جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس با سردار قاآنی/ ایران بر حوادث افغانستان اشراف کامل دارد

جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس با سردار قاآنی/ ایران بر حوادث افغانستان اشراف کامل دارد

ایلنا نوشت: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه امروز نمایندگان با سردار قاآنی را تشریح کرد.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه صحن علنی با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس، گفت: با توجه به تحولاتی که در کشور همسایه ما افغانستان در حال وقوع است و مخصوصا خروج آمریکا بعد از ۲۰ سال اشغالگری از این کشور؛ هیات رئیسه مجلس جهت بررسی مسائل افغانستان با توجه به روابطی که میان کشور ما و افغانستان وجود دارد جلسه غیرعلنی را با حضور سردار قاآنی فرمانده محترم نیروی قدس ترتیب داد.

وی ادامه داد: در این جلسه مباحث مختلفی مطرح شد، سردار قاآنی مطالب دقیق و مستند و یک تحلیل قوی از مسائل این کشور را تشریح کردند. همچنین تعدادی از نمایندگان هم دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه اظهار داشت: آنچه که می‌توانم به عنوان گزارش جلسه عرض کنم این است که براساس آنچه که مقام معظم رهبری بیان کردند ما مسائل مختلف افغانستان را از جوانب مختلف رصد می‌کنیم و برای ما دارای اهمیت است به همین خاطر نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم همچنین مردم ما هم به دلیل پیوندهای فرهنگی و تاریخی نزدیکی که با مردم این کشور دارند به همین جهت مسائل این کشور برایشان مهم است.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه آنچه که درافغانستان درحال وقوع است باید براساس نظر و تصمیم مردم این کشور باشد،مسائل افغانستان برای ما مهم است و هر تصمیمی که مردم این کشور اتخاذ کنند، برای ما مورد پذیرش است.

موسوی در بخش دیگری بیان کرد: یک نکته بسیار مهمی که در صحبت‌های فرماندهی محترم نیروی قدس وجود داشت این است که جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسائل افغانستان اشراف کامل دارد و با توجه به اهمیتی که این کشور و روابط ما با این کشور دارد نگاه دقیق و اشراف به مسائل داریم. در نتیجه اینطور نیست که جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتفاقات غافلگیر شده باشد.

جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس با سردار قاآنی/ ایران بر حوادث افغانستان اشراف کامل دارد

وی افزود: مسائلی که امروز در افغانستان می‌بینیم بیش از ۲۰ سال سابقه دارد، مدتی با اشغال آمریکا به شکل دیگری ادامه یافت. اما آنچه که امروز در کشور به جریان افتاده، نتیجه وقایع و روندهایی است از ۵-۶ سال قبل شروع شد و پس از چند سال کش و قوس به اینجا رسید.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: آنچه که ما از صحبت‌های سردار قاآنی دریافت کردیم این بود که جمهوری اسلامی بر وقایع این کشور اشراف دارد و ضمن آمادگی کامل برای مواجهه، تلاش دارد که منافع مردم افغانستان و ایران تامین شود. دستگاه دیپلماسی باید فعال شود و در درجه اول منافع افغانستان و ثبات این کشور مهم است.

وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی در مسائل افغانستان تلاش کرد بین طرفین درگیر نشست برگزار کرد و تلاش کرد تا از طریق پیشبرد گفت‌وگو میان دولت و طالبان از رسیدن به چنین روزی جلوگیری کند که البته این امر امکانپذیر هم بود به این خاطر که هر دو طرف گفت‌وگوها حسن نیت جمهوری اسلامی ایران را قبول داشتند و این مذاکرات خودشان یعنی بین الافغانی و بدون دخالت خارجی بود. منتها دولت افغانستان تحت فشار آمریکا از ادامه این گفت‌وگوها خودداری کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان اظهار داشت: یک نکته ای که در بحث‌های پیرامون افغانستان و مسائل این کشور مغفول مانده و افکار عمومی ما آن را نادیده گرفته نقش مخرب و مسئولیت آمریکا در مساله افغانستان است. به همین جهت گاهی مطالبی توسط رسانه‌های داخلی و برخی مسئولین به علت عدم اشراف کامل به نحوی مطرح می شود که گویی جمهوری اسلامی در این مساله قصوری داشته است.

23215

پست بعدی

مصرف ویتامین C چه فوایدی برای بدن دارد؟

س سپتامبر 7 , 2021
مهر نوشت: با توجه بر شیوع مرگبار کروناویروس، فواید مصرف ویتامین C در رژیم غذایی روزانه از سوی متخصصان برجسته شده است. اما دقیقاً ویتامین C چیست و چرا برای بدن انسان بسیار مهم است؟ به پاسخ این سوالات در ادامه اشاره شده است. تقویت کننده سیستم ایمنی ویتامین C […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000