سلیمی نمین:قرار بود رئیسی از سلایق مختلف در کابینه استفاده کند، اما عقب نشینی کرد

سلیمی نمین:قرار بود رئیسی از سلایق مختلف در کابینه استفاده کند، اما عقب نشینی کرد

عباس سلیمی نمین بر این باور است که آقای رئیسی، به هیچ وجه، دیدگاه جریان تند پایداری را در ارتباط با برجام و سیاست خارجی ندارد و رئیس دولت و وزیر خارجه، بارها، مواضع خودشان را در این زمینه اعلام کرده اند.

این چهره سیاسی اصولگرا در گفت وگوی مفصل با خبرآنلاین دیدگاههای خود را در مورد ترکیب دولت سیزدهم، چالشها و آسیب های آن مطرح کرد.

بخشهایی از اظهارات سلیمی نمین را می خوانید:

*در دولت آقای رئیسی، سلایق مختلف اصولگرایی وجود دارد البته قرار بود که خارج از طیف اصولگرایی هم افرادی در دولت وی به کار گرفته شوند که به نظر می‌رسد آقای رئیسی در این زمینه عقب نشینی کرد وگرنه، قرار بود آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جایگاه خودش بماند که نیروی متعلق به اصلاح‌طلبان بود که البته آقای رئیسی در جای دیگری از او بهره گرفت و ایشان را به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد که این نشاندهنده تمایل آقای رئیسی است.

* جوانگرایی به خوبی در این دولت پیگیری شده است البته جوانگرایی در کنار امیدآفرینی، نگرانی‌هایی را هم به دنبال دارد چون نیروهای جوان، در یک سری عرصه ها، خودشان را نشان ندادند یا اگر در عرصه‌هایی نشان دادند عرصه‌هایی در سطوح بسیار پایین بود و در سطوح کلان، خودشان را ثابت نکردند. بنابراین نگرانی وجود دارد به به این دلیل که امکان دارد در سطوح کلان نتوانند از عهده این مسئولیت سنگین برآیند.

*به نظرمن بعد از 1 سال اگر وزیر جوان نتوانست خودش را با شرایط وزارتخانه‌ای وفق دهد، باید تغییر کند. فکر می‌کنم همه ما باید این نکته را به دولت متذکر شویم و فکر می کنم آقای رئیسی هم به این مسئله توجه داشته باشند که اگر وزیری نتوانست، این تغییر صورت بگیرد.

*به هیچ وجه آقای رئیسی دیدگاه جریان تند پایداری را در زمینه برجام ندارد و رئیس دولت، بارها، مواضع خودش را در این زمینه اعلام کرده است، وزیر خارجه هم مجددا به این قضیه اشاره کرد. در این دولت مذاکره و احیای برجام به هیچ وجه امر ناپسندی تلقی نمی‌شود، آنچه که ناپسند تلقی می‌شود نخست، پیوند زدن آن با مسائل داخلی است ، دوم زمان‌بَر کردن بحث.

*برخی در داخل کشور، سیاست رهبری را در ارتباط با برجام قبول ندارند و کل مذاکره را هم مورد پذیرش قرار نمی دهند اما سیاست رهبری در این زمینه و سیاست دولت آقای رئیسی به نظر من هیچ منعی در چهارچوب برجام ندارد.

*این دولت ظرفیت بسیار مناسبی هم در درون خودش و هم در بیرون خودش برای بازسازی اعتمادجامعه دارد ازاین رو شاید اولین دولتی است که ظرفیت خوبی را بعد از سال‌ها در این عرصه ایجاد کرده است. شخص رئیس‌جمهور و برخی از نیروهای کابینه او این ویژگی‌ها را به خوبی دارند.

* هجمه‌های بسیار گسترده و زودهنگامی شروع شد؛ هجمه‌هایی غیرمنطقی، آن هم از سوی برخی از شبکه‌های بیرونیِ وابسته به سایر دولت‌ها که یک سری بهانه‌جویی‌های غیرمنطقی را مطرح کردند مبنی براینکه چرا آقای عبداللهیان در ردیف سران کشورها ایستاده؟! این در حالی است که به نظر بنده اگر هم ایستاده باشد نشان‌دهنده اقتدار کشور ما است.

*مشابهت‌هایی بین دولت رئیسی و احمدی نژاد می تواند وجود داشته باشد و من آن را رد نمی کنم.

مشروح این مصاحبه را در روزهای آینده خواهید خواند.

1717

پست بعدی

۴۰۸ فوتی جدید کرونا در کشور

س سپتامبر 14 , 2021
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته، ۲۲هزار و ۳۲۹ ابتلای جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و همچنین در همین بازه زمانی متاسفانه ۴۰۸ تن از بیماران جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرآنلاین،‌ از دیروز تا امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000