تیتر تکراری؛ کرونا در ایران رکورد زد/ نمکی حلالیت طلبید

تیتر تکراری؛ کرونا در ایران رکورد زد/ نمکی حلالیت طلبید

مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز برای چندمین بار آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت تکراری و تلخ بود؛ رکورد تعداد جان‌باختگان روزانه کرونا در کشور شکسته شد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه شمار جانباختگان روزانه کرونا مجددا افزایش داشته و در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰۹ تن از این بیماران در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

۷ هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

حلالیت‌ طلبی «نمکی»/ برخی واکسیناسیون را بهانه‌ای برای تخریب کردند

در هنگام این اوجگیری موج پنجم وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به خانواده معزز شهدای سلامت معاونین، مشاورین و مدیران ارجمند ستادی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخصوص نحوه مدیریت بیماری کرونا نوشت.

در بخشی از نامه او آمده است: «آنچه در توان داشتیم به میدان آوردیم و هماره در مرز هستی و مرگ شناور بودیم، ولی بعنوان خدمتگزار و برادری کوچک ضمن دست­بوسی همه مدافعین ارجمند سلامت و عزیزانی که در دیگر دستگاه‌ها و سازمان­های مردم نهاد یاریمان کردند حلالیت می­طلبم از همگان اگر قصوری بود که در نیافتیم و اگر راهی را که باید نپیمودیم و مسیری را که نباید درنوردیدیم و شاید این ماهیت عامل پیچیده بیماری زائی بود که هنوز جهان و دانش امروز ناشناخته­های زیادی از آن دارد و بی ­تردید خواهد داشت. درآینده پیچیدگی و دگرگونی پیاپی ویروس آهنگ و شتاب وصف ناپذیری می­طلبد تا کشورها بتوانند در زمینه‌های پیشگیری و درمان عقب نیفتند و بی­شک رفع نیازهای علمی، اقتصادی و زیرساختی در آهنگ این حرکت در عرصه ملی و بین­المللی تأثیر گذار خواهد بود.»

در بخشی دیگر هم نمکی نوشته است: «واکسن را که ما در همه ابعادش بجز زیرساخت­های تزریق کم تأثیرترین نقش را داشتیم آخرین روزهای این خدمت بهانه تخریب کردند که تردید نکنید در ایامی مناسب و در شرایطی آرامتر که موجب تشویش بیشتر خاطر مردم ماتم زده نشود از ابعاد آن پرده برخواهیم داشت تا مردم بدانند که چه اتفاقاتی رقم خورده است و زمان نیز خود پرده بردار و رسواگر قهاریست که بی ­تردید به کمک خواهد آمد و مردم عزیز درخواهند بافت که برای تهیه واکسن از خارج و داخل در یک و نیم سال چه کشیدیم و علاوه بر اثرات سوء تحریم­ها و مجموعه کاسبان تحریم و شرکای بیرونی چه سناریوی خباثت­آمیزی اجرا کردند.»

افزایش بیماری قارچ سیاه در ایران/ داروی بیماری نایاب شده است

در کنار کرونا عوارض مختلف ناشی از آن هم سیستم بهداشتی کشور را درگیر کرده است به طوری که متخصص عفونی بیمارستان امام خمینی (ره)، نسبت به افزایش بیماران کرونایی درگیر عفونت «قارچ سیاه» هشدار داد.

محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان امام خمینی (ره)، گفت: اکنون برخی بیماران کووید ۱۹ دچار بیماری قارچی به ویژه قارچ سیاه شده اند که در صورت تأمین نشدن داروی "آمفوتریسین B"، کور خواهند شد.

وی افزود: این دارو اکنون نایاب است و ۱۰ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) که به این قارچ مبتلا شده اند نیاز فوری به داروی آمفوتریسین B دارند.

کدام واکسن در ایران بیشتر تزریق شده است؛ سینوفارم یا آسترازنکا؟

در این اوضاع تنها امید متخصصان برای جلوگیری از موج‌های بعدی کرونا تزریق واکسن است که البته تاکنون نزدیک به ۶.۵ میلیون نفر دو دز کامل واکسن را دریافت کرده‌اند.

آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا در کشور را به شرح زیر است:

اسپوتنیک نوبت اول : ۴۴۶۵۲۸
اسپوتنیک نوبت دوم : ۳۶۲۷۴۴

سینوفارم نوبت اول : ۱۱۷۱۵۸۸۶
سینو فارم نوبت دوم : ۴۶۱۱۸۶۳

بهارات نوبت اول : ۵۹۳۸۹
بهارات نوبت دوم : ۵۴۲۲۷

آسترازنکا نوبت اول : ۳۱۸۵۲۳۹
آسترازنکا نوبت دوم : ۱۰۸۱۷۵۴

برکت نوبت اول : ۱۸۲۶۶۱۹
برکت نوبت دوم : ۳۶۶۱۸۵

مجموع نوبت اول : ۱۷۲۳۳۶۶۱
مجموع نوبت دوم : ۶۴۷۶۷۷۳
کل : ۲۳۷۱۰۴۳۴

تحویل ۳ میلیون دُز واکسن «کووبرکت» به وزارت بهداشت

همچنین به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده سهم واکسن داخلی از سبد واکسیناسیون کشور بیشتر می‌شود.

مدیرعامل گروه دارویی برکت در مراسم طرح های توسعه‌ای پخش البرز وابسته به ستاد اجرای فرمان امام از تحویل ۳ میلیون واکسن کووبرکت به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ساخت واکسن «MRNA»کرونا به مرحله کلینیکال رسیده است.

او افزود: نزدیک به دو تا سه میلیون واکسن نیز در مراحل مختلف قرار دارد.

پاسخ وزارت بهداشت به چند پرسش پرتکرار درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ضمن پاسخ به ابهاماتی پیرامون روند تزریق واکسن کرونا در کشور، درباره مباحثی مبنی بر خروج برخی انواع واکسن از شبکه بهداشتی کشور و فروش آن توسط سودجویان، تاکید کرد: تاکنون واکسن کرونا از چرخه سیستم بهداشتی کشور خارج نشده است.

جعفرصادق تبریزی، درباره علت تاخیر حدود یک هفته ای در بازگشایی سامانه ثبت نام واکسیناسیون به دنبال دستور وزیر بهداشت مبنی بر کاهش سه سال سن تزریق ، گفت: باید به اندازه کافی واکسن در اختیارمان می‌بود که این اتفاق بیفتد، الان زمان تزریق واکسن نوبت دوم به کسانی است که پیش‌تر نوبت اول واکسن را دریافت کرده بودند و تعداد افراد زیادی به نوبت دوم منتقل شدند. از طرفی مجموع کسانی که باید دُز اول واکسن را دریافت کنند باید به تعدادی باشد که واکسن کافی هم در دسترس داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برای مراجعین حضوری به مراکز بدون اینکه از قبل ثبت‌نام کرده باشند، واکسن تزریق نمی‌کنیم. بدون اینکه افراد از قبل ثبت‌نام کرده باشند، صف طولانی برای واکسن به وجود می‌آید و اگر واکسن برای تزریقشان نداشته باشیم نیز دچار مشکل می‌شوند؛ بنابراین با تامین واکسن که از این هفته تعداد کافی به دستمان خواهد رسید گروه‌های سنی که جدیدا اعلام شده نیز امکان ثبت نام و تزریق واکسن برایشان فراهم شده است.

تبریزی با تاکید بر اینکه تاکنون واکسن کرونا از چرخه سیستم بهداشتی کشور خارج نشده است، در پاسخ به سوال ایسنا درباره گزارش هایی مبنی بر فروش واکسن آسترازنیکا با قیمتهای حدود شش میلیون تومانی در بازار، اظهار کرد: تاکنون چنین موضوعی را نشنیدم.

۲۳۵۲۳۷

پست بعدی

رای اعتماد نمایندگان به وزرا مخفی است

س آگوست 24 , 2021
فارس نوشت: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: رأی اعتماد به وزرای کابینه عصر فردا چهارشنبه سوم شهریورماه انجام می‌شود و رئیس جمهور نیز در زمان رأی اعتماد در مجلس حضور خواهد یافت و از کابینه خود دفاع خواهد کرد حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000