تزریق یک دوز واکسن ایمنی کافی ایجاد نمی‌کند

تزریق یک دوز واکسن ایمنی کافی ایجاد نمی‌کند

ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس، نوشت: محققان دریافتند این تصور عمومی که تزریق یک دز واکسن پس از بهبود از بیماری کووید ۱۹ ایمنی کافی در برابر ویروس ایجاد می‌کند، کاملا اشتباه است.

در تحقیقات دانشگاه نورث وسترن واقع در آمریکا که با کمک ۲۷ شهروند بالغ واکسینه شده در شیکاگو انجام گرفت، داوطلبان که برخی از آن‌ها به کووید ۱۹ مبتلا شده و بهبود یافته بودند، نمونه‌هایی از خون خود را در بازه زمانی دو تا سه هفته پس از تزریق دز اول و دو ماه پس از تزریق دز دوم واکسن در اختیار محققان قرار دادند.

پس از تجزیه و تحلیل این نمونه‌ها و ارزیابی میزان پادتن‌های کووید ۱۹ در آن‌ها مشخص شد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بهبودی از آن تضمینی برای افزایش میزان پادتن‌ها یا تشدید واکنش ایمنی پس از دریافت دز اول واکسن ایجاد نمی‌کند و این تصور عمومی که تزریق یک دز واکسن پس از بهبود از بیماری کووید ۱۹ ایمنی کافی در برابر ویروس ایجاد می‌کند، کاملا اشتباه است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

هدایت هاشمی: سال‌هاست فریاد حق‌خواهی ما به جایی نرسیده است

ج سپتامبر 3 , 2021
ایسنا نوشت: هدایت هاشمی، بازیگر، می‌گوید، وقتی جامعه تئاتری از ابتدایی‌ترین حقوق خود بی‌بهره است، دیگر از کدام مطالبه سخن بگوییم؟! این بازیگر، که سریال «پایتخت» را در کارنامه خود دارد، در درباره مهم‌ترین مطالبات جامعه تئاتری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیح می‌دهد: «صحبت از جامعه تئاتری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000