رئیسی:مسأله کپرنشینی درسیستان و بلوچستان باید تا پایان سال جاری سامان یابد

 رئیسی:مسأله کپرنشینی درسیستان و بلوچستان باید تا پایان سال جاری سامان یابد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درجمع نمایندگان اقشار، علما و نخبگان چابهار گفت: مسائل مطرح شده هم از سوی وزرا و هم در حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از منطقه پیگیری خواهد شد و به شکل مفصل در شورای اداری استان مورد بررسی می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان، شامگاه پنجشنبه درجمع نمایندگان اقشار، علما و نخبگان چابهار، مردم این منطقه را دین مدار، ولایتمدار و دارای فرهنگ و تمدن غنی خواند و با اشاره به موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی حاضران در این نشست، گفت: مسائل مطرح شده هم از سوی وزرا و هم در حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری با حضور نمایندگانی از منطقه پیگیری خواهد شد و به شکل مفصل در شورای اداری استان مورد بررسی می گیرد.

رئیس جمهور،افزود: بنا داریم هر آنچه در سفرهای استانی مطرح می شود، پیگیری شده و مردم از نتایج آن مطلع شوند. یکی از مسائلی که امروز برای ما بسیار ناراحت کننده بود، وضع کپرنشینان اطراف شهرستان بود که در جمع‌شان حضور یافتیم. باید سریعا اقدامی صورت بگیرد و حداکثر تا پایان سال وضعیت به شکلی سامان یابد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه سواحل مکران دروازه ورودی ایران به بسیاری از کشورهای دنیاست، تصریح کرد: سواحل مکران بسیار جایگاه حساس و مهمی دارد. باید ساز و کار و مرکزیت فعالی برای عمران و آبادی این منطقه وجود داشته باشد که مسئولیت این موضوع را به عهده بگیرد.

 رئیسی:مسأله کپرنشینی درسیستان و بلوچستان باید تا پایان سال جاری سامان یابد

رئیسی اظهار داشت: کار در این منطقه باید در یک زمان معینی به نتیجه برسد تا بهره‌گیری از این ثروت خدادادی و اقتصاد دریا، از فرصت‌های ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه به نحو احسن بهره برده شود.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع درخواست تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع جزو مواردی است که دردستور کار پیگیری‌های سفر قرار خواهد گرفت.

رئیسی از همه تلاش‌گران تامین امنیت منطقه از جمله نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و مرزبانان گرامی در نیروهای دریایی، زمینی و هوایی قدردانی و تصریح کرد: همه مردم منطقه درایجاد امنیت این منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند که صمیمانه از آنها سپاسگزاری می‌کنم. چابهار را به عنوان یک منطقه امن، برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب می دانیم و در جلسه شورای اداری استان درباره سرمایه‌گذاری ایرانیان عزیز داخل و خارج کشور در این منطقه مفصل بحث خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سواحل مکران یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: یکی از اولین اقدامات در این زمینه معرفی دقیق و کامل ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه مکران است. نگاه دولت به مکران به عنوان منطقه‌ای است که می‌تواند نقش سازنده‌ای در حوزه افزایش تولید و اشتغال به عنوان ۲ مسأله بسیار مهم کشور داشته باشد وسرمایه‌گذاری در مکران آینده بسیار روشن و خوبی دارد.

27219

پست بعدی

وعده وزیر بهداشت برای پرداخت معوقات کادر درمان

ج سپتامبر 3 , 2021
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار یک توییت ضمن تبریک روز بهورز، از تسریع واکسیناسیون کرونا در هفته‌های آتی خبر داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی در این پیام توییتری نوشت: « از آذربایجان قهرمان و درکنار کادر درمان خستگی ناپذیر با شما صحبت می‌کنم و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000