آخرین تمهیدات سفر اربعین

آخرین تمهیدات سفر اربعین

ایلنا نوشت: رییس کمیته مرکزی اربعین با اعلام قیمت بلیت هواپیما برای سفر به اربعین گفت: کسانی که حداکثر تا فردا دو دوز واکسن را بزنند برای اعزام پذیرفته می‌شوند.

حسین ذوالفقاری رییس کمیته مرکزی اربعین در نشست خبری خود گفت: شرایط کسانی که می‌توانند به سفر عتبات اعزام شوند شامل افرادی است که واکسن زده‌اند، این افراد در زمانی که وارد فرودگاه می‌شوند باید تست پی سی آر همراه داشته باشند و خودشان باید برای تست اقدام کنند. البته در مورد برگشت نیز توافق شده است که در برگشت زائران توسط عراق و در فرودگاه‌ها تست پی‌سی آر گرفته نشود چراکه مبلغ ۴۰ دلار برای این تست در فرودگاه عراق گرفته می‌شد و قرار شد ما خودمان این تست را در کشور هنگام بازگشت زائران توسط وزارت بهداشت و به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به سهمیه زائران و موکب‌داران گفت: این ظرفیت برای سهمیه‌ای زائران و موکب‌داران و دیگر کمیته‌هایی که قرار است اعزم شوند در نظر گرفته شده است. افرادی که دارای شرایط هستند و تاکنون ثبت نام کرده‌اند اگر واجد شرایط باشند، اسامی‌ آن ها از طریق حج و زیارت به سفارت عراق اعلام شود تا نسبت به صدور روادید اقدام شود.

رییس کمیته مرکزی اربعین تصریح کرد: کسانی که بنا دارند رفت و برگشت را به صورت هوایی انجام دهند بلیت رفت و برگشت را تهیه کنند. طبق نرخی که امروز سازمان هواپیمایی کشوری به ما اعلام کرد؛ از فرودگاه‌های کشور بجز مشهد، قیمت بلیت رفت و برگشت ۵ میلیون و از مشهد ۶ میلیون در نظر گرفته شده است. این کار انجام شد تا افزایش نرخ بلیت نداشته باشیم. برای یک سر رفت؛ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت بلیت در نظر گرفته شده و البته قیمت بلیت رفت از مشهد ۴ میلیون در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: برای صدور ویزا برای مراسم اربعین مبلغی از سفارت عراق گرفته نمی‌شود. طبق هماهنگی‌هایی که انجام شده تعداد افرادی ویزا دریافت کرده‌اند مبلغی برای دریافت ویزا پرداخت نمی‌کنند اما افرادی که دارای ویزای تجاری هستند، جدای این هستند

وی ادامه داد: خیلی از کسانی که به عنوان موکب‌داران ثبت‌نام کرده‌اند لیست‌شان هنوز کامل نشده؛ بنای ما این بود که تا فردا این لیست کامل شود و به سفارت بدهیم اما کمیته مشارکت‌های مردمی فرصت بیشتری خواست و بنا داشتند از سهمیه‌ای که برای شان در نظر گرفته شده استفاده کنند. تا ظهر روز شنبه به کمیته‌ها مهلت دادیم تا نسبت به تکمیل سهمیه اقدام کنند و بلافاصله لیست تایید شده توسط وزارت بهداشت برای صدور ویزا ارسال شود

وی با تاکید براین که افرادی که فاقد واکسن هسند ثبت‌نام نکنند،‌گفت: از حدود بیش از ۷۰ هزاری نفری که تاکنون ثبت‌نام کرده اند بیش از هزار نفر فاقد ضوابط تزریق واکسن هستند. حدود ۲۵ هزار نفر دو دوز واکسن زه‌اند و تایید شده است که دو دوز زده‌اند و ۴۵ هزار نفر یک دوز واکسن زده‌اند. کسانی که حداکثر تا فردا دو دوز واکسن زده‌اند پذیرفته می‌شوند.

ذوالفقاری برای انتقال وسایل موکب‌داران گفت: برای انتقال مواکب موافقت محدودی صورت گرفت البته خواسته ما بیشتر بود اما عراق با ۱۵۰ کامیون موافقت کرد که بدون عوارض و مالیات امکانات را به عراق منتقل کنیم.

به گفته وی از ۶۰ هزار نفر ظرفیتی که عراق برای زیارت اربعین اعلام کرده است؛ ۲۵ هزار سهمیه برای موکب‌داران و کمیته‌هایی که می‌خواهند در عراق خدمات ارائه دهند در نظر گرفته شده است. برآورد ما این است که تا روز شنبه این ۶۰ هزار نفر تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: روال اعزام دانشجویان و سربازان مانند سال ۹۸ است.

۲۳۵۲۳۳

پست بعدی

ببینید | دوربین‌های برجامی فعال نیستند

چ سپتامبر 15 , 2021
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت:تعدادی دوربین متاثر از برجام نصب شده بود، اما طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند، از این رو دیگر ضرورت نداشت آن دوربین‌ها وجود داشته باشد. منبع: خبرگزاری صدا و سیما دریافت 6 MB 264 256

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000