درخواست معاون رئیسی از نمایندگان برای رأی دادن به کل کابینه پیشنهادی

درخواست معاون رئیسی از نمایندگان برای رأی دادن به کل کابینه پیشنهادی

ایرنا نوشـت: معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: امیدواریم نمایندگان فردا به وزیران پیشنهادی رای اعتماد بدهند تا دولت شکل گرفته و کار خود را آغاز کند.چرا که کارهای زیادی بر زمین مانده است که باید به آن رسیدگی شود.

سید محمد حسینی روز سه شنبه در گفت وگویی با تشریح وظایف معاونت پارلمانی رییس جمهوری گفت: مسائل مختلف مانند استیضاح و سوال، رفع شبهات و ارجاع مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان جزو وظایف معاونت پارلمانی است. در واقع هر موضوعی که در مجلس مطرح می شود چه طرح نمایندگان باشد و چه لایحه دولت باشد نظر دولت باید مطرح شود بنابراین یک پیوند دائمی بین مجلس و دولت وجود دارد.

وی اضافه کرد: نمایندگان در حوزه انتخابیه با گرفتاری‌ها و مطالبات مردم مواجه هستند و می‌توانند مشکلات را به راحتی در اختیار معاون پارلمانی قرار دهند و در صورتی که این مطالبات معقول و رفع آن امکانپذیر باشد در اختیار دولت قرار می‌گیرد. معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: ارتباط و همسویی دولت و مجلس در پیشبرد کارها خیلی مهم است و معاونت پارلمانی می‌تواند خیلی کارها را تسهیل کند.

حسینی خاطرنشان کرد: معاون پارلمانی رییس جمهوری در همه جلسات علنی مجلس حضور دارد اما لزومی به حضور در کمیسیون‌ها ندارد مگر اینکه کمیسیون تخصصی بخواهد درباره موضوعی در کمیسیون حضور یافته و نظر بدهد.

وی درباره این که آیا همسویی دولت و مجلس، فرصت است یا تهدید گفت: همسویی در جهت سیاسی بهتر است اما در هر حال مجلس نظرات خود را دارد. با وجود اینکه از نظر فکری بین دولت و مجلس مغایرت وجود ندارد، اما دیدیم که نمایندگان خیلی جدی در مورد وزیر اطلاعات نظر دادند در حالی که در خیلی از دوره‌ها کسی مخالف صحبت نمی کرد و این نشان می‌دهد فضای آزاد اندیشی وجود دارد و هر کسی می‌تواند درباره دغدغه‌های خود سخن بگوید و پاسخ بگیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: همسویی و همراهی همیشه به معنای این نیست که هیچ اختلاف نظری وجود ندارد هر دو گروه هم دغدغه‌مند هستند هم کسی که موافق هست و هم کسی که مخالف است، ‌همه می‌خواهند شرایط بهتری برای کشور فراهم شود و فرد لایق تری در این پست قرار بگیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوی یادآور شد: کسی که مخالفت می‌کند معنایش آن نیست که علیه دولت باشد بلکه می‌خواهد بگوید طرح و بیان دغدغه‌ها خوب است و کارها راحت‌تر پیش می رود. بنابراین به جای اینکه همدیگر را تخریب کنند و اصطکاک پیش بیاید که چوب آن بر سر مردم می‌خورد هم سویی و همدلی بهتر است. در عین حال نظارت هم باید باشد و اگر کسی تخطی و کوتاهی کرد باید با آن برخورد شود.

درخواست معاون رئیسی از نمایندگان برای رأی دادن به کل کابینه پیشنهادی

وی اضافه کرد: الان درباره بعضی از وزیران سوالاتی هست این که آیا برخی وزیران مصمم به خدمت به مردم هستند یا نیستند. می‌خواهند تحول ایجاد کنند یا خیر. بنابراین وزیری که برنامه‌های خود را اعلام می‌کند نمایندگان بعدا مطالبه می‌کنند چرا که اینها همه ضبط و ثبت می شود مطالبی که مکتوب گفته است و مطالبی که ضبط و ثبت شده است بنابراین از او سوال می کنند که چه کار کردید و تحولی که گفتید چه شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: وقتی اختلاف باشد همدیگر را متهم به جناحی بودن می‌کنند. بعضی وقت‌ها بدون این که منطقی وجود داشته باشد از فردی حمایت می‌کنند چون رقیب آنها است. اما الان واقعیت‌ها را نظر می‌گیرند چرا که دیگر کشور و مردم حوصله، توان و تحمل تنش و درگیری‌ها را ندارند و کارهای زیادی بر زمین مانده است که باید به آن رسیدگی شود.

