وقتی استاد حکیمی مطالب کتابش را حذف کرد تا هزینه کتاب کاهش یابد

وقتی استاد حکیمی مطالب کتابش را حذف کرد تا هزینه کتاب کاهش یابد

استاد دانشگاه تهران، گفت: عدالت اجتماعی کلید ورود به شخصیت علامه حکیمی بود، او دغدغه انسان‌شناسی و انسان را داشت و حتی حاضر نبود برای خرید یک کتاب به یک طلبه فشار اقتصادی وارد شود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، استاد دانشگاه تهران، در مراسم بزرگداشت محمدرضا حکیمی که به مناسبت چهلمین روز ارتحال ایشان دیروز در قم برگزار شد، گفت: بنده معتقدم که کلید ورود به ساحت مرحوم حکیمی هم عدالت است.

استاد دانشگاه تهران افزود: آقای حکیمی در حال نوشتار اثری بودند و برخی مطالب را حذف کردند بنده عرض کردم چرا حذف کردید ایشان فرمودند چون اگر فلان طلبه بخواهد بخرد و بخواند ممکن است وقتی حجم کتاب زیاد شود پول نداشته باشد؛ یعنی او حتی حاضر نبود که به برخی افراد برای خرید کتاب فشار بیاید لذا تلاش داشت حجم مطالبش را کم کند.

مهدوی‌راد گفت: برای نوشتن الحیاة دقت و تامل زیادی در انتخاب روایات صورت گرفته است و ایشان وقت زیادی برای تالیف آن صرف کردند. آنچه برای او مهم بود درد انسان و زمان شناسی بود و معارف را متناسب با زمان بیان می‌کرد و او دغدغه انسان‌شناسی و انسان‌ها را داشت و درخواست دارم بارها کتاب الحیاة را بخوانید. خودش معتقد بود که الحیاة برای من نیست بلکه برای اهل بیت(ع) است.

/6262

پست بعدی

هشدار مطهری به جمهوری آذربایجان: به جای خیانت به دامان مادرت، ایران بازگرد

ج اکتبر 1 , 2021
علی مطهری در توییتی نوشت: جمهوری آذربایجان به جای خیانت به مادر خود ایران، بهتر است به دامان مادرش بازگردد وگرنه همان درسی را که ‎صدام گرفت دریافت خواهد کرد. ‏‎به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی در توییتر نوشت:ایران باید در مقابل طرح خائنانه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000