رئیسی: واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا آخر شهریور ماه قطعی شده است

رئیسی: واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا آخر شهریور ماه قطعی شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه کرونا موضوع اصلی کشور و مقابله با آن در یک حرکت انقلابی همراه با عقلانیت اولویت اصلی دولت است،گفت: برنامه دولت افزایش واردات واکسن و تقویت تولید داخلی است و همه تلاش خود را انجام می دهیم که در این زمینه کار با شتاب بیشتری انجام شود و دغدغه های مردم را به حداقل برسانیم.

سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در نخستین گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم، در پاسخ به نخستین سوال درمورد اقدامات انجام شده برای مقابله و مهار کرونا و تسریع در واکسیناسیون مردم، با بیان اینکه تا آخر شهریور ماه واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن قطعی شده است، گفت: وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه بسیج شده اند تا واکسن مورد نیاز مردم به سرعت تامین شود.

 واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا آخر شهریور ماه قطعی شده است

رئیسی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید داخلی واکسن نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است و برنامه دولت حمایت از تولید داخلی است اما برآوردها نشان می دهد که به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که تولید داخلی به تنهایی کفایت نمی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی های اصناف، مشاغل و آموزش مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کند، تاکید کرد: هرگونه اقدامی برای از سرگیری فعالیت ها از جمله بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی با تکمیل واکسیناسیون است و در کنار آن رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات غیر ضروری باید از طرف همه مردم جدی گرفته شود.

رئیسی با قدردانی از کادر درمان و مدافعان سلامت که با تلاش و فداکاری از جان مردم صیانت می کنند و تشکر از برداران و خواهران بسیجی و مردمی که در سراسر کشور به کمک کادر درمانی آمده اند، تاکید کرد:از ابتدای کار، مساله بیماری کرونا از اولویت‌های دولت بوده است و در صحبت‌ها و مذاکراتی که با سران برخی از کشورها داشتیم یکی از اولویت‌هایی که دغدغه من بود و پیگیری می‌کردم مساله تامین واکسن مورد نیاز بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تامین منابع ریالی و ارزی برای واردات واکسن در اولویت بوده و انجام شده است،گفت: با افزایش واردات واکسن و تقویت تولید داخلی طی روزها و هفته های آینده کار واکسیناسیون با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

رئیسی افزود: نسبت به معوقات کادر درمانی و پزشکی هم عرض کردم که این معوقات باید سریعا پرداخت شود. اینها جزو اولویت‌های دولت است و وقتی می‌گوییم مساله کرونا مساله اولویت است یعنی همه ابعاد آن اولویت دارد.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که در مدت سپری شده از آغاز فعالیت دولت سیزدهم چه اقداماتی برای نهضت ساخت یک میلیون واحد مسکن و نیز موضوع مبارزه با فساد، شفافیت و مدیریت تعارض منافع انجام شده است، گفت: بنای بنده این است که با مردم درباره کارهایی که انجام شده است گفتگو کنم و وعده‌هایی که داده شده از جمله ساخت یک میلیون مسکن باید عملی و اجرایی شود.

رئیسی افزود: برابر ارزیابی‌ها درسال به بیش از یک میلیون و نزدیک به ۲ میلیون واحد مسکن جدید نیاز داریم، اما کف را یک میلیون واحد در نظر گرفتیم که قابل اجرا باشد. این وعده را هم مطالعه شده اعلام کردیم. امروز مجلس نیز قانونی را در بحث جهش تولید مسکن تصویب کرده است که دولت را مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال می کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای اجرای این وعده و تکلیف قانونی، دولت یک جاهایی خودش مسکن می‌سازد، یک جاهایی هم مثل بافت‌های فرسوده، عمدتا مردم اقدام به ساخت مسکن می‌کنند و دولت تسهیلات می‌دهد. انبوه‌سازان هم در موضوع ساخت مسکن وارد میدان می‌شوند و در عرصه نوسازی مسکن روستایی هم دولت مکلف شده که از نوسازی قریب به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال حمایت کند.

