اجرای «متران پاژ» در خانه نمایش مهرگان

اجرای «متران پاژ» در خانه نمایش مهرگان

نمایش «متران پاژ»، اثر الکساندر وامپیلوف، که نشانگر تبعات کوچک و بزرگ جهالت در زندگی روزمره انسان‌هاست، به کاگردانی حسین حسینی، در خانه نمایش مهرگان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین حسینی، کارگردان جوان تئاتر، در نخستین تجربه کارگردانی حرفه‌ای خود، نمایش «متران پاژ» را در خانه نمایش مهرگان روی صحنه برده است.

بازی در نمایش «ستوان اینیشمور» در سال ۹۷ در تماشاخانه آژمان و کارگردانی نمایشنامه‌خوانی «مهمانسرای دو دنیا» در همین تماشاخانه در سال ۹۸، از جمله فعالیت‌های هنری پیشینِ حسینی است.

علی خلیلی، پرنیان کاظمی، محمد غلامی‌مایانی، محسن مظاهری، زهرا یوسفی و حسین حسینی، گروه بازیگران نمایش «متران پاژ» را تشکیل می‌دهند.

«متران پاژ» اثر الکساندر وامپیلوف، نویسنده روسی است که در سال ۱۹۶۷ نوشته شده است. وامپیلوف، متولد سال ۱۹۳۷ است که در دوره حکومت شوروی سابق از او به عنوان چخوف جدید یاد می‌شد، اما به دلیل آن که در ۳۷ سالگی فوت کرد، صرفا توانست تعداد اندکی نمایشنامه بنویسد و از رسیدن به درجه هنری چخوف باز ماند. «شکار مرغابی»، «خداحافظی در ژوئن»، «والنتینا» و «پسر بزرگ» از دیگر آثار ادبی وامپیلوف محسوب می‌شوند.

نمایش «متران پاژ» یا «قضیه متران پاژ»، فضای یک هتلِ روستایی در دهه ۶۰ شوروی را به تصویر می‌کشد که در آن همه افراد به دنبال یافتن هویت واقعی فردی هستند که با عنوان «متران پاژ» معرفی می‌شود. این مساله موجب جنون صاحب هتل می‌شود و در فضایی طنزگونه، اما رئال، پشت پرده حقایقی از زندگی افراد مختلف هتل رو می‌شود که می‌تواند لحظات سرگرم کننده‌ای را برای مخاطب رقم بزند.

اجرای نمایش «متران پاژ» با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ شده توسط مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۲۰ مرداد آغاز شده است و تا ۱۲ شهریور، هر شب ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان ادامه دارد.

۵۷۵۷

پست بعدی

هشدار زالی: مشاهده موارد مشکوک به سویه لامبدا در تهران

د آگوست 30 , 2021
فارس نوشت: آخرین آمار و اطلاعات وضعیت بیماری کرونا در جلسه ستاد مقابله با کرونای تهران ارائه شد. بر این اساس در تهران بیش از ۴میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و میزان رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی در مراکز و اماکن استان تهران به ۶۴درصد رسیده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000