انتظارات مردم از وزرای رئیسی از زبان نمایندگان/سلیمی: هرجا مسئولی راه را کج برود مجلس وارد می‌شود

انتظارات مردم از وزرای رئیسی از زبان نمایندگان/سلیمی: هرجا مسئولی راه را کج برود مجلس وارد می‌شود

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می رود وزرای دولت سیزدهم اهتمام لازم برای به حداقل رساندن دلسردی و ناامیدی در مردم را به کار گیرند.

​احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره انتظارات مردم از وزرای دولت جدید، بیان کرد: متاسفانه به دلیل عملکرد دولت گذشته مردم دچار بی اعتمادی و دلسردی نسبت به دولتمردان شده اند، انتظار می رود وزرای دولت جدید برنامه ای زمانبندی شده با فرآیندهای مشخص برای حل مشکلات مردم را دنبال کنند که برای مردم قابل ارزیابی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزرای دولت باید برنامه ای را دنبال کنند که مردم نتیجه تحقق آن را در زندگی روزمره خود ببینند، اظهار کرد: انتظار می رود وزرای دولت سیزدهم اهتمام لازم را برای کم کردن دلسردی و ناامیدی در مردم به کار گرفته و آن را به حداقل کاهش دهند. به عنوان مثال در بحث کنترل بازار ارز اگر بنا باشد همانند دولت قبل بخواهند با ارزپاشی در بازار صرفا قیمت را پایین بیاورند اما قیمت کالاها بالا بماند، نتیجه عملکرد آنان با دولت قبل تفاوتی نخواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار ارز جز از رهگذر تقویت تولید داخل و واقعی کردن اقتصاد کشور کنترل نمی شود و با واقعی شدن اقتصاد کشور امکان صادرات کالاها فراهم می شود، تصریح کرد: امروز ما در تبریز کارخانه یخچال سازی را داریم که در ترکیه نیز تولید دارد، قیمت تمام شده تولید یخچال در ایران ۳۰۰ دلار و در ترکیه ۲۰۰ دلار است، فلذا کالایی که در ترکیه تولید می کند به عراق صادر می شود و علت این امر به واقعی نبودن اقتصاد کشور باز می گردد.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: انتظار می رود وزرای دولت سیزدهم در راستای واقعی کردن اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخل گام برداشته و امکان تولید کالاهای صادرات محور را فراهم کنند، وزرای دولت سیزدهم باید برنامه خود را برمبنای تحقق مطالبات مردم پیش ببرند و تمام ارکان دولت باید بسیج شوند تا باری از دوش مردم بردارند.

علیرضا بیگی در پایان افزود: امروز مهم ترین اولویت کشور بحث کنترل کرونا و معیشت مردم است، متاسفانه روز به روز نیز شرایط بدتر می شود، انتظار می رود وزرای دولت برنامه های خود را هرچه سریع تر در این حوزه اجرایی کنند.

هرجا که احساس کنیم وزیری و مسئولی راه را کج می‌رود مجلس به میدان می‌آید

«علیرضا سلیمی»، نماینده مردم محلات و عضو هیئت رئیسه مجلس، در رابطه با "نحوه تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم" گفت: وزرا دولت سیزدهم از مجلس رای اعتماد گرفته اند و باید تیم کاری خود را مشخص کنند، بهرحال هر وزیری تیمی می خواهد و مشخص کردن این تیم کاری نیاز به زمان دارد زیرا هر وزیری تا عمق استانها مسئولیت دارد، اختیار با خود وزیر است که از چه تیمی استفاده کند. مجلس بنای کمک به وزرای دولت را دارد و کمک به وزرا به این معنا نیست که مجلس از وظایف نظارتی خود دست بکشد.

انتظارات مردم از وزرای رئیسی از زبان نمایندگان/سلیمی: هرجا احساس کنیم وزیری و مسئولی راه را کج می‌رود مجلس وارد می‌شود

بنا به گزارش برنا، او در ادامه گفت: اگر قانونی نیاز به اصلاح داشته باشد مجلس این آمادگی را دارد که با مشورت با دولت این کار را انجام دهد و هدف ما این است که کار مردم راه بیفتد و مسیر توسعه کشور سرعت بیشتری پیدا کند و دولت از ظرفیت نمایندگان در مجلس استفاده کند. هرجا که احساس کنیم وزیری و مسئولی راه را کج می رود مجلس به میدان می آید و با ابزار سوال، تذکر و استیضاح از سر خیرخواهی این وزیر را به مسیر اصلی برمی گردانیم. هدف این است که اجازه ندهیم کشور دچار چند دستگی شود.

سلیمی گفت: به هیچ وجه بین قوا اختلافی را شاهد نخواهیم بود، نه به این معنا که مجلس استقلال خودش را از دست بدهد به هیچ وجه، یعنی مجلس در عین استقلال، با دولت هم افزایی خواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان در نطق های خود به این نکته اشاره می کنند که نمایندگان در جلسات مهم بسیار غیبت دارند مشخصا بفرمایید میزان غیبت مجاز نمایندگان به چه صورت است، گفت: طبق آئین نامه اگر نمایندگان صد ساعت متوالی در سال غیبت غیرموجه داشته باشند اینها مستعفی شناخته می شوند و از نمایندگی عزل می شوند.

27219

پست بعدی

توصیه حسینی بوشهری به وزیر کار: از مسائل ریشه‌ای و مشکلات ساختاری غفلت نشود

ج سپتامبر 3 , 2021
ایسنا نوشت: رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی فرصتی الهی است و اگر نتوانیم از این فرصت بهره بگیریم، خداوند با ما اتمام حجت می‌کند و مقصر هستیم. آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تأکید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000