سلیمی: طرح شفافیت آرا، نمایندگان را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد

سلیمی: طرح شفافیت آرا، نمایندگان را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد

تسنیم نوشت: نماینده محلات در مجلس گفت:ما می‌خواهیم با طرح شفافیت آرا همه فعالیت وکلای‌ملت در حیطه وظایف نمایندگی را در ویترین قرار دهیم تا مردم بتوانند آن را رصد و بر عملکرد آنها نظارت کنند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت:طرح شفافیت آرای نمایندگان بسیار کمک خواهد کرد به بهتر شدن عملکرد مجلس و نمایندگان و ما می‌خواهیم با این طرح همه فعالیت نمایندگان در حیطه وظایف نمایندگی را در ویترین قرار دهیم تا مردم بتوانند آن را رصد و بر عملکرد آنها نظارت کنند.

وی افزود:با تصویب طرح شفافیت آرا، نماینده در اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرد بنابراین در امور مرتبط با نمایندگی و درباره طرح‌ها و لوایح با کارشناسی بیشتری اظهار نظر می‌کند.

نماینده محلات در مجلس ادامه داد: شفاف شدن رای سبب می‌شود نماینده مجلس برای رای به طرح و لوایح یا رأی اعتمادها بررسی بیشتر و دقیقتری داشته باشد، و احساسی رای ندهند و تصمیم‌گیری نکنند.

حجت الاسلام سلیمی در ادامه با اشاره به ضرورت شفافیت آراء نمایندگان در مجلس، اظهار کرد:زمانی که مسائل و عملکرد وکلای‌ملت در حیطه نمایندگی در پیش چشم رأی دهندگان قرار گیرد هر زمان نماینده ای دچار خطایی شود، آنها در قبال آن واکنش منطقی خواهند داشت و مسیر صحیح را نشان خواهند داد بنابراین این شفافیت به حوزه قانونگذاری و نظارت عمق می بخشد.

سلیمی: طرح شفافیت آرا، نمایندگان را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد

وی با بیان اینکه نهایی شدن این طرح به استحکام قانونگذاری و سلامت مجلس کمک می‌کند، اظهار کرد: مردم حق دارند در جریان عملکرد نمایندگان قرار گیرند چرا که نمایندگان وکلای آنها هستند. از طرف دیگر تصویب این طرح باعث مشارکت مردم در امور کلان کشور و تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد:تصویب نهایی طرح شفافیت آرای نمایندگان منجر به افزایش هر چه بیشتر اعتماد به قوه مقننه و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور خواهد شد.

کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه 15 بهمن ماه سال گذشته از سوی نمایندگان رد و از دستورکار مجلس خارج شده بود که پس از آن طبق آیین‌نامه و به‌درخواست نمایندگان مجدداً در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

لازم به ذکر است اخیرا طرح مذکور در سامانه مربوطه قرار گرفته و نمایندگان می‌تواننند پیشنهادات خود را دربراه آن مطرح کنند.

23219

پست بعدی

مرگ ۲۸۴ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته/ کاهش مبتلایان

ج سپتامبر 24 , 2021
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۵۲۹۴ هزار بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000