روایت مشاور عالی رهبری از درس ایران به صدام / «اولین پاسخ» ما عملیات انتقام معروف شد

روایت مشاور عالی رهبری از درس ایران به صدام / «اولین پاسخ» ما عملیات انتقام معروف شد

ایرنا نوشت: مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ایمان و توکل به خدا و اطاعت از فرماندهی کل قوا و بنیانگذار جمهوری اسلامی در همان روز اول نبرد چنان درسی به صدام و حامیانش دادند که تا ابد حتی فکر حمله به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهند.

امیر سرتیپ سید حسام هاشمی با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش و خلبانان تیز پرواز و جوانان برومند این نیرو در روزهای اول جنگ با اجرای عملیات‌های متعدد و مختلف چنان ضرب شستی به دشمن نشان دادند که تا آخر جنگ نتوانستند عرض اندامی داشته باشند.

امیر سرتیپ هاشمی ادامه داد: صدام حسین در سخنرانی رسمی خود اعلام کرده بود که این جنگ، جنگ تفریحی با ایران است و قاطعانه گفت که روز اول خرمشهر، روز سوم خوزستان و هفته بعد تهران را تصرف می کند. از آنجایی که تمامی کشورهای منطقه اتحادیه عرب، استکبار و ابرقدرت ها از عراق پشتیبانی می کردند، صدام با قاطعیت این چنین سخنرانی می کرد اما نیروی هوایی با داشتن خلبانانی همانند بابایی، اردستانی و دیگران آرزو های صدام را از روز اول به گور بردند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ۳۱ شهریور ماه ساعت ۲ بعدظهر عراق حمله را به ایران آغاز کرد و نیروی هوایی ارتش در کمتر از سه ساعت روی هدف ها عملیات را آغاز و چند پایگاه حساس کوت و شعوبیه را در هم کوبید و نشان داد که صدام چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. این عملیات به «اولین پاسخ» یا عملیات انتقام معروف شد و در اول مهر ۱۳۵۹ نیز عملیات کمان ۹۹ را نیروی هوایی با ۱۴۰ فروند انجام داد.

وی تصریح کرد: نیروی هوایی همزمان، نقاط حیاتی و مهم عراق را بمباران کرد و این جا است که صدام و روسای کشورهای حامیان بعثی‌ها فهمیدند که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

امیر سرتیپ هاشمی یادآور شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ایمان و توکل به خدا و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و بنیانگذار جمهوری اسلامی در همان روز اول نبرد چنان درسی به صدام و حامیانش دادند که تا ابد دیگر دشمن حتی فکر حمله به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهد.

وی ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا به دانشجویان دانشگاه هوایی، دانشجویان دانشگاه هوایی را به تقویت روحیه سلحشوری و انقلابی دعوت و به آنها یاد آوری کرد که استقامت و پایداری در مسیر الهی شرط رسیدن به وعده‌های خداوند تبارک و تعالی است.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

فایزر بعد از واکسن، داروی کرونا درست می‌کند

د سپتامبر 27 , 2021
ایسنا نوشت: شرکت داروسازی فایزر از آغاز مطالعه روی نوعی داروی خوراکی برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ خبر داد. شرکت داروسازی فایزر امروز (دوشنبه) اعلام کرد: مطالعه ای را آغاز کرده تا اثربخشی نوعی داروی ضد ویروسی خوراکی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000