انتخاب ۲ فیلم ایرانی برای رقابت در جشنواره بوسان

انتخاب ۲ فیلم ایرانی برای رقابت در جشنواره بوسان

مهر نوشت: جشنواره بوسان ۲۰۲۱ اعلام کرد ۲ فیلم از ایران، هند و کره جنوبی را برای شرکت در بخش رقابتی «جریان‌های جدید» خود انتخاب کرده است.

در بخش رقابتی «جریان‌های جدید» جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان، ۱۱ فیلم حضور خواهند داشت که از این میان از هر یک از کشورهای ایران، هند و کره جنوبی ۲ فیلم برای حضور در این بخش انتخاب شده‌اند.

۲ فیلمی که از ایران انتخاب شده‌اند «در نبود کارگردان» ساخته آروند دشت‌آرای درباره کارگردان تئاتری است که سعی دارد تا با تماس‌های ویدیویی تمرین یک نمایش را شکل دهد. از این فیلم به عنوان تجربه‌ای منحصر به فرد یاد شده که با یک برداشت بدون تدوین ساخته شده است. فیلم دیگری ایرانی حاضر در این رویداد «سیارک» ساخته مهدی حسین‌وند عالی‌پور درباره پسری است که با وجود فقر، برای مادر و خواهر برادرهایش زندگی دلگرم‌کننده‌ای می‌سازد.

از هند «پدرو» ساخته ناتش هگدی با تمرکز بر مشکلات رساندن برق به دهکده‌ای جنگلی و «خانه زمان» به کارگردانی راجدیپ پل و سارمیستا میتی که داستانی تعلیق‌آمیز از یک پزشک که در خانه‌ای توسط سه زن زندانی شده است در این بخش به نمایش درمی‌آید.

از کشور میزبان نیز اولین فیلم بلند کیم سین با عنوان «آپارتمان بدون دو زن» و «سری» ساخته پارک کانگ برای حضور در این رقابت انتخاب شده‌اند. «آپارتمان» درامی واقع‌گرایانه از یک زندگی خانوادگی‌است که درباره روابط خانوادگی سوال‌هایی را طرح می‌کند و به درگیری‌های عاطفی بین مادر و دختر می‌پردازد. «سری» نیز به عنوان یک فیلم ترسناک اسرارآمیز معرفی شده که درباره باورهای عامیانه کره‌ای است.

از دیگر فیلم‌های این بخش رقابتی تریلر «گم‌شده» ساخته کاتایاما شینزو کارگردان ژاپنی است. «انار قرمز» دومین فیلم بلند شرپا اورازبایفا کارگردان قزاق، «وداع، وطن من» ساخته وانگ ار ژو کارگردان چینی، «سرزمین خاطره» دومین فیلم بلند کارگردان ویتنامی کیم کوی بوی و فیلم جنایی تعلیق‌آمیز «فتوکپی» ساخته رگاس بانوتجا از اندونزی هستند.

جشنواره امسال بوسان که قرار است به صورت فیزیکی از ۶ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۲۳ مهر) برگزار شود با توجه به ممانعت از شیوع ویروس کرونا قصد دارد امسال گردهمایی‌های بین‌المللی کمتری برگزار کند تا سفرهای کمتری به داخل این کشور انجام شود.

۵۸۵۸

پست بعدی

مقابله با آنفلوآنزای تابستانی با راهکارهای ساده

چ سپتامبر 1 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آنفلوآنزا، عفونت تنفسی واگیرداری است که اغلب افراد را در تابستان درگیر می‌کند. اگرچه سرماخوردگی و آنفلوانزا در تابستان کمتر از سایر فصول است اما آنفلوانزای تابستانی بیشتر آزاردهنده است. در تابستان نیز افراد از آنفلوانزا در امان نیستند. در بسیاری از اوقات اختلاف شدید و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000