برنامه جدیدبرای افزایش تولید لوازم خانگی/ فاطمی امین درباره قیمت خودرو چه قولی داد؟

برنامه جدیدبرای افزایش تولید لوازم خانگی/ فاطمی امین درباره قیمت خودرو چه قولی داد؟

رضا فاطمی امین وعده داده است تا پایان سال ۱۴۰۰ صادرات غیرنفتی ایران پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی وعده‎ های وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان می‎دهد وی دوره سخت و پرکاری را در پیش خواد داشت .

عضو کابینه سیزدهم در سخنان اخیر خود نیز تاکید کرده است که نسبت به کاهش قیمت سیمان، حل مشکلات تنظیم بازار و حتی کاهش قیمت خودرو به میزان بیست درصد اقدام خواهد کرد .

بیشتر بخوانید:

وعده اجرای مگاپروژه در بخش حمل و نقل/برنامه قاسمی برای مسکن چیست؟

یکی از جنجالی ‎ترین اهداف اعلامی وی رسیدن ظرفیت تولید خودرو در ایران به سه میلیون دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۴ است. از سوی دیگر وی اعلام کرده در قالب این برنامه ایران سالانه به صادرات یک میلیون دستگاه خودرو دست خواهد یافت. البته آنچه فاطمی امین بدان استناد می‌کند،اهدافی است که برای صنعت خودرو در برنامه چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تدوین شده اما فاصله کنونی ایران از برنامه تعیین شده بسیار بالاست و از این رو کارشناسان معتقدند در شرایطی که ایران طی شانزده سال اخیر نتوانسته است به این اهداف نزدیک شود، چطور می‎توان در چهار سال عقب‎ ماندگی ها در این بخش را جبران کرد.

وزیر صمت وعده داده نسبت به رفع تحریم داخلی و کم اثر کردن تحریم خارجی نیز اقدام کند

در برنامه فاطمی امین تاکید شده است: با بهبود سریع متغیرهای اقتصادی و دستیابی به مقادیر مطلوب تا سال ۱۴۰۴،توان اقتصادی کشور آشکار شده و محاسبات دشمنان تغییر خواهد یافت.. در این راستا منفعت همکاری با ایران، با گسترش تعامالت اقتصادی با گستره وسیعی از کشورها به ویژه کشورهای همسایه و همسو، منافع متقابل شکل گرفته و آن کشورها تبعیت کمتری از کشورهای متخاصم خواهند داشت.

جدول اهداف کمی صنعت، معدن و تجارت

جدول

وزیر صمت اعلام کرده است: با گسترش فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران، کانال‌های ارتباطی کشور تقویت می‌شود و با دسترسی به صنایع پیشرفته و فناوری‌های کلیدی و تأمین نیازهای ویژه سایر کشورها، وابستگی آنها به قدرتهای متخاصم کاهش یافته و تقابل با ایران دشوار خواهد شد.

وی معتقد است با اصلاح سازوکارهای اقتصادی و افزایش قدرت دولت در مدیریت اقتصاد، فرصتهای اقدام متقابل افزایش می‌یابد. بخش دیگری از وعده‎های وی بر ایجاد دو میلیون شغل صنعتی تا پایان سال ۱۴۰۴ و شش برابر شدن حجم تولید لوازم خانگی در این دوره زمانی متمرکز است.

اصلاح ساختار مدیریت خودروسازی‌ها و معرفی سالانه دو محصول جدید خودرو از دیگر اهداف اعلامی وی است بخشی از مهمترین اهداف فاطمی امین در جدول زیر آمده است:

نوسازی ۱۰ هزار ناوگان تجاری سنگین تا پایان سال ۱۴۰۰

افزایش تولید خودرو به میزان صد هزار دستگاه بیش از برنامه پیش‌بینی شده در نیمه دوم سال ۱۴۰۰

ساماندهی بنگاه‎های تعطیل و نیمه تعطیل

رسیدن ظرفیت تولید خودرو به سه میلیون دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۴

تکمیل و توسعه سامانه جامع تجارت تا پایان سال ۱۴۰۰

بازگرداندن قیمت سیمان به نرخ‌های قبل از قطع برق به زودی

حذف امضاهای طلایی

رفع تحریم داخلی و کم‌اثر کردن تحریم خارجی

تامین مصالح ساختمانی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال

تامین تبلت با قیمت و کیفیت مناسب برای دانش‌آموزان

افزایش ۵ میلیاردی دلاری صادرات در نیمه دوم سال

شش برابر کردن تولید لوازم خانگی

۲۲۳۲۲۳

پست بعدی

۵ کشور وارد رقابت اسکار بین‌المللی شدند

ی سپتامبر 12 , 2021
ایسنا نوشت: کمیته اسکار سینمای ۵ کشور، فیلم برگزیده خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار ۲۰۲۲ انتخاب کردند. «ساختمان سفید» به کارگردانی «کاویش نانگ» (کامبوج)، «کندو» به کارگردانی «بلرتا باشولی» (اکوادور)، «کازابلانکا بیت» ساخته «نبیل عیوش» (مراکش) و «آبادی» به کارگردانی «ایوان ایکیچ» (صبرستان)، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000