مواضع صریح رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره اتفاقات افغانستان /نقطه زنی موشکی «بالستیک» کار آسانی نیست

مواضع صریح رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره اتفاقات افغانستان /نقطه زنی موشکی «بالستیک» کار آسانی نیست

مهر نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آخرین جنایت آمریکا اتفاقات افغانستان است که با دو هزار میلیارد هزینه هنگفت، ارتش افغانستان را به ارتشی بی خاصیت تبدیل کرد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای در آئین تکریم امیر سرتیپ امیر حاتمی و مراسم معارفه امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که صبح امروز در مرکز همایش های امام علی (ع) شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی به دلایل گوناگون یک وظیفه قطعی و اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به آیات قرآن درباره تقویت قوای دفاعی، تاکید کرد: بنابر آیات قرآن، مسئولان جامعه اسلامی موظف هستند که توان دفاعی را برای بازدارندگی افزایش دهند. همچنین همواره تقویت این توان مورد تاکید فرمانده کل قوا قرار دارد. نظام اسلامی ما در حساس ترین نقطه جغرافیای جهان قرار دارد که در سال‌های اخیر همواره اتفاقات و ناآرامی های متعددی رخ داده و آینده نیز دستخوش این تهدیدات است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنایات آمریکا و لشکرکشی های متعدد به منطقه غرب آسیا، افزود: آخرین جنایت آمریکا اتفاقات افغانستان است که با دو هزار میلیارد هزینه هنگفت، ارتش افغانستان را به ارتشی بی خاصیت تبدیل کرد که تنها یازده روز مقاومت کرد. سایر توطئه‌ها در جای-جای منطقه مشهود است و ادامه دارد در چنین شرایطی حفظ توان دفاعی و پیشرفت، امری ضروری است که بدون توان دفاعی بومی و کارآمد محقق نخواهد شد.

سرلشکر باقری با اشاره به تغیر شکل جنگ‌ها، گفت: جنگ های امروز و آینده شباهت اندکی با گذشته دارد و جنگی که سال گذشته در قره باغ اتفاق افتاد با جنگ های گذشته هیچ شباهتی نداشت و در آن جنگ از فناوری های نوین استفاده شد. پس وزارت دفاع وظیفه تولید قدرت متناسب با تغییرات جدید و جنگ های آینده را برعهده دارد تا تجهیزات و تسلیحاتی متناسب با جنگ های آینده را تولید کند.

وی با بیان اینکه وظیفه وزرات دفاع، تحقیقات پیشرفته در لبه فناوری جهانی است، اظهار داشت: همچنین توسعه کمی وکیفی تجهیزات متناسب با صنایع جهانی و تولید تجهیزات و تسلیحات وظیفه وزارت دفاع است؛ توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی یک وظیفه قطعی و اجتناب‌ناپذیر است.

مواضع صریح رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره اتفاقات افغانستان /نقطه زنی موشکی «بالستیک» کار آسانی نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در کنار این مسئولیت، اداره بازنشستگان نیروهای مسلح نیز از وظایف اساسی وزارت دفاع است. سایر پشتیبانی ها از نیروهای مسلح و نمایندگی نیروهای مسلح در دولت نیز از وظایف سنگین این وزارتخانه است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه بودجه بسیار اندکی را در مقایسه با سایر کشورها در اختیار نیروهای مسلح قرار دادیم، تاکید کرد: اما خروجی و نتیجه کار نیروهای مسلح ما هم قابل قیاس با سایر کشورها نیست. اتفاقاتی در این وزارتخانه افتاده است که ما خودمان هم باور نمی کردیم. مثلا نقطه زنی موشکی «بالستیک» کار آسانی نیست. موشک «اسکندر» که ۳۰۰ کیلومتر بُرد دارد و نقطه زن است را روس ها حاضر نشدند شکل و شمایل آن را در اختیار ما بگذارند، اما با این حال ما به فناوری نقطه زنی دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه امیر حاتمی عملکرد خوبی در وزارت دفاع داشت، تصریح کرد: با توجه به میزان ارتقا برنامه ها در مقایسه با بودجه در اختیار باید اذعان داشت که عملکرد او بسیار خوب بوده است و در حوزه بازنشستگان هم وی تلاش چشمگیری انجام داد. امروز در وزارت دفاع در همه حوزه ها شاهد رشد هستیم و برای وی آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: کسب بیشترین رای اعتماد به امیر آشتیانی نشانه اعتماد نمایندگان ملت به او است و در این مسئولیت هم خواهند درخشید و مسیر رشد و ارتقا صنعت دفاعی و سایر ماموریت ها را بخوبی پیش خواهند برد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز به برکت راهنمایی مقام معظم رهبری هیچ تنش و مشکلی بین فرماندهان نیروهای مسلح وجود ندارد، افزود: من تاکید می کنم که باید بتوانیم از منابع، حداکثر کار آمدی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزیر دفاع از دو بازوی توانمند، عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات بهره لازم را بگیرد تا بتواند وظیفه سنگین خود را به پیش ببرد، گفت: ما هم در ستاد کل و سازمان‌های نیروهای مسلح وظیفه خود می دانیم که به امیر آشتیانی کمک کنیم.

27215

پست بعدی

ابتلای بازیگر «گاندو» به کرونا

ی آگوست 29 , 2021
مهر نوشت: خسرو شهراز بازیگر سریال «گاندو» و «در کنار پروانه‌ها» که به کرونا مبتلا شده است این روزها در حال قرنطینه است. خسرو شهراز بازیگر سریال «در کنار پروانه ها» که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان رفته بود درباره وضعیت فعلی خود بیان کرد: حدود پنج […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000