منصوری: با یکدستی قوا، اصولگرایان هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود ندارند

منصوری: با یکدستی قوا، اصولگرایان هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود ندارند

جماران نوشت: اینکه اصلاح طلبان در وضعیت فعلی و با توجه به روی کار آمدن دولت اصولگرایی و یکدست شدن قوا باید چه اقداماتی انجام دهند و استراتژی آنها به عنوان یک جریان سیاسی شناخته شده در کشور چه خواهد بود، پرسشی است که خبرنگار جماران از سخنگوی جبهه اصلاحات ایران پرسیده است.

سخنگوی جبهه اصلاحات به «جماران» گفت: اصولگرایان حداقل برای آن بخشی که پایگاه رای خودشان می دانند باید کارنامه قابل قبولی ارائه دهند، به خصوص حالا که همه قوا یکدست شده است و هیچ دلیلی هم برای عدم موفقیت خود نباید داشته باشند.

آذر منصوری در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: طبعا اصلاح طلبان قبل از ورود به هر انتخابات دیگری ضمن رصد دقیق آنچه در سیاست داخلی و خارجی کشور در حال وقوع است، باید رفتار جمعی خود را در چند انتخابات گذشته نقد و آسیب شناسی کنند و بر سر یک راهبرد مشخص به توافق برسند. از نگاه من این راهبرد مشترک باید بر معنا و مفهموم پیدا کردن انتخابات متمرکز باشد.

تکرار آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد بسیار محتمل خواهد بود

آذر منصوری در این گفت و گو اظهار کرد: اگر تلاش اصلاح طلبان در راستای معنا و مفهوم پیدا کردن انتخابات نباشد، تکرار آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد بسیار محتمل خواهد بود.

وی افزود: آنچه که در انتخابات ۹۸حادث و در انتخابات ۱۴۰۰هم تکرار شد، حذف حداکثری اصلاح طلبان ذیل نظارت استصوابی بود که عملا هم انتخابات را از معنا و مفهوم تهی کرد و هم‌ مشارکت در انتخابات را به پایین ترین نرخ آن تنزل داد.

آذر منصوری: تلاش اصلاح طلبان باید بر به رسمیت شناخته شدن حق انتخاب آزاد شهروندان متمرکز باشد/ با یکدستی قوا، اصولگرایان هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود ندارند

با یکدستی قوا، اصولگرایان هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خود ندارند

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: اصولگرایان حداقل برای آن بخشی که پایگاه رای خودشان می دانند باید کارنامه قابل قبولی ارائه دهند، به خصوص حالا که همه قوا یکدست شده است و هیچ دلیلی هم برای عدم موفقیت خود نباید داشته باشند. اینکه تا چه حد عملکرد این مجلس در راستای حل مشکلات مردم و محرومان جامعه بوده، به تبعیض و بی عدالتی خاتمه داده و از کوچک شدن سفره های مردم جلو گیری کرده است، پرسشی است که هم در انتخابات ۱۴۰۲ و هم در ۱۴۰۴ باید به آن پاسخ داده شود. علی القاعده با نرخ تورم ۵۰درصد و اقتصادی که به سمت ونزوئلایی شدن می رود، سطح مشارکت در هر انتخاباتی نسبت به انتخابات قبل تنزل پیدا خواهد کرد و این یکی از تهدیدهای جدی اتفاقا علیه امنیت ملی کشور است که به نظر می آید اصولگرایان تندرو حتی گوشه چشمی هم به آن ندارند.

منصوری گفت: طبعا اصلاح طلبان قبل از ورود به هر انتخابات دیگری ضمن رصد دقیق آنچه در سیاست داخلی و خارجی کشور در حال وقوع است، باید رفتار جمعی خود را در چند انتخابات گذشته نقد و آسیب شناسی کنند و بر سر یک راهبرد مشخص به توافق برسند. از نگاه من این راهبرد مشترک باید بر معنا و مفهموم پیدا کردن انتخابات متمرکز باشد.

تلاش اصلاح طلبان باید بر به رسمیت شناخته شدن حق انتخاب آزاد شهروندان متمرکز باشد

او افزود: انتخابات زمانی معنا و مفهوم پیدا می کند که همه شهروندان ایران باور کنند رأیی که به صندوق می ریزند و نهاد انتخابی برآمده از این رای می تواند در زندگی امروز و آینده آنها اثر گذار است، این هم میسر نمی شود مگر آنکه حق انتخاب آزاد شهروندان به رسمیت شناخته شود و همه ایرانیان از حق آزادانه انتخاب شدن و انتخاب کردن برخوردار باشند. به نظرم تلاش اصلاح طلبان باید بر به رسمیت شناخته شدن این حق متمرکز باشد.

سخنگوی جبهه اصلاحات ادامه داد: این حق هم به رسمیت شناخته نخواهد شد مگر اینکه از یک سو اصلاح طلبان برای اصلاحات جامعه محور برنامه داشته باشند و از سوی دیگر بر اهمیت انتخابات آزاد و تاثیر آن بر منافع ملی و امنیت ملی کشور تاکید و اصرار داشته باشند و گفت وگو با همه جریان های سیاسی که نگران ایران و منافع ملی کشور هستند را در دستور کار خود قرار دهند.

مؤمن از یک سوراخ نباید چند بار گزیده شود

قائم دبیرکل حزب اتحادملت ایران اسلامی گفت: اینکه اصولگرایان به گونه ای عمل می کنند که مردم مجددا با اصلاح طلبان در انتخابات حداقلی سلام خواهند کرد، خوش بینی کاذب است که هیچ دستاوردی جز بی عملی و سرمایه سوزی بیشتر برای اصلاح طلبان به دنبال نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: با وجود نظارت استصوابی و عملکرد نهادهای انتخابی بر آمده از چنین انتخاباتی که تجربه عینی آن را از انتخابات ۹۲تا ۹۶ پشت سر گذاشتیم و سیاست ورزی نیابتی به این مفهوم کارکرد خود را از دست داده است و به قول معروف مؤمن از یک سوراخ نباید چند بار گزیده شود.

2323

پست بعدی

تیراندازی‌های ایذه در مناطق جنگی هم رخ نمی‌دهد

ج سپتامبر 24 , 2021
هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) دفاع مقدس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان عکس استانها مجلس شورای اسلامی

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000