دلیل فراجناحی بودن دولت رئیسی/ قشر خاکستری  ۷۰ درصد آرا را از آن خود کرده

دلیل فراجناحی بودن دولت رئیسی/ قشر خاکستری  ۷۰ درصد آرا را از آن خود کرده

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیرکل حزب سبز گفت: آقای رئیسی در تلاش است از افراد کارآمد، فارغ از جناح بندی‌های سیاسی در دولتش استفاده کند.

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز، درباره رویکرد اصلاح طلبان نسبت به دولت رئیسی بیان کرد: این سابقه داشته است که جریانات سیاسی شاهد حضور نامزدی در انتخابات باشند که می‌تواند کارآمدی داشته باشد و حتی اگر متعلق به جریان خودشان نباشد هم از او حمایت کنند.

او ادامه داد: این موضوع درباره آقای روحانی هم رخ داد و بخشی از جریان اصولگرا هم از او حمایت کردند. در انتخابات قبل هم این موضوع در میان اصلاح طلبان مطرح شد که اگر نامزد مورد نظر اصلاح طلبان در انتخابات حضور ندارد به سمت آقای رئیسی به عنوان یک گزینه مناسب بروند؛ البته بخشی از اصلاح طلبان تندرو حتی مخالف این بودند که در انتخابات شرکت کنند و انتخابات را تحریم و عملا نوعی نافرمانی مدنی را تبلیغ کردند. با این حال بخشی از افرادی که دغدغه نظام را داشتند در انتخابات شرکت کردند.

کنعانی مقدم افزود: دولت آقای رئیسی یک دولت فراجناحی بوده و در تلاش است که از افراد کارآمد فارغ از جناح بندی‌های سیاسی استفاده کند و حتی شاهدیم که دو تن از وزرای دولت آقای روحانی را هم در دولت خود استفاده کرده و از آن‌ها بهره گرفته است. معتقدم که آقای رئیسی نگاهش به دولت یک نگاه فارغ از جناح بندی‌های سیاسی است.

دبیرکل حزب سبز درباره رضایت این قشر از رئیسی بیان کرد: این امر بسته به عملکرد دولت آقای رئیسی دارد و اگر او بتواند به وعده‌هایی که داده عمل کند قطعا شاهد رویش آرای او خواهیم بود، اما اگر نتواند به وعده‌هایش عمل کند ممکن است شاهد ریزش آرا باشیم.

وی همچنین در تعریف قشر خاکستری و سهم آن در انتخابات گفت: در کشور ما شاید قشر خاکستری ۷۰ درصد آرای انتخابات را از آن خود کرده و حدود ۳۰ درصد از آرای جناح‌های سیاسی هستند که عمدتا براساس جناح بندی‌های سیاسی به نامزدهای انتخاباتی رای می‌دهند و بقیه فارغ از این موضوعات و به سبب اینکه رای را یک تکلیف می‌دانند در صدد هستند تا در بین نامزدهای انتخاباتی به افراد اصلح رای دهند و متناسب با شعارها و مطالباتی که دارند افراد را انتخاب می‌کنند.

فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: این‌ها دنبال نظر جریان‌های سیاسی نیستند که بخواهند چشم بسته به دنبال آن بروند بلکه اولویت‌های خود را دنبال می‌کنند؛ این اشخاص امروز طیف وسیعی را داشته و در این انتخابات هم شاهد حضور آن‌ها در انتخابات بودیم.

23215

پست بعدی

نگذارید فرهنگ فارسی در افغانستان به فراموشی سپرده شود

ش سپتامبر 11 , 2021
اعتماد نوشت: نجیب بارور، شاعر افغان که به تازگی به ایران آمده است می‌گوید در حالی که از چهار کشور امریکایی و اروپایی درخواست پناهندگی کرده بود ولی ترجیح داد به ایران بیاید و از کارگزاران فرهنگی ایران بخواهد که در قبال مسئله فرهنگی افغانستان بی‌تفاوت نمانند. او تاکید کرد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000