تاکید رهبر انقلاب بر حل سریع مشکلات معیشت قهرمانان المپیک و پارالمپیک

تاکید رهبر انقلاب بر حل سریع مشکلات معیشت قهرمانان  المپیک و پارالمپیک

قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی های 2020 توکیو صبح امروز (شنبه 27 شهریورماه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی های 2020 توکیو با ایشان، فرمودند: شما با قهرمانی خودتان اثبات میکنید که کارهایی که به ظاهر نشدنی است، در واقع شدنی است. این برای کشور ما خیلی آورده‌ی مهمی است. این پیام برای دوران ما بسیار ارزشمند است. دستگاههای زیادی مشغول برنامه‌ریزی‌اند، در کارند برای اینکه جوان ایرانی را از امید و نشاط دور کنند، دچار افسردگی کنند، دچار ناامیدی کنند. در یک چنین فضایی شما این پیام امید را تزریق میکنید به کل جامعه. این بسیار ارزشمند است.

ایشان فرمودند: قهرمانی در مسابقات ورزشی به خصوص در سطح بین‌المللی حامل یک پیام مهمی است. آن پیام عبارت است از پیام توانایی، نشاط، همت، قدرت اراده، یعنی همه احساس میکنند که این کسی که توانست قهرمان بشود، روی سکوی قهرمانی بایستد، همت کرده، اراده کرده، توانایی خودش را بالفعل کرده، نشاط به جامعه می‌بخشد. این پیام مهم قهرمانی در صحنه‌های بین‌المللی ورزشی است. در واقع قهرمانها آموزگاران ایستادگی و امید و نشاطند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: این رفتار اخلاقی و جوانمردانه‌ای که شماها همراه با معنویت نشان دادید؛ نامگذاری کاروان ورزشی بنام شهیدان و بخصوص بنام شهید سلیمانی این یک کار بسیار ارزشمند است، اهداء مدال از سوی چند نفر از قهرمان‌ها به شهیدان خاص، اسم آوردند که این مدال به فلان شهید اهداء میشود. اینها خیلی با ارزش است.

اهم بیانات معظم له را در ادامه بخوانید؛

* استفاده از چفیه بعنوان نماد ایثار و مقاومت و سجده‌ی خدا برروی چفیه. اینها ارزش است، اینها معنویت را در سطح افکار عمومی جهان و احساسات جهانی می‌پراکند، منتشر میکند، خیلی باارزش است.

* حجاب بانوان ورزشکار که این دختر عزیزمان گفتند واقعاً ارزش بزرگی است، پوشش چادر قهرمان طلایی این مسابقات در جایگاه پرچمداری با چادر لباس ایرانی زن مسلمان ،این را در مقابل چشم مردم دنیا نشان دادن، صحنه‌ی ابراز عشق و محبت به پرچم عزیز ایران، اشک شوق، اشک غیرت در مقابل پرچم که دارد میرود بالا، صحنه‌ی نماز خواندن، صحنه‌ی در آغوش گرفتن حریف مغلوب، صحنه‌ی احترام تیم والیبال به مادر شهید.

* یک نکته قابل توجه این است که از تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی در داخل کشور حمایت کنید. من شنیدم که امسال چندین کشور از لباس ورزشی‌ای که محصول تولیدی کشورمان بود استفاده کردند. این نشان ایرانی در دنیا درخشید.

* خب در واقع توانستند انحصار کلیشه‌ای بعضی از نشانهای بین‌المللی را با این بشکنند این خیلی باارزش است. این را حمایت بکنید. هم از این تولیدی حمایت بشود، هم بقیه‌ی ابزارهای ورزشی در داخل تولید بشود و همان‌طور که اینجا در مورد لباس توانستید این برتری را به دست بیاورید، در مورد بقیه‌ی ابزارهای ورزشی هم احتمالاً خواهید توانست.

* از لحاظ اشتغال، از لحاظ مشکلات زندگی و معیشتی به این قهرمانانی که دچار مشکلاتی در این زمینه‌ها هستند، به معنای واقعی کلمه رسیدگی بشود. یعنی این عدالت ورزشی در همه جا، هم از لحاظ جغرافیایی، هم از لحاظ نوع ورزشها یک عدالتی بیش از آنچه که امروز دارد اعمال میشود، بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

این خبر ادامه دارد…

پست بعدی

استان تهران ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۸۰۰ هزار دوز دارد

ش سپتامبر 18 , 2021
استاندار تهران گفت: ظرفیت‌ لازم برای تزریق روزانه تا ۸۰۰ هزار دُز واکسن در استان بررسی شد و آمادگی رساندن شمار واکسینه کردن ساکنان استان به روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دُز واکسن وجود دارد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000