علت اصلی استعفای آملی لاریجانی مشخص شد/ روحانی چه زمانی عضویت در مجمع را می‌پذیرد؟

علت اصلی استعفای آملی لاریجانی مشخص شد/ روحانی چه زمانی عضویت در مجمع را می‌پذیرد؟

ایلنا نوشت: یک تحلیلگر اصولگرا، گفت: به نظر می‌رسد آقای روحانی سعی خواهد کرد با همراهی یاران خودش در نقش منتقد عملکرد آقای رئیسی در صحنه سیاسی کشور حضور پیدا کرده و خودش را آماده کند برای مسئولیت‌های بیشتر.

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا، درخصوص تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها پیرامون استعفای آیت‌الله آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان، گفت: به نظر من با توجه به صحبتی که مقام معظم رهبری در خصوص بحث تعارض منافع در حوزه مسئولیت‌های اجرایی که مسئولین دارند، بیان فرمودند؛ به‌نظر می‌رسد که ایشان چون هم در شورای نگهبان بودند و هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و این تعارض منافع ایجاد می‌کرد، از شورای نگهبان استعفاء کردند.

وی ادامه داد: تعارض منافع از این جهت که شورای نگهبان باید بر قوانین مصوب مجلس نظارت کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ناظر بر سیاست‌ها و همچنین اختلافات میان شورای نگهبان و مجلس است، لذا عضویت همزمان در شورای نگهبان و ریاست مجمع تشخیص می‌تواند تعارض منافع ایجاد کند.

کنعانی مقدم در ادامه بیان کرد: نکته بعدی اینکه ایشان نسبت به عملکرد شورای نگهبان معترض بودند و قاعدتاً کسی که به جمع اعتراض می‌کند، می‌خواهد بگوید که من دیگر حاضر به همکاری نیستم و این نشان دهنده علت دیگر استعفا است. شاید یک علت دیگر همین مساله باشد.

علت اصلی استعفای آملی لاریجانی مشخص شد/ روحانی چه زمانی عضویت در مجمع را می‌پذیرد؟

وی همچنین تصریح کرد: البته من بعید می‌دانم که آقای آملی لاریجانی فقط به علت کنار گذاشته شدن آقای علی لاریجانی از انتخابات و عدم تایید صلاحیت ایشان، استعفاء کرده باشند و به شخصه مساله تعارض منافع را عامل اصلی می‌دانم.

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص پیش‌بینی از آینده سیاسی حسن روحانی رئیس جمهور پیشین، گفت: به‌ عقیده من ایشان تا مدتی باید پاسخگوی رفتار خود طی ۸ سال گذشته به افکار عمومی و همینطور به نهادها و سازمان‌هایی که مسئولیت نظارتی دارند، باشد و احتمال اینکه در این مساله احضار بشود و پاسخگو باشند وجود دارد.

وی ادامه داد: اما در صورتی که بتواند از این مرحله عبور کند، به نظر می‌رسد که ایشان سعی می‌کند با همراهی یاران خودش در نقش منتقد عملکرد آقای رئیسی در صحنه سیاسی کشور حضور پیدا کرده و خودش را آماده کند برای مسئولیت‌های بیشتر.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که «چه عاملی را می‌توان علت عدم انتصاب روحانی به عضویت در مجمع تشخیص دانست؟»، اظهار داشت: من بعید می‌دانم که ایشان برای مجمع حضور پیدا کند، یعنی پیش از انتصاب قطعا از خود ایشان سوال خواهند کرد و بعید است که بپذیرند، مگر اینکه قرار باشد رئیس مجمع شود که البته بعید هم می‌دانم که رئیس مجمع شوند.

23215

پست بعدی

هشدار یک نماینده مجلس درباره شرطی کردن اقتصاد ایران

پ سپتامبر 9 , 2021
مهر نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به دنبال تقویت دیپلماسی اقتصادی باشیم و به هیچ وجه نباید اقتصادمان را شرطی کنیم. وحید جلال‌زاده، با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی ما باید به دنبال افزایش ارتباطات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000