تبلیغات اشتباه برای داروی خطرناکی که اثری بر کرونا ندارد

تبلیغات اشتباه برای داروی خطرناکی که اثری بر کرونا ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن هشدار به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین، گفت: متاسفانه مطلع شدیم که از طریق انتشار صدای ضبط شده یک فرد غیرگروه پزشکی در فضای مجازی، توصیه به مصرف قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کرونا شده و ادعا کرده مصرف این دارو هیچ عارضه ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر رحمت‌اله افشار افزود: با توجه به گسترش گزارشات غیرعلمی مطرح شده در خصوص تاثیر داروهای آلفا آگونیست‌های موضعی چشمی و بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا در فضای مجازی، به استحضار مردم شریف می رسانیم مصرف خود سرانه این داروها تبعات سنگینی برای سلامت افراد دارد.

وی اظهار کرد: این داروها هیچ گونه اثر ضد ویروسی ندارند و هیچ شواهد علمی مبنی بر مفید بودن قطره های چشمی و یا اسپری‌های بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا وجود ندارد. بنابراین استفاده از این داروها برای پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا توصیه نمی شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست که تنها به توصیه های متخصصین و همکاران گروه پزشکی و مطالب منتشر شده از طریق مراجع رسمی توجه کنند و برای حفظ سلامت خود از انجام اقدامات و انتشار مطالب بی پایه و اساس موجود در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

۲۳۵۲۳۱

پست بعدی

رئیس جمهوری سه شنبه آینده در سازمان ملل سخنرانی می کند/ امیرعبدالهیان به نیویورک می رود

ج سپتامبر 17 , 2021
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری صبح سه شنبه آینده ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت محلی در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بصورت مجازی سخنرانی خواهند کرد. به گزارش برنا، مجید تخت روانچی سفیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000