رئیسی با بیان اینکه این اقدامات در دستور کار دولت است و با مشارکت خودِ مردم انجام خواهد شد، تصریح کرد: در گزارش‌های بعدی شرح اقدامات انجام شده با مشارکت مردم اعلام خواهد شد. در همین دو سفری که به خوزستان و سیستان و بلوچستان داشتیم با شرایطی مواجه شدیم که ضرورت دارد دولت برای ساخت مسکن دست به کار شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صنعت ساخت مسکن در عرصه اقتصاد نقش پیشتاز و پیشران دارد، خاطرنشان کرد: مسکن‌سازی خیلی از کسب و کارها را فعال و خیلی از نیازها را مرتفع خواهد کرد. ایجاد رونق در اقتصاد به واسطه نهضت ساخت مسکن در دستور کار است. برابر قولی که به مردم داده بودیم از روز اول به وزیر راه و شهرسازی گفتم که نهضت مسکن‌سازی را در دستور کار خود قرار دهد و اساسا شرط ما با ایشان برای مسئولیت همین بود و ایشان هم با حساسیت و قدرت موضوع را دنبال می‌کند.

رئیسی ادامه داد: بعضی‌ها تردید نکنند که آیا می‌شود این کار را کرد یا نه! این کار باید بشود، باید بیش از این میزان مسکن ساخته شود، حال این میزانی است که فکر می‌کردیم امکان تحقق آن هست و نکته دیگر این است که برای آن قانون تصویب شده است و قانون باید در کشور اجرا شود.

رئیس جمهور درخصوص مبارزه با فساد گفت: از موارد دیگری که بنده قول دادم که حتما از ابتدای کار دولت پیگیری کنم مبارزه با فساد بود. از روز اول به همه همکاران دولت اعلام کردم که منافذ فساد و بسترهای فسادزا را شناسایی کنند و این باید به صورت یک کار ویژه در دولت دنبال شود.

رئیسی اضافه کرد: قبل از شروع به کار رسمی در دولت به دوستان در کارگروه‌ها گفته بودم که این کار را پیگیری کنند تا بشود به عنوان یک منشور در دولت مورد توجه قرار گیرد. انشاءالله تا چند روز آینده این منشور هم به تمام دولتمردان و هم به اطلاع نخبگان و مردم عزیز خواهد رسید و مردم بهترین کسانی هستند که می‌توانند بر این موضوع نظارت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ساز و کارهای اجرای این منشور نیز اعلام خواهد شد، اظهارداشت: وزرا، مسئولین و مدیران دولت انگیزه جدی برای مبارزه با فساد دارند، چون شرط ما برای همکاری در دولت فسادستیزی در همه سطوح بوده است و قرار گرفتن در مقابل دوربین و گزارش دادن صرفا بر عهده رئیس جمهور نیست بلکه همه مدیران باید خودشان را به مردم پاسخگو بدانند.

رئیسی با اشاره به اینکه متاسفانه اعتماد مردم آسیب دیده است و باید این اعتماد آسیب‌دیده را بازسازی کنیم، تصریح کرد: راه بازسازی این اعتماد آن است که صادق‌الوعد باشیم. همه دولتمردان باید صادق‌الوعد باشند و وعده‌های داده شده را با صداقت برای مردم تبیین و تشریح کنند و اگر به هر دلیلی مشکلی در اجرای وعده‌ای پیش آمد، به مردم توضیح داده شود. مردم باید صداقت را در این دولت و کارگزارانش در عمل و نه صرفا در لفظ و بیان ببینند و اگر مردم از دولت صداقت ببینند قطعا دولت را یاری می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: عمیقا معتقدم اگر مردم نخبگان و دانشگاهیان صداقت ببینند صمیمانه با دولت همکاری می‌کنند، کما اینکه در این مدت نامه‌ها و طومارهای بسیاری از اندیشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف، مراکز علمی، فرهنگی، حوزوی و از سوی بسیاری از مردم برای بنده فرستاده شده و اعلام آمادگی کرده‌اند که حاضرند بدون هیچ پست و مقامی به دولت کمک کنند. این روحیه و اعتماد مردم مهم‌ترین پشتوانه برای دولت‌هاست. مطمئن باشید دولتی که با پشتوانه مردم کار کند، توفیق یارش خواهد بود.

رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ارتباط دولت با مردم و کارکرد سفرهای استانی، اظهارداشت: مردمی بودن، محوری است که همواره باید مورد توجه دولت و همه مسئولین در کشور باشد. مردم باید دولت را از خودشان بدانند، ارتباط با مردم ضرورت دارد، در طول مدت کاری هر جا که مسئولیت داشتم و در هر شرایطی بودم سعی کردم رابطه‌ام را با مردم قطع نکنم و همواره با مردم رابطه داشته ام.

رییسی با بیان اینکه هیچ زمانی از ارتباط با مردم ضرر نکردم،گفت: در ارتباط با مردم باید آستانه تحمل را بالا برد. بعضی‌ها دغدغه دارند و بعضی‌ها ممکن است با یک لحن و ادبیات خاصی صحبت کنند اما بالاخره ارتباط با مردم امر پسندیده‌ای است. مسئولین و مدیران در همه سطوح بدانند که دولت مردمی است و باید با مردم ارتباط داشت. فرماندار و بخشدار باید با مردم ارتباط داشته باشند تا مردم راحت حرف‌شان را بزنند.

رییس جمهور اضافه کرد: برای اینکه در جریان مسایل مردم قرار بگیرم باید ارتباط مستقیم داشته باشم، در دو سفر استانی اخیر که رفتم علاوه بر شهر و اطراف شهر و جلسات، چند تا روستا هم رفتم. برای بعضی موارد باید رفت و از نزدیک صحنه را دید. مثلا استان سیستان و بلوچستان، مشکل آب دارد برای این کار باید منابع، چاه نیمه‌ها و وضع مردم را می‌دیدم .

رییسی خاطرنشان کرد: قبل از سفر به هر استان مسایل مربوط به آن استان را بررسی می کنیم و در جریان سفر از نزدیک مسایل را با مدیران استان و مدیران مرکز مورد رسیدگی قرار می دهیم. مدیران درجلسه شورای اداری و جلسات مختلف چند راهکار را بررسی و به یک راهکارهایی می رسند و در آنجا به تصمیم می‌رسیم.

رییس جمهور افزود: برای راهکارهای کوتاه‌مدت باید سریعا اقدام شود تا مردم امیدوار شوند، یکسری راهکارهای میان‌مدت و زمان بر هم وجود دارد که باید با قوت و برنامه ریزی دقیق به مرحله اجرا درآید.

رییسی با تاکید بر اینکه ارتباط دولت با مردم، با نخبگان و طبقات مختلف دارای برکات فراوانی است،گفت: بنا داریم ارتباط با مردم و از نزدیک درجریان مشکلات مردم قرار گرفتن و پیدا کردن راهکارها با کمک مردم را با قوت ادامه دهیم.

رئیسی با بیان اینکه برای اجرا کردن، بخشی را در نهاد ریاست جمهوری مأمور پیگیری مصوبات سفرها کردیم،گفت: بنا داریم که بطور مستمر گزارشاتی را به مردم استان هایی که سفر می کنیم در زمینه روند اجرای مصوبات سفرها ارایه دهیم.

این خبر تکمیل می شود…

2323

پست بعدی

کدام خودروها امسال مشمول مالیات هستند؟

ش سپتامبر 4 , 2021
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از یک کارشناس اقتصادی نوشت: بر اساس قانون بودجه امسال، خودروهایی که قیمت آن‌ها بالای یک میلیارد تومان باشد، مشمول پرداخت مالیات هستند. عبدالرضا ارسطو، کارشناس اقتصادی، با اشاره به اخذ مالیات از خودروهای لوکس، اظهار داشت: مالیات بر خودروهای لوکس، نخستین‌بار در قانون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000