انتقاد عضو هیئت رئیسه مجلس از مسیر اشتباه توسعه در کشور

انتقاد عضو هیئت رئیسه مجلس از مسیر اشتباه توسعه در کشور

ایسنا نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه توسعه کشور صحیح نیست، گفت: مسایلی که در بحث تنش آبی در خوزستان، مدیریت منابع آب، از دست رفتن جایگاه تولید فولاد خوزستان در تولید فولاد کشور و… به وجود می‌آید، بیانگر آن است که مسیر توسعه کشور را اشتباه طی می‌کنیم.

مجتبی یوسفی در مراسم کلنگ‌زنی سه طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان که امروز، ۲۸ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم‌گیری غلط در توسعه کشور باعث از دست دادن فرصت‌ها شده و همچنین هزینه‌های سربار تولید و لجستیک را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه راه توسعه کشور صحیح نیست، افزود: مسایلی که در بحث تنش آبی در خوزستان، مدیریت منابع آب، از دست رفتن جایگاه تولید فولاد خوزستان در تولید فولاد کشور و… به وجود می‌آید، بیانگر آن است که مسیر توسعه کشور را اشتباه طی می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در مناطق کویری کشور حدود ۲۰ تا ۲۵ شرکت فولادی احداث شده است، باعث مسایلی می‌شود که در بخش‌های دیگر دچار مشکل شویم.

یوسفی ادامه داد: نباید حدود ۱۰ تا ۱۵ سال طرح‌های توسعه‌ای که فولاد خوزستان را می‌توانست به جایگاه اصلی تولید فولاد کشور بازگرداند، متوقف می‌شد. این مساله اوج بی انصافی مدیرانی بود که بر این مجموعه در دوران گذشته حکمرانی کرده‌اند.

وی افزود: می‌توانستیم طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان را خیلی زودتر از این اجرایی کنیم اما این کار انجام نشد و جایگاه تولیدی فولاد خوزستان در کشور به دیگر شرکت‌ها واگذار شد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت فولادی با تولید کمتر از ۱۰ میلیون تن محصولات، اصلا شرکت نیست، گفت: اگر زنجیره ارزش افزوده در شرکت‌های فولادی و نوردی تکمیل نشود، جایگاه ایران در تولید فولاد در دنیا از دست می‌رود.

یوسفی بیان کرد: خط قرمز ما خروج مدیریت فولاد اکسین و شرکت‌های متناظر از جمله کربن بلک از استان است و اجازه نخواهیم داد این شرکت‌ها از استان خارج شوند.

وی ادامه داد: نظر ما است که مدیریت فولاد اکسین ذیل فولاد خوزستان قرار بگیرد تا علاوه بر کاهش هزینه سربار تولید، زمینه ساز تکمیل زنجیره ارزش افزوده و ایجاد اشتغال شود.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

سهم ناچیز ۱۵۰ هزار دوزی اصفهان از واکسن برکت؛ استقبال خوب اما توزیع اندک!

ی سپتامبر 19 , 2021
مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در اصفهان تخصیص و توزیع شده است که به رغم استقبال خوب اصفهانی ها از این واکسن نگران تامین دوز دوم آن هم هستیم. رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: تاکنون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000