رئیسی: نگاه امام به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود /اگر امام (ره) می‌فرمود میزان رأی ملت است، این را باور داشت

رئیسی: نگاه امام به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود /اگر امام (ره) می‌فرمود میزان رأی ملت است، این را باور داشت

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید در عمل و اقدام، پایبند اندیشه‌های امام باشیم، گفت: نگاه امام به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در آئین تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل با بیان اینکه میثاق با امام راحل، میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌ها است، گفت: در منظومه اندیشه امام، خدمت به مردم جایگاه ویژه و معنای خاصی دارد و امام حقیقتاً مردم را باور داشت.

وی افزود: ما باید در عمل و اقدام، پایبند اندیشه‌های امام باشیم، نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی و نگاه سیاسی که سیاستمداران به صورت متداول در عالم مطرح می‌کنند، نبود و اگر می‌فرمود، میزان رأی ملت است، این را باور داشت.توفیقی است برای بنده و همکارانم که در آغاز کار دولت به زیارت مرجع نورانی امام عظیم الشان بیاییم و زیارت کنیم مرقد امام راحل را و میثاق ببندیم با امام راحل که میثاق با امام راحل میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌ها است.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در منظومه فکری امام راحل خدمت به مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. در تمام عالم همه دولت‌ها، همه مسوولان مدعی خدمت به مردم هستند و در سخنان و ادبیات آنها این است که به مردم خدمت می کنیم.

*یک خدمت، خدمت منفعت گرا است که خدمت با نگاه مادی است. اساس خدمت آن است که انسان منافع خود، حزب و گروه خود را در نظر بگیرد یعنی خدمت می کند که منفعت ببرد.

*خیلی‌ها در عالم هستند که خدمت می کنند مشخص است که برای منافع خود است که گاهی به زبان جاری می کنند و گاهی به زبان نمی آورند. یک نوع دیگر از خدمت نوع دوستی و انسانمدارانه است. یعنی کسی دلش می سوزد برای کسی که ندارد یا گرفتار است و به او خدمت می کند که خیلی ها این طور خدمت می کنند.

ادامه دارد …

22715

پست بعدی

رمزگشایی از نبوغ اخوان ثالث

پ آگوست 26 , 2021
روزنامه خراسان نوشت: امروز چهارم شهریور، سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث، شاعر امیدها و آرزوهای ایرانی است؛ کسی که شعرش پس از ۳۱ سال از درگذشتش هنوز هم در دل مخاطبان ادبیات جایگاهی ویژه دارد. با بهرام پروین گنابادی، نویسنده و استاد ادبیات فارسی درباره خاطرات دیدارهایش با اخوان ثالث، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000