احتمال تکمیل قانون اقدام راهبردی مجلس/ هنوز پیش نویس طرح خنثی کردن تحریم‌ها به کمیسیون امنیت نیامده

احتمال تکمیل قانون اقدام راهبردی مجلس/ هنوز پیش نویس طرح خنثی کردن تحریم‌ها به کمیسیون امنیت نیامده

برنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با اظهارات یک عضو کمیسیون مبنی بر تدوین طرح خنثی کردن تحریم‌ها گفت: ممکن است متناسب با شرایط جدید نیاز به قوانین جدید هم احساس شود و قوانینی بیاوریم که مکمل قانون اقدام راهبردی باشد.

«محمود عباس‌زاده مشکینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با «اظهارات یک عضو کمیسیون مبنی بر تدوین طرح خنثی کردن تحریم‌ها» گفت: ایده طرح‌ها در ابتدا در کمیته‌های زیرمجموعه مطرح می‌شود، احتمالا دوستان در کمیته این موضوع را مطرح کردند هنوز پیش نویس این طرح به کمیسیون امنیت ملی نیامده است.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که «پس از توافق بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برخی از لزوم اصلاح در قانون اقدام راهبردی سخن گفتند آیا مجلس بنای ایجاد تغییرات در این قانون را ندارد؟» گفت: قانون راهبردی در زمان خودش تکمیل‌ترین قانون بود حالا متناسب با شرایط جدید ممکن است نیاز به مکمل‌هایی داشته باشد؛ ما هنوز به این نتیجه نرسیدیم و این قانون کفایت می‌کند و ظرفیت‌های خوبی دارد حالا در آینده اگر متناسب با شرایط جدید نیاز به قانونگذاری جدید باشد، تصمیماتی خواهیم گرفت.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به نظر شما با قانون فعلی مذاکرات در وین به چه سمتی خواهد رفت؟ گفت: مذاکرات وین محصول این قانون است.

او در پاسخ به این سوال که از صحبت‌های امیرعبداللهیان اینگونه تلقی شد که ایشان تلویحا خواستار اصلاح این قانون هستند، بیان کرد: از صحبت‌های وزیر امور خارجه در جمع فعالین رسانه ای برداشت خوبی نشده بود. آقای امیرعبداللهیان هم توضیحاتی در این خصوص دادند که موید عرایض بنده است. ایشان خودشان هم گفتند یک برداشت واقع بینانه و درستی از صحبت‌های ایشان نشده است.

عباس‌زاده ​مشکینی گفت: ممکن است متناسب با شرایط جدید نیاز به قوانین جدید هم احساس شود و قوانینی بیاوریم که مکمل قانون اقدام راهبردی باشد. البته هنوز این قانون کفایت می‌کند زیرا این قانون ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و در آخرین گزارشی که معاون سازمان انرژی اتمی داشتند و بعد (امیرعبدالهیان) در جلسه این موضوع را گفتند که این قانون ظرفیت بسیار خوبی برای سازمان انرژی اتمی فراهم آورده و برای سازمان انرژی اتمی ارزشمند است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در رابطه با دستور کار کمیسیون پس از تعطیلات مطرح کرد: کمیسیون درحال رصد مسائل و تحولات افغانستان است. همچنین آثار و برکات پیوستن ایران به شانگهای و ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کند از دیگر موضوعات مورد بررسی است. باید دستگاه دیپلماسی خارجی ما یک برنامه مدون برای تحقق سیاست ایجاد ارتباط موازن با تمام کشورهای دنیا بر اساس اولویت کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی تنظیم کند. چنین موضوعاتی را کمیسیون پیگیری خواهد کرد.

او در پایان افزود: سفارتخانه‌های ما و دستگاه دیپلماسی باید ترجیحات راهبردی‌شان بر اساس تقویت و گسترش ارتباطات اقتصادی با همه کشورها، کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی باشد یعنی محصول ارتباطات سیاسی ما در سبد ارتباطات اقتصادی و یا اقتصاد کشور به نوعی مناسب دیده شود آن هم با عدد و رقم و شاخص، کمیسیون هم تحقق این مسیر را پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است اخیرا زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح جامع برای مقابله و خنثی‌سازی تحریم‌ها خبر داده است.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

سخنگوی ستاد کرونا: به زودی برخی خدمات با کارت واکسن ارائه می‌شود

ج سپتامبر 24 , 2021
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از الزام ارائه خدمات با کارت واکسن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حدود دو تا سه هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت همه خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000