پیش بینی نگران کننده درباره سرنوشت FATF در مجمع تشخیص مصلحت

پیش بینی نگران کننده درباره سرنوشت FATF در مجمع تشخیص مصلحت

برنا نوشت: ترقی گفت: دولت در صدد خنثی کردن تحریم ها است. در درجه اول و توافق با برخی کشورها، می توانند از طریق تهاتر کالا و ارسال دارو و روش های دیگر، ارزی که دپو شده را به کشور برگردانند و از این دو طریق اقدام کنند.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص اولویت های دولت سیزدهم اظهار کرد: اولویت ها را که خود دولت اعلام کرده است، هم آقای رئیسی در مراسم تنفیذ و هم در مجلس مطرح کردند و موضوع نامشخصی نیست. اولویت فوری و اورژانسی مسئله کرونا و کنترل و مهار این بیماری از طریق واکسیناسیون سراسری است.

او افزود: مسئله دوم تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و ذخایر استراتژیکی است که ما باید داشته باشیم. سومین اولویت تامین کسری بودجه سال ۱۴۰۰ دولت است که باید صورت بگیرد تا مشکلی در روند پرداخت حقوق ها و هزینه های دولت صورت نگیرد.

ترقی در پاسخ به اینکه در حوزه سیاست خارجی برای رفع تحریم ها یا مسئله FATF یا آزاد سازی ارزهای بلوکه شده چه مسیری پیش روی دولت است، خاطرنشان کرد: تا به حال دولت قبلی هیچ دلیلی برای اینکه FATF در حل مشکل ارزی ما تاثیر داشته باشد نتوانسته ارائه بدهد بنابراین با توجه به اینکه هیچ تاثیری ندارد و بلکه مشکلات را افزایش می دهد و موجب بسته شدن حتی دور زدن تحریم ها هم خواهد شد بنابراین فکر نمی کنم که مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون دلیل قانع کننده ای نسبت به تصویب این مسئله اقدام کند.

او متذکر شد: بنابراین دولت در صدد خنثی کردن تحریم ها است. در درجه اول و توافق با برخی کشورها، می توانند از طریق تهاتر کالا و ارسال دارو و روش های دیگر، ارزی که دپو شده را به کشور برگردانند و از این دو طریق اقدام کنند.

ترقی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از رابطه دو قوه چیست، گفت: رابطه قوا از همین رای مجلس و رای بالای مجلس به هیات وزیران کاملا مشخص است که هماهنگی بین قوا بصورت هم افزایی کم نظیری رخ داده است و هر سه قوه در تلاش هستند که با کمک یکدیگر و با هم افزایی بر مشکلات کشور، غلبه کنند.

او در پایان متذکر شد: به طور طبیعی وحدت قوا و هماهنگی و هم افزایی بین قوا مثل موتور پیش رانی است که می تواند به حرکت دولت به تمام معنا در پیشبرد اهداف نظام و حل مشکلات کشور سرعت بدهد، بنابراین به طور طبیعی جهشی که در رفع مشکلات و بهبود وضعیت کشور پدید خواهد آمد می تواند جلوه ای از معجزه وحدت و انسجام ملی بین قوای سه گانه باشد.

۲۷۲۱۵

پست بعدی

آیت‌الله جزایری به کرونا مبتلا شد

س آگوست 31 , 2021
فارس نوشت: زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان گلستان اهواز بستری شد. آیت‌الله سید محمد علی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان گلستان اهواز بستری شد. صبح امروز نیز حجت‌الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد نماینده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000