پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ در تهران/ شهرری میزبان عاشقان حسینی است

پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ در تهران/ شهرری میزبان عاشقان حسینی است

خبرگزاری صداوسیما نوشت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) امروز ۵ مهر ۱۴۰۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دقایقی پیش اغاز شده است.

در مراسم پیاده روی اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) آغاز شده است عزاداران پس از طی مسیر ۱۷ کیلومتری هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌رسند.

بنا بر اعلام شهرداری تهران در مسیر راهپیمایی عزاداران حسینی خدمت‌رسانی به شهروندان توسط موکب‌های برپاشده توسط هیئت‌های مذهبی ارائه می‌شود.

همچنین خدمات اتوبوسرانی و مترو در این مسیر برای عزاداران رایگان است، ایستگاه‌های مترو در میدان امام حسین (ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و ایستگاه شهر ری واقع در خط یک آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز هستند.

بنابرعلام شرکت مترو تهران و حومه در این روز با کاهش فاصله حرکت قطارها در این خط، خدمات دهی به مسافران در ساعات پرتردد با حداکثر توان انجام می‌گیرد و در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهد شد.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز به‌مناسبت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین، تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۶۰ دستگاه تک‌کابین در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برای جابه‌جایی زائران پس از پایان مراسم به میادین اصلی شهر مستقر است.

شهرری میزبان جاماندگان اربعین‌حسینی

در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران، عاشقان اباعبدالله الحسین به طور خودجوش از نقاط مختلف تهران تا حرم مطهر عبدالعظیم پیاده‌روی می‌کنند.

آستان عبدالعظیم اعلام کرد: نحوه حضور زائران در حرم به نحوی طراحی شده که پس از سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضریح‌ها از مسیرهای تعیین شده عبور کنند و غیر از اقامه نماز جماعت در نقاط تعیین شده، هیچگونه برنامه دیگری که موجب تجمع باشد برگزار نخواهد شد.

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت ری گفت تمام مراکز واکسیناسیون فعال هستند، در مسیر پیاده‌روی موکب‌های سلامت برپا شده و ۲۰ پایگاه انجام تست پی‌سی‌آر و تزریق واکسن نیز به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

2323

پست بعدی

شعر شاعر پاکستانی برای علی لندی

د سپتامبر 27 , 2021
ایسنا نوشت: احمد شهریار، شاعر پاکستانی شعری را برای علی لندی، نوجوان ایذه‌ای که در پی به آتش زدن برای نجات افراد گرفتار در آتش از دنیا رفت سروده است. محمدجعفر محمدزاده، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر رادیو ایران نوشته است: جای خوشبختی است که چراغ زبان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000