افشای تدبیر رهبر انقلاب برای به تله نیفتادن نیروهای مسلح ایران / بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور در داخل تامین می شود

افشای تدبیر رهبر انقلاب برای به تله نیفتادن نیروهای مسلح ایران / بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور در داخل تامین می شود

ایسنا نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مکتب اسلام را عامل عبور از موانع روزهای سخت خواند و گفت: وقتی رهبری، اسلام و مردم با یکدیگر ترکیب می‌شوند از هر مشکلی عبور می کنیم.

سردار سرلشکر «حسین سلامی» بعدازظهر امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه در جریان بازدید از رزمایش سراسری توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان که در راستای آغاز گام پنجم طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به همت قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان در محل تیپ مستقل ۱۸ الغدیر یزد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: هدف از این برنامه اعلام لبیک واقعی در میدان به هل به ناصر نائب ولی زمان و امام مسلمین برای امداد و نجات مردم شریف کشورمان در موضوع مقابله با بیماری کروناست.

وی طرح شهید سلیمانی را جنبش و حرکت اجتماعی بزرگی از سوی سربازان ولایت فقیه دانست و افزود: سختی این ایام با تمام وجود قابل درک است.

سلامی با بیان این‌که آن چیزی که در شرایط سخت عامل عبور از مشکلات است، مکتب اسلام می‌باشد، اظهار کرد: اسلامی که ما را به سبقت در خیرات دعوت می‌کند، اسلامی که ما را بر تقوا، احسان و نیکی دعوت می‌کند و اسلامی که ما را به احیای انسان دعوت می‌کند و نجات یک انسان را معادل نجات تمام بشریت قلمداد می‌کند.

وی با بیان این‌ که ما در موقیتی حساس هستیم، گفت: وقتی مکتب اسلام توسط امام مسلمین در متن جامعه جاری می‌شود، جامعه، سراسر حرکت و انقلاب و نهضت می‌شود.

وی تحریم‌های همه جانبه جهانی را از دغدغه‌های ایران اسلامی در کنار تهاجم بیکاری کرونا خواند و گفت: گاهی کودکان بیماران ما به ویژه بیماران پروانه‎ای به خاطر نرسیدن دارو که ناشی از تحریم های ظالمانه است دچار مشکل می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دشمن می‌خواهد زیبایی‌های ایران اسلامی را زشت نشان دهد و سعی دارد با تهاجم روانی آرامش ملت قهرمان ایران برهم بزند، خاطرنشان کرد: ما آموخته‌ایم که باید برای هدایتمان به ستاره ای نگاه کنیم که در سپهر هدایت بشریت به سعادت ما می اندیشد.

وی با اشاره به این ‌که کمک به خانواده‌های کم توان ضروری است، خاطرنشان کرد: وقتی رهبری، اسلام و مردم با یکدیگر ترکیب می‌شوند از هر مشکلی عبور می کنیم و این باید در اولویت اجرایی کار قرار گیرد.

سلامی در پایان حضور جهادی نیروهای انقلابی را تضمین کننده آرامش جامعه اسلامی خواند و تاکید کرد: کادر درمان نزدیک به دو سال است در نبرد بیولوژیک پیروز آزمونی بزرگ هستند لذا باید قدردان کادر درمان و بسیجیان فعال در طرح شهید سلیمانی باشیم.

افشای تدبیر رهبر انقلاب برای به تله نیفتادن نیروهای مسلح ایران / بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور در داخل تامین می شود

بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور در داخل تامین می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با ۳۱ مرداد؛ روز صنعت دفاعی، در گفت و گویی با تشریح دستاوردهای دوره مسئولیت چهارساله خود در ودجا، به موضوع نقش آفرینی صنعت دفاعی در عرصه مبارزه با کرونا پرداخت.

امیر حاتمی درباره واکسن فخرا گفت: بعد از تامین اقلام مورد نیاز در زمینه کرونا، با توجه به زیرساخت هایی که داشتیم، با هماهنگی وزارت بهداشت پا به عرصه تولید واکسن گذاشتیم و شروع به ساخت واکسنی که ابتدا "میلاد" نام گرفت، کردیم. پس از شهادت دانشمند ارزنده دفاعی و هسته ای کشور؛ شهید دکتر فخری زاده(که این واکسن زیر نظر گروهی از دانشمندان حوزه واکسن به مدیریت آن شهید بزرگوار ساخته شده است.) این واکسن به یاد ایشان "فخرا" نامیده شد.

