مذاکره با انجمن اولیا و مربیان برای تزریق واکسن به والدینِ دانش آموزان/ اتمام واکسیناسیون فرهنگیان تا اول مهر

مذاکره با انجمن اولیا و مربیان برای تزریق واکسن به والدینِ دانش آموزان/ اتمام واکسیناسیون فرهنگیان تا اول مهر

ایلنا نوشت: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در توضیح تزریق واکسن برای جاماندگان فرهنگی گفت: فرهنگیانی که به عنوان جامانده محسوب می‌شوند و به لحاظ بیماری نتوانستند در مرحله اول واکسن بزنند، دز اول را همراه با افرادی که دز دوم را می زنند، دریافت می‌کنند.

مهرزاد حمیدی" معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، درباره ضرورت واکسیناسیون والدین دانش آموزان در صورت برگزاری آموزش حضوری بیان کرد: در خصوص موضوع واکسیناسیون والدین با انجمن اولیا و مربیان هماهنگ و به مدیران کل استان‌ها اعلام شده است که مشخصات والدین را از آن‌ها دریافت کنند.

حمیدی گفت: وقتی این مشخصات تجمیع شد، همانند روند واکسیناسیون فرهنگیان، در همه استان‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه معرفی، سپس مشخصات آن‌ها در سامانه ثبت خواهد شد و در نهایت واکسن خود را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص تزریق دز دوم واکسیناسیون فرهنگیان توضیح داد: ما فعلا در حال تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان هستیم. من به برخی مناطق سرکشی کردم و دیدم که امروز و فردا روزهای آخر فعالیت‌شان در مراکز تجمیعی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره اتمام دُز دوم روند واکسیناسیون فرهنگیان اظهار داشت: به صورت ویژه برخی از استان‌ها به دلیل اینکه هفته گذشته در کشور، با کمبود واکسن مواجه شدند، یک مقدار از سرعت روند واکسیناسیون کاسته شد. به طور کلی واکسیناسیون فرهنگیان ما در کشور تا اول مهر ماه انجام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به عملکرد استان‌ها نسبت به سرعت واکسیناسیون گفت: ۹۲ درصد از فرهنگیان و مراجعه کنندگان به مراکز تجمیعی ما، واکسن دُز اول را دریافت کردند. فرهنگیانی که به عنوان جامانده محسوب می‌شوند و به لحاظ بیماری نتوانستند در مرحله اول واکسن بزنند، دز اول را همراه با افرادی که دز دوم را می زنند، دریافت می‌کنند.

حمیدی خاطر نشان کرد: قریب به ۸ درصد از فرهنگیان در روند واکسیناسیون نبودند، برخی هم در روستاها بودند.

وی درباره واکسیناسیون دانشجو معلمان و سربازمعلم‌ها گفت: دانشجو معلمان و سربازمعلم‌ها جزو مشمولین واکسن بوده و واکسینه خواهند شد. حتی اگر کسی در آموزش و پرورش چهارساعت حق التدریس داشته باشد، او هم مشمول واکسن می‌شود. از آنجا که این افراد در آموزش و پرورش با دانش آموزان سر و کار دارند، بنابراین شامل واکسیناسیون خواهند شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: عمدتا ما در دز اول واکسن‌های متنوعی از قبیل سینوفارم، برکت و آسترزنکا داشتیم که معلمان خودشان نوع واکسن را انتخاب می‌کردند. هیچ مشکل خاصی در این زمینه نیست و وزارت بهداشت با ما کمال همکاری را دارد. اما اکنون بیشتر واکسن‌ها از نوع برکت و سینوفارم هستند. اگر شخصی آمد و واکسن مورد نظر او در سبد واکسن‌های ما نبود می‌تواند در روزهای آینده مراجعه کند.

وی افزود: وزارت بهداشت هر چه توزیع کند ما آن واکسن را در اختیار فرهنگیان می‌گذاریم، ما ۴۲۷ مرکز تجمیعی برای دز اول داشتیم و هر واکسنی که در سایر مراکز توزیع می شده، برای مراکز ما هم ارسال شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس گفت: رانندگان سرویس مدارس هم به دلیل اینکه با دانش آموزان در ارتباط هستند مشمول واکسن می‌شوند. اگر مدارس قراردادهای خود را که با پیمانکاران بسته و آن را مشخص کرده باشد، همین امروز هم رانندگان سرویس مدارس می‌توانند واکسن خود را بزنند.

حمیدی اضافه کرد: معمولا همیشه قرارداد سرویس مدارس شهریور ماه نهایی می شد، امسال هم همینطور بوده و تعللی برای رانندگان سرویس مدارس در کار نبوده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین بررسی‌ها برای واکسیناسیون دانش آموزان گفت: در هر صورت ما تابع وزارت بهداشت و درمان هستیم البته که این وزارت خانه و دولت به دنبال این موضوع هستند. اگر جریان واکسیناسیون دانش آموزان در دنیا رواج پیدا کند، قطعا ایران از آن مستثنی نخواهد بود.

۲۳۵۲۳۷

پست بعدی

مرکز اطلاعاتی که روزنامه اطلاعات شد/ اسناد ساواک درباره عباس مسعود چه می گوید؟

پ سپتامبر 9 , 2021
ایسنا نوشت: پدر، مادر، پسر و عموزاده های «مسعودی» از سرشناس ترین و تاثیرگذارترین خاندانهای تهرانی فعال در عرصه روزنامه نگاری عصر پهلویِ پدر و پسر بودند که با کارگری و حروفچینی عباس مسعودی در روزنامه های تهران شروع شد و با تصحیح مطالب در روزنامه های «شفق» و «اقدام» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000