حسن رسولی: وظیفه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت رئیسی، نقد صادقانه است

حسن رسولی: وظیفه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت رئیسی، نقد صادقانه است

جماران نوشت: حسن رسولی چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: ما اصلاح طلبان وظیفه مان نسبت به دولت آقای رئیسی، نقد صادقانه، دلسوزانه و مشفقانه است نه تنها در مورد آقای رئیسی بلکه درباره سایر مسائلی که در ایران و اطراف ایران می گذرد.

حسن رسولی، چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که دولت رئیسی برای موفقیت این سفرهای استانی و میدانی، چه اقداماتی باید انجام دهد؟ به خبرنگار جماران گفت: در مورد آقای رئیسی و دولتشان ابتدا باید کمی فرصت بدهیم تا سیاستهایش را دنبال کند هم هدفگذاری کند هم خط مشی خود را بیان کند. بنابراین باید مدت زمانی بگذرد و از نگاه بنده در این فرصت کوتاه با انجام یک سفر و دو مصاحبه قابل ارزیابی نیست.

او افزود: آنچه که مسلم است این است که دولت آقای رئیسی در مقایسه با دولت‌های گذشته از یک صفتی برخوردار است که هیچ کدام از دولت های گذشته، از آن برخوردار نیستند و آن هم همراهی و همسویی همه ارکان حاکمیت با دولت است. در حقیقت آنچه به عنوان عدم انسجام در ساختار حاکمیت مطرح بود به نظر می رسد با در کنار هم قرار گرفتن رئیسی، قالیباف و محسنی اژه ای، برطرف شده است. اینکه حالا این حاکمیت یکدست از جهت کارایی به نفع مردم یا به ضرر آنها است و تا چه حدی منافع ملی کشور را تامین می کند در این باره نقطه نظرات مختلفی وجود دارد و در همین کوتاه مدت، علامت هایی که حوزه اقتصاد به این وضعیت داده را مورد توجه قرار دهیم.

از قضاوت شتابزده باید پرهیز کنیم

رسولی ادامه داد: در میان مدت و بلند مدت از قضاوت شتابزده باید پرهیز کنیم آنچه که مسلم است صرف نظر از اینکه از منظر ما اصلاح طلبان، آقای رئیسی و دولتش، دولت اصلاح طلب نبوده و نیست و ما با ایشان در رقابت هستیم منتهی صرف نظر از اینکه ما در رقابت با جریان اصولگرا هستیم همانطور که شخص آقای رئیسی گفتند، رئیس جمهور همه مردم ایران است؛ موفقیت آقای رئیسی و تیمش موفقیت ملت ایران است در کنار ملت ایران، جریان اصلاح طلب، اصلی ترین دغدغه اش حفظ کشور و رفع مشکلات است از این موفقیت خوشنود خواهند شد.

حسن رسولی: وظیفه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت رئیسی، نقد صادقانه است

این چهره سیاسی اصلاح طلب درباره آینده اصلاح طلبان در دولت آقای رئیسی عنوان کرد: من فکر می‌کنم کمی باید صبر کنیم اگر رفتار خوبی از آقای رئیسی می بینیم بیان کنیم اینکه آقای رئیسی در این مدت کوتاه بین مردم حاضر شدند و از راه دور مدیریت نکردند این رفتار مدیریتی، رفتار مدیریتی خوب و پسندیده ای است چه از سوی آقای خاتمی مورد قبول اصلاح طلبان باشد چه از آقای احمدی نژاد باشد و چه از آقای رئیسی باشد. کار خوب، خوب است از هر کسی که سر بزند. منتهی مسائل مبتلابه کشور ما در شرایط فعلی، بسیار عمیق تر و پیچیده تر از این مسائلی است. اینها هم مهم است اما اهم مسائل ، کسری بودجه است، عدم تعادل تراز بازرگانی کشور است، بالابودن نرخ تورم است، زیر صفر بودن نرخ سرمایه گذاری است، فرار نخبگان است، بالابودن نرخ بیکاری است و مشخص نبودن تکلیف برجام است. مسائل استراتژیک کشور در شرایط فعلی، تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت دولت است که آن هم در کوتاه مدت، اخلاقی نیست که ما اگر ایرادی از دولت آقای رئیسی می بینیم در حقیقت آن را بزرگنمایی کنیم و نقاط مثبتی هم که می بینیم را بیان کنیم.

اینکه رئیس جمهور از موضع بالا با مردم رفتار نکند صفت خوبی است

رسولی اضافه کرد: فکر می کنم ما اصلاح طلبان وظیفه مان نسبت به دولت آقای رئیسی، نقد صادقانه، دلسوزانه و مشفقانه است نه تنها در مورد آقای رئیسی بلکه درباره سایر مسائلی که در ایران و اطراف ایران می گذرد. اصلاح‌طلبان در قالب جبهه اصلاح طلبان بیانیه مفصلی نسبت به پیامدهای روی کار آمدن مجدد طالبان در کشور همسایه مان یعنی افغانستان که بخشی از حوزه تاریخی و تمدنی ما است صادر کرد، درباره بحث محدودیت های فضای مجازی موضعگیری کردیم درباره بحث وکلایی که 10 روز است زندان هستند و هیچ کس از آنها خبر ندارد موضعگیری کردیم.

او عنوان کرد: بنابراین نفس حضور آقای رئیسی در بین مردم کار درست و پسندیده ای است وجهه مردمی بودنشون مهم است اینکه آقای رئیس جمهور از موضع بالا با مردم رفتار نکنند از نگاه من صفت های خوبی است اینکه ظرف شش ماه آینده قول داده شد سالی یک میلیون مسکن ساخته شود آیا از حالا تا اسفند ماه ظرفیت کشور اجازه ساخت 500 هزار دستگاه ساختمان را می دهد؟ یا قولی که وزیر صمت داده مبنی بر اینکه ما در حوزه خودرو صاحب یک برند بین المللی شویم یا در مورد بیش از 500 هزار میلیارد کسری بودجه که الان در کشور است یا عدم اطمینان در حوزه فعالیت های اقتصادی وجود دارد بدین گونه که اگر طرف، کشاورز است نمی داند محصولش را آیا می تواند به گونه ای بفروشد که هزینه هایش را تامین کند و یا اگر صنعتگر است همینطور….

این فعال سیاسی اصلاح طلب اشاره کرد: از نگاه من مبنای اصلی، این موضوع خواهد بود که موهبت یکدستی دولت باعث ثبات، کارآمدی و کاهش مشکلات مردم و ایجاد امید به آینده شود به نحوی که جوانان ما کمتر به دنبال مهاجرت و گریزان از کشور باشند اینها مسائل بسیار مهمی است و ظرف یک ماه و ده روز و بیست روز و… قابل تحقق و ارزیابی نیست هر نوع اظهارنظری واقع بینانه و منصفانه نیست.

27219

پست بعدی

بیماران ایکتیوز در برنامه «ماه در می‌زند» از مشکلات خود گفتند

د آگوست 30 , 2021
در تازه‌ترین قسمت از برنامه «ماه در می‌زند» که دیشب (یکشنبه هفتم شهریور) از شبکه دو پخش شد، سه مبتلا به بیماری ایکتیوز، به مشکلات خود در جامعه پرداختند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ماه در می‌زند» ویژه‌برنامه محرم و صفر شبکه دو که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000