این حوزه نیز ۳۶ هزار تومان.

اما متوسط شمارگان کل کتاب‌های منتشره در شهریور ماه هزار نسخه و متوسط قیمت نیز ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

این در حالی است که متوسط قیمت کتاب در شهریور ماه سال گذشته ۴۷ هزار تومان و مرداد سال جاری نیز ۵۵ هزار تومان بوده است.

۵۸۵۸

پست بعدی

استاد محمدرضا حکیمی؛ فریادی برای زندگی منهای فقر

ش اکتبر 2 , 2021
پرونده یادبود استاد محمدرضا حکیمی، مجموعه ای از 20 یادداشت از اعضاء گروه وبلاگ نخبگان خبرآنلاین است که هر یک از نگرش ها و نگرانی های استاد فقید نوشته اند. چهل روز از درگذشت استاد محمدرضا حکیمی گذشت؛ او که حکیم مکتب تفکیک بود و صاحب کتاب الحیاه و فریاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000