درخواست نمایندگان مجلس از وزرای رئیسی:فراموش نکنید با رأی نمایندگان مناطق محروم وزیر شدید!/دریاچه ارومیه را دریابید/به فرهنگیان توجه کنید

درخواست نمایندگان مجلس از وزرای رئیسی:فراموش نکنید با رأی نمایندگان مناطق محروم وزیر شدید!/دریاچه ارومیه را دریابید/به فرهنگیان توجه کنید

ایرنا نوشت: نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی از وزرای دولت سیزدهم خواست شهرها و مناطق کوچک را فراموش نکنند و تمام منابع صرف کلانشهرها نشود.

«رضا آرین پور» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود خطاب به حجت الاسلام «ابراهیم رییسی»‌، از حضور وی در بدو خدمت در استان‌های محروم و بحران‌زده سیستان و بلوچستان و خوزستان قدردانی و درخواست کرد به استان گلستان که بر اساس شاخص‌ها جزو پنج استان محروم کشور است، سفر کند.

نماینده مردم مینودشت و کلاله خطاب به وزرای دولت سیزدهم افزود: وزاری دولت با رای نمایندگان مناطق محروم وزیر شدند و امیدوارم استان‌های محروم و شهرهای کوچک را فراموش نکنند و تمام منابع صرف کلانشهرها و شهرهای بزرگ نشود.

وی، وزیر راه و شهرسازی را خطاب قرار داد و گفت: این وزارتخانه در تخصیص بودجه به شهرستان‌ها در حق استان گلستان اجحاف کرد فقط ۳۲ میلیارد تومان برای راه‌های استان گلستان تخصیص داد که این مبلغ برای یک راه روستایی هم کفایت نمی‌کند.

آریان پور با اشاره به وضعیت بزرگراه بهشهر – قوچان گفت: بیش از 10 سال است که این بزرگراه در قطعات مختلف معطل مانده است. علاوه بر این سال‌ها است که بخشی از قطعات واقع در مینودشت و پارک ملی گلستان را تعریض و زیرسازی کردند اما هنوز آسفالت نشده است و شاهد تصادفات مسافران عبوری و مردم هستیم.

نماینده مردم مینودشت ادامه داد:‌ بارها مسئولان راه و شهرسازی قول دادند که این مشکل را حل کنند اما متاسفانه هنوز اقدامی انجام نشده است و به عنوان پزشک در صحنه تصادفات حاضر و شاهد تصادفات بسیار وحشتناکی بودم و امیدوارم مسئولان مربوطه این مشکل را ساماندهی کنند.

وی همچنین خواستار تکمیل ساخت فرودگاه کلاله شد و خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان برای این فرودگاه هزینه شده و تمامی امکانات ناوبری را دارا است اما تنها به دلیل جایگاه سوخت هنوز پروازهای آن تثبیت نشده است.

به گفته آرین پور در قانون ذکر نشده که وزارت نفت یا وزارت راه و شهرسازی این موضوع را تعیین تکلیف کند تا پروژه معطل بماند.

مصوبات دولت درباره احیای دریاچه ارومیه اجرا شود

محمد باقری بناب در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما نمایندگان شاهد بودیم چگونه برخی تخلفات در انتخابات شوراها سرنوشت خیلی از شهرها و روستاها را رقم زد. لازم است نمایندگان مجلس برای انتخابات پیش رو، چاره‌ای اساسی کنیم در غیر این صورت مردم‌سالاری دینی با پول‌های کثیف تضعیف می‌شود.

درخواست نمایندگان مجلس از وزرای رئیسی:فراموش نکنید با رأی نمایندگان مناطق محروم وزیر شدید!/دریاچه ارومیه را دریابید/به فرهنگیان توجه کنید

بنا به گزارش ایرنا، نماینده مردم بناب خطاب به رییس جمهور و وزیر نیرو اظهار کرد: دریاچه ارومیه نفس‌های آخر خود را می‌کشد. این دریاچه را دریابید در غیر این صورت شهرهای اطراف آن، به ویژه شهرستان بناب با بحران‌های شدید زیست محیطی و بهداشتی مواجه می‌شود و در حال حاضر هم طوفان‌های نمکی، باغات و مزارع را از بین می‌برد و این زمین‌ها در حال خشک شدن و از بین رفتن هستند که این به معنای افزایش بیکاری در منطقه است.

باقری بناب در ادامه خطاب به رییس جمهوری گفت: نمایندگان استان آذربایجان شرقی خواستار اجرای کامل مصوبات احیای دریاچه ارومیه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و اتمام تونل انتقال آب و رهاسازی آب از سدهای اطراف دریاچه ارومیه به مقدار ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال جهت احیای این دریاچه هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پساب فاضلاب شهرهای ارومیه و تبریز برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است و باید از تخصیص این پساب برای حوزه‌های دیگر خودداری شود.

وی خواستار مشخص شدن مسئول احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم شد و تصریح کرد: اگر دریاچه ارومیه احیا نشود بیماری‌های مزمن و بحران‌های محیط زیستی باعث مهاجرت مردم شهرهای اطراف دریاچه به شهرهای دیگر شده و هزینه‌های گزافی بر دولت تحمیل می‌کند.

باقری یادآورشد: بحران آب در اکثر استان‌ها وجود دارد اما این مشکل در برخی استان‌ها مانند آذربایجان شرقی ناشی از سوءمدیریت مدیران و عدم برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب در تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت مشکل اساسی دارد، خواستار اقدام فوری وزارت نیرو برای تامین‌ آب بناب شد.

برای پرداخت فوق العاده ویژه معلمان اقدام عاجل شود

«شیوا قاسمی پور» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جان باختن ۱۶ نفر از هموطنان در حادثه دلخراش و تاسف بار سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به دره محور روستای بالنگان را به ملت ایران و مردم مریوان و سروآباد تسلیت گفت و از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد در دولت انقلابی به جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی حادثه خیز این استان توجه اساسی کنند.

بنا به گزارش ایرنا، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با بیان اینکه در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ فوتی‌های تصادفات برون شهری رشد ۸ درصدی داشته است،‌ گفت: این در حالی است که در سال ۹۹ این میزان چهار درصد بود که سبب جان باختن ۳۵۷ نفر در جاده‌های کردستان شد. آیا این جاده‌های مرگبار نیاز به تخصیص اعتبار ویژه ندارند؟

قاسمی پور اضافه کرد: البته متولیان امر، رانندگان را در ایجاد تصادفات مقصر می‌دانند. حادثه خیز بودن جاده، غیراستاندارد بودن راه‌ها، ناوگان فرسوده و خارج از رده از جمله عواملی هستند که سبب بروز تصادف می‌شوند و باید قطار مرگ در جاده‌های کردستان متوقف شود و امنیت جانی و روانی شهروندان در مسافرت‌ها تضمین شود.

وی همچنین گفت: از سید محرومان رئیسی تقاضا و انتظار دارم با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی نسبت به پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان که بیش از یک سال از خدمت آن‌ها گذشته، اقدام عاجل انجام دهد.

23219

پست بعدی

هشدار به مسافران اربعین/ فروش بلیت و تور زمینی کلاهبرداری است

س سپتامبر 7 , 2021
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری: هرگونه فروش تور زمینی اربعین قطعاً کلاهبرداری است و امسال حتی به سمت مقاصد مرزهای چهارگانه با عراق هم بلیتی فروخته نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛ داریوش باقرجوان افزود: مردم فریب تبلیغات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000