رییس کمیسیون صنایع و معادن : دولت زیر بار تهاتر کالاهای ال‌جی و سامسونگ نرود

رییس کمیسیون صنایع و معادن : دولت زیر بار تهاتر کالاهای ال‌جی و سامسونگ نرود

ایرنا نوشت: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کره جنوبی تلاش کند بدون توافق با ایران، پول‌های بلوکه شده ما را فقط از طریق تهاتر کالاهای ال‌جی و سامسونگ تسویه کند، خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی عمل کرده است.

عزت الله اکبری تالارپشتی درباره مجوز آمریکا به کره جنوبی مبنی بر تهاتر مطالبات ایران از کره با کالاهای تولید شده در ال‌جی و سامسونگ به خبرنگاران گفت: بخشی از منابع مالی ایران در کره جنوبی بلوکه شده و این کشور موظف است با توافق با جمهوری اسلامی ایران این منابع را به ما بازگرداند.

وی افزود: در صورتی که کره جنوبی سعی کند بدون توافق با ایران، پول‌های بلوکه شده ما را فقط از طریق تهاتر کالاهای ال‌جی و سامسونگ تسویه کند، خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی عمل کرده است.

دولت زیر بار تهاتر کالاهای ال‌جی و سامسونگ نرود

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کره جنوبی نباید پرداخت بدهی خود را منوط به تهاتر کالا کند، به دولت سیزدهم توصیه کرد که بهتر است زیربار تهاتر کالاهای ال‌جی و سامسونگ نرود.

اکبری تالارپشتی گفت: آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی، قوانین داخلی خود را به دنیا دیکته می‌کند که این موضوع به معنای حاکم شدن قانون جنگل است. کره جنوبی حق ندارد پرداخت پول ایران را موکول به اجازه آمریکا کند و این رویکرد نوعی ذلت برای کره و مشارکت این کشور در راهزنی و کلاهبرداری آمریکاست. مجلس شورای اسلامی در قبال اینگونه برخوردها بی‌تفاوت نمی‌ماند. آمریکا و همه کشورهای شریک جنایاتش باید به قوانین بین‌المللی و حقوق ملت‌ها احترام بگذارند در غیر این صورت باید منتظر عکس العمل شدید ملت‌ها باشند.

وی با بیان اینکه دولت باید حمایت از تولید داخل را در اولویت قرار دهد، ادامه داد: تحریم‌ها فرصتی مناسب برای رشد و بالندگی صنایع داخلی به ویژه لوازم خانگی فراهم کرد به گونه‌ای که در حال حاضر تولیدکنندگان این حوزه می‌توانند نیازهای کشور را تامین کنند.

23219

پست بعدی

دریادار سیاری: ارتش در تمام بحران‌ها به شعار «ارتش فدای ملت» عمل کرده است

د سپتامبر 6 , 2021
ایرنا نوشت: معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه رسانه‌ها، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به بیگانگان منعکس می کنند، گفت: اصحاب رسانه سربازان خط مقدم جنگ نرم هستند. امیر دریادار حبیب الله سیاری، روز دوشنبه در نشست تخصصی مسئولان فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش با اصحاب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000