رئیس‌جمهور با اختصاص سهام به جاماندگان سهام عدالت موافقت کرد

رئیس‌جمهور با اختصاص سهام به جاماندگان سهام عدالت موافقت کرد

مهر نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس‌جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف سهام عدالت در مجلس بیان داشت: اخیراً پیشنهادی را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به ویژه اینکه این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و ایثارگران هستند به رئیس جمهور ارائه دادیم، خوشبختانه رئیس جمهور هم موافقت کلی خود را با این مسئله اعلام کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته رئیس‌جمهور این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند تا در آنجا بتواند به شکلی تأمین منابع مالی آن انجام شود.

پور ابراهیمی ادامه داد: فکر می‌کنیم تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت ما در نیمه دوم امسال خواهد بود که می‌تواند بهبودی در زندگی جمعیت قابل توجه‌ای از مردم ایجاد کند.

رئیس‌جمهور با اختصاص سهام به جاماندگان سهام عدالت موافقت کرد

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه موضوع جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد، بیان داشت: این مسئله در ادامه به صحن علنی آمد، اما دولت دوازدهم با آن مخالفت کرد، آن هم به دلیل اینکه بار مالی داشت و امکان تصویب در صحن و ارجاع آن به شورای نگهبان فراهم نبود، لذا ما به دلیل اجتناب از این موضوع و اینکه ما مخالفت‌های دولت را نداشته باشیم، رایزنی‌ها را با رئیس جمهور شروع کردیم و نامه‌ای را خدمت رئیس‌جمهور ارسال کردیم که خوشبختانه وی با کلیت بحث موافقت کرد و این مسئله را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داد و فکر می‌کنم سازمان برنامه و بودجه هم بر اساس همان روند کارشناسی که در سال گذشته انجام دادیم، با کلیاتش موافقت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: پیش بینی ما این است که یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به عبارتی تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالتی است که چند میلیون از جمعیت کشور را پوشش می‌دهند.

نماینده مجلس با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، اظهار داشت: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و تعداد خیلی زیادی هم مجموعه‌های ایثارگری و بازنشستگان و کارگران هستند که امیدواریم این خبر خوب در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با همکاری دولت و مساعدت‌هایی که رئیس جمهور داشت، عملیاتی شود.

23219

پست بعدی

صادق خلیلیان، گزینه احتمالی دولت برای استانداری خوزستان

ی سپتامبر 5 , 2021
تسنیم نوشت: شنیده‌ها حاکی است، احتمالاً به زودی «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم به عنوان استاندار خوزستان انتخاب می‌شود. «صادق خلیلیان» که متولد اهواز و دارای مدرک دکتری اقتصاد کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس است، گزینه اصلی دولت سیزدهم برای استانداری خوزستان است و احتمالاً به زودی حکم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000