تمرین بزرگ دیده بانی نیروی پدافند هوایی ارتش از فردا آغاز می شود

تمرین بزرگ دیده بانی نیروی پدافند هوایی ارتش از فردا آغاز می شود

ایرنا نوشت: معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش از تمرین بزرگ دیده بانی نیروی پدافند هوایی ارتش در کل گستره جغرافیایی کشور به منظور آمادگی و هوشیاری بیشتر خبر داد.

امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد گفت: تمرین بزرگ دیده بانی با رمز "یا بصیر" از فردا با آماده باش همه ی مراکز فرماندهی و کنترل مناطق و گروه های پدافندی و پست های دیده بانی ثابت و سیار در کل کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف و ویژگی های این تمرین منحصر به فرد است، افزود: پس از تغییرات عمده‌ای که در شبکه دیده بانی کشور به لحاظ جایگزینی تجهیزات نوین و لایه های ارتباطی صورت گرفته است،این تمرین هدفمند در حوزه ی دیده بانی بصری با بهره‌گیری از سناریوهای مختلف می‌تواند پدافند هوایی را در مقابله با کشف دقیق، صحیح و به موقع یاری نماید.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و تسلیحات به کار گرفته شده در این تمرین تماما بومی و ساخت صنایع داخلی، متخصصان نیروی پدافند هوایی و صنعت دفاعی کشور است، تصریح کرد: مهمترین هدف این تمرین ارتقای وضعیت آمادگی پست های دیده بانی به سطح مطلوب در راستای اجرای موثر ماموریت های محوله کشف و گزارشات دیده‌بانی، تحت شبکه یکپارچه پدافند هوایی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، خاطرنشان کرد: افزایش دقت و سرعت در گزارشات دیده بانی در برابر تهدیدات بالقوه به ویژه در حوزه پهپاد از اهداف پیش بینی شده در این تمرین بزرگ است؛ همچنین در این تمرین ارزیابی توانایی ظرفیت کشف بصری در معابر نفوذی صعب‌العبور و غیرقابل گسترش سامانه های راداری به صورت دقیق انجام می شود.

امروز توانسته ایم سامانه های موشکی را ارتقا و بومی سازی کنیم

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد با حضور در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) فردو از سامانه های راداری، موشکی و ارتباطی این یگان از جمله سایت موشکی اس ۲۰۰ بازدید کرد.

بنا به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی پدافند هوایی با ابراز رضایت از میزان آمادگی این یگان گفت: امروز ما توانسته ایم سامانه‌ های موشکی را ارتقا وبومی سازی کنیم و تحریم های ظالمانه دشمن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

تمرین بزرگ دیده بانی نیروی پدافند هوایی ارتش از فردا آغاز می شود

وی افزود: سایت ها و مواضع پدافندی، رشد و گسترش بسیار خوبی داشته‌اند و ما در همه یگان‌های پدافندی در سراسر کشور تجهیزات به روز و بومی را در حوزه دفاع هوایی گسترش داده ایم و در بحث نیروی انسانی هم، از کارکنان آموزش دیده و متخصصان جوان در کنار همرزمان پیشکسوت، استفاده‌ کرده ایم که همین امر موجب ارتقای توان عملیاتی پدافند هوایی در دفاع از آسمان کشور شده است.

27219

پست بعدی

۲۳ درصد دانش آموزان اصفهانی دچار اضافه وزن هستند/آغاز دز دوم واکسیناسیون معلمان

ش آگوست 28 , 2021
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۲۳ درصد دانش آموزان در اصفهان از اضافه وزن رنج می برند که شیوع کرونا و تعطیلی مدارس این آمار را افزایش داده است. آذرکیوان امیرپور، در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: تاکنون در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000