واکنش مجلس به تصمیم وزارت بهداشت درباره بازگشایی مدارس در مهر ماه

واکنش مجلس به تصمیم وزارت بهداشت درباره بازگشایی مدارس در مهر ماه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بیان توضیحاتی درباره موضع کمیسیون متبوع خود درباره بازگشایی مدارس پرداخت.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره موضع مجلس در برابر تصمیم وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس گفت: در این دوساله که شاهد شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور بودیم و شرایط در مقاطعی خاص و بغرنج شده برای تصمیم گیری درباره آینده وضعیت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها کمیسیون آموزش با وزارت خانه‌های علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید جلسات مختلفی را برگزار کرده و بررسی‌های لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که آموزش‌های باید حضوری باشد ادامه داد: هنوز زیر ساخت‌های آموزش مجازی در کشور به اندازه کافی فراهم نشده و نمی‌تواند به تنهایی نیازهای کشور را برآورده کند. سال گذشته هم مبحث بازگشایی مدارس مطرح شد، ولی در نهایت بعد از اتمام بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که شرایط برای بازگشایی مدارس کافی و فراهم نیست و از بازگشایی مدارس ممانعت به عمل آمد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: در این دو سال دانش آموزان با آموزش مجازی ضربه های زیادی خورده اند. آموزش و پرورش در حال حاضر اعلام کرده که آمادگی بازگشایی مدارس در مهر ماه را دارد.

حاجی پور در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر و بعد از اعلام وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس، تصمیم بر این شده که کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با ستاد کرونای وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش هفته آینده جلسه‌ای برگزار کنند و درباره بازگشایی مدارس تصمیم گیری کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی زیر بار بازگشایی با این وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، نمی‌رود. حتما باید شرایط شیوع کرونا در کشور ثابت شود و آرامش روانی و امنیت برای معلمان، اساتید، دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها فراهم شود.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های لازم برای تامین این امنیت فراهم شود توضیح داد: با توجه به شرایط فعلی و اینکه زمانی حدود دو هفته تا بازگشایی مدارس و فرا رسیدن مهر ماه باقی مانده است، شرایط برای بازگشایی مدارس فراهم نخواهد شد.

23219

پست بعدی

مرگ‌ ده‌ها هزار نفر تا پایان اوج‌گیری موج پنجم/ کاهش تعداد مبتلایان

ج سپتامبر 3 , 2021
بالاخره در یک هفته گذشته تعداد مبتلایان، بستری‌ها و جان‌باختگان کرونا در کشور کاهش پیدا کرد. نیو صدر: بالاخره پس از هفته‌ها و پس از مرگ ده‌ها هزار نفر و ابتلای صدها هزار نفر به کرونا در موج پنجم، مرگبارترین موج کرونا به اوج خود رسید و حالا وارد یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000