حسینی با بیان اینکه باید پیام مثبتی از کشور منتقل شود، گفت: یادآور شد: الان تعداد قربانیان کرونا به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است همه باید کمک کنیم. دیگر وقت تخریب و از صحنه خارج کردن رقیب نیست و نباید فرصت سوزی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همسویی دولت و مجلس باعث می‌شود که مجلس از وظیفه نظارتی خود چشم پوشی کند، گفت: در انتخابات بیش از ۲۲۰ نماینده از آقای رئیسی حمایت کردند اما این به آن معنا نیست که وظیفه نظارتی خود را تعطیل کنند. نمایندگان با احساس تعهد و مسئولیتی که دارند، گاهی اوقات مو را از ماست بیرون می‌کشند و اینطور نیست که اگر ضعفی است بخواهند اغماض کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآور شد: نمایندگان در مورد همه وزیران به صراحت اشکالات و ایرادات را می‌گویند و آنها هم توضیح می‌دهند.بنابراین وظیفه نظارتی به هیچ وجه آسیب نخواهد دید.با شناختی که از اغلب نمایندگان داریم، حاضر نیستند وظیفه قانونی و شرعی خود را به خاطر رفاقت و دوستی رها کنند.

وی با بیان این که امیدواریم نمایندگان فردا رای اعتماد خود را به وزیران پیشنهادی بدهند که دولت شکل بگیرد، گفت:‌ متوسط سنی این دولت از دولت قبل کمتر است اگر میانگین سنی دولت قبل بالای ۶۰ بود، میانگین سنی این دولت حدود ۵۲ سال است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: پایین‌ترین سن وزیر پیشنهادی دولت ۴۰ سال و بالاترین ۶۳ سال است یعنی اعضای دولت آماده کار و تلاش هستند چرا که دوران پرکاری را پیش رو خواهیم داشت. خود آقای رییسی هم پا به کار و جدی و مرد میدان است.

حسینی با بیان اینکه وقت نشستن و وقت تلف کردن نیست، یادآور شد: مردم وقتی ببینند مسئولین از جنس آنها هستند دلگرم می‌شوند. چرا مردم بعد از گذشت این همه زمان به شهیدان رجایی و باهنر علاقه دارند به خاطر اینکه آنها دنبال تشریفات و تجملات و منافع شخصی نبودند و زندگی خیلی ساده و معمولی داشتند و تمام فکر و ذکرشان خدمت به مردم بود از این جهت ماندگار شدند. امیدواریم این دولت هم این شیوه و روش را در پیش بگیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دولت سیزدهم ترکیبی از جوانان و افراد با تجربه است. باید هم برنامه‌ریزی کرد و هم در صحنه حضور داشت و نباید تنها به ارائه گزارش‌ اکتفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در صحنه یک نوع دلگرمی برای مردم است که نگویند مسئولین به فکر ما نیستند و کسی خبر ندارد که ما چه می‌کشیم. باید از درد و دل مردم و گرفتاری‌های آنها باخبر بود البته اگر این رفتارها و حضور در صحنه جنبه نمایشی پیدا کند قطعاً درست نیست و فایده ندارد بلکه باید واقعا اقدامی صورت بگیرد.

27219

پست بعدی

حلالیت‌طلبی «نمکی»/ برخی واکسیناسیون را بهانه‌ای برای تخریب کردند

س آگوست 24 , 2021
میزان توشت: وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به خانواده معزز شهدای سلامت معاونین، مشاورین و مدیران ارجمند ستادی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخصوص نحوه مدیریت بیماری کرونا نوشت. سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به خانواده معزز شهدای سلامت معاونین، مشاورین و مدیران ارجمند ستادی و روسای دانشگاه‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000