واکنش‌ها به تعطیلی مهم‌ترین کتابفروشی دمشق

واکنش‌ها به تعطیلی مهم‌ترین کتابفروشی دمشق

ایبنا نوشت: سوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی از تعطیلی کتابفروشی نوبل که یکی از مهم‌ترین کتابفروشی‌های دمشق به شمار می‌رود ابراز ناراحتی کرده‌اند.

کتابفروشی نوبل یکی از مهم‌ترین کتابفروشی‌های دمشق به شمار می‌رود که در خیابان میسلون در وسط بازار تجاری دمشق و مقابل هتل شام واقع شده و سال‌هاست که سوری‌ها برای خرید هر نوع کتابی به این مکان رفت وآمد می‌کنند. این کتابفروشی بیش از نیم‌قرن در ذهن و ضمیر روشنفکران سوریه و کتاب‌دوستانی حضور دارد که با گذشت زمان به یاران وفادار جمیل ادمون، صاحب این کتابفروشی تبدیل شده بودند.
صبری عیسی، روزنامه‌نگار سوری درباره بسته‌شدن این کتابفروشی می‌گوید: «هر شخصی که برای خرید کتاب وارد این مکان می‌شد، بلافاصله به قدرت صاحب این کتابفروشی برای معرفی جامع و کامل کتاب‌ها پی می‌برد؛ انگار که دارد با مولف کتاب‌ها صحبت می‌کند و اگر کتاب مورد نظر خریدار در کتابفروشی‌ او موجود نبود، با معرفی کتاب‌های دیگر با روش منحصربه‌فرد خودش موجب می‌شد هیچ مشتری دست خالی از کتابفروشی خارج نشود.»
او در ادامه افزود که کتابفروشی نوبل ایستگاه ارتباطی بین روشنفکران سوریه و شمار زیادی از نویسندگان و مولفانی بود که به توانایی کتابفروشی در فروش رسیدن کتاب‌هایشان ایمان داشتند.
خلیل صویلح، دیگر روزنامه‌نگار سوری نیز با اشاره یه اینکه دمشق به شهری بدون کتابفروشی تبدیل شده اشاره کرد که کتابفروشی میلسون بعد از تعطیلی به صرافی تبدیل شده و کتابفروشی الیقظه نیز به کفش‌فروشی و حالا باید منتظر سرنوشت دردناک کتابفروشی نوبل بعد از تعطیلی باشیم.

۵۸۵۸

پست بعدی

قالیباف: همه ما دلتنگ شمردن ۱۴۵۲عمود بین نجف و کربلا هستیم

د سپتامبر 27 , 2021
ایسنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویری از پیاده روی اربعین در ۵ سال گذشته گفت که همه ما دلتنگ شمردن ۱۴۵۲ عمود بین نجف و کربلا هستیم و خاطرات موکب‌ها و مهمان نوازی بی نظیر عاشقان امام حسین (علیه السلام) از ذهنمان بیرون نمی‌رود. ⁣ محمدباقر قالیباف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000