وزیر دفاع از ارسال شیوه نامه های آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی به وزارت بهداشت خبر داد و افزود: به محض تائید شیوه نامه، مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا آغاز خواهد شد که پس آن با یک فاصله کوتاه عرضه عمومی واکسن فخرا آغاز می شود. همچنین در گفتگویی که با آقای دکتر نمکی؛ وزیر محترم بهداشت داشتم؛ ایشان هم پیگیر صدور مجوزهای مربوطه برای آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا بودند.

وی از نتایج بسیار خوب دو مرحله پیشین کارآزمایی بالینی واکسن فخرا خبر داد و گفت: در مرحله نخست نداشتن عوارض و ایمنی زایی مدنظر بود که هردو تایید شد و در مرحله دوم بیشتر ایمنی زایی مدنظر بود که بنا بر گفته همکاران ما واکسن فخرا توانسته نتایج بسیار خوبی را کسب کند.

امیر حاتمی همچنین درباره اثر بخشی این واکسن بر سویه های جدید کرونا هم تصریح کرد: از آنجایی که فخرا واکسنی کاملا بومیست که بر اساس خالص سازی و غیرفعال سازی گونه های موجود کرونا در کشور ساخته شده، پیش بینی ها از نتایج خوب دراین زمینه حکایت دارد و با توجه به روش ساخت آن، فکر می کنم تولید آن بر مبنای سویه های جدید کرونا نیز امکان پذیر بوده و از این جهت واکسن بسیار خوبیست.

وزیر دفاع ار پیش بینی عرضه یک ونیم تا دو میلیون دوز از واکسن فخرا در ماه خبر داد و ادامه داد: در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت امکان افزایش تولید آن وجود دارد که البته کمی باید زیرساخت های آن افزایش یابد. همچنین از آنجایی که واکسن های مختلفی در کشور در حال طی مراحل تحقیقات و عرضه هستند، ما با اولویت نیاز نیروهای مسلح این واکسن را تولید می کنیم. از این رو در صورت نیاز فخرا عرضه عمومی هم خواهد شد.

مقام ارشد صنعت دفاعی کشور همچنین درباره نقش آفرینی وزارت دفاع در سایر حوزه های مبارزه با کرونا هم گفت: در همان ابتدای شیوع کرونا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر حضور نیروهای مسلح در عرصه مبارزه با کرونا، وزارت دفاع هم با توجه به داشته هایش در این میدان حضور پیدا کرد و در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده؛ ماسک به ویژه ماسک های ان ۹۵؛ آمبولانس های ویژه حمل بیماران کرونایی و تجهیزات بیمارستانی، آن بخش از خطوط تولیدات خود را که محصولاتش شبیه به خط تولید این نیازها بود را تغییر داده و به تولید آنها پرداخت.

وی ساخت کیت تشخیص کرونا را یکی دیگر از دستاوردهای وزارت دفاع در این عرصه خواند و افزود: با توجه به نیاز کشور به کیت های تشخیص کرونا، وزارت دفاع به این حوزه نیز ورود کرد و کیت "سپند" را ساخت که علاوه بر بیمارستان های نیروهای مسلح در دیگر مراکز درمانی کشور هم بکار گرفته شد.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح عملکرد چهارساله دوران مسئولیت خود در وزارت دفاع اظهار کرد: با هدفگذاری یک جهش در عرصه های گوناگون، برنامه آن را هم به محضر فرمانده معظم کل قوا و هم مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم و اکنون خدا را سپاسگذاریم که بخش بیشتر آن محقق شد.

وی با برشمردن موارد گوناگون دستاوردهای صنعت دفاعی در چهار سال اخیر به حوزه موشکی اشاره کرده و ادامه داد: در زمینه موشکی عمده تمرکز ما بر دقت و قدرت مانور پذیری بود و امروز همه موشک های ما نقطه زن بوده و از قدرت بالایی در برابر سامانه های پدافندی دشمن در عرصه نبرد برخوردارند. در زمینه پدافندی هم شاهکار صنعت دفاعی را باید سامانه باور ۳۷۳ دانست و در کنار آن سامانه هایی همچون ۱۵ خرداد توانسته طیف گسترده ای از سامانه های پدافندی ارتفاع پایین، متوسط و بالا را در بر میگیرد.

وزیر دفاع در زمینه دستاوردهای صنایع هوایی طراحی و ساخت هواپیمای یاسین و نسل های بعدی آن؛ تولید موتور اوج؛ طراحی و ساخت موتور توربو فن سبک؛ طراحی و ساخت انواع پهپاد؛ آماده سازی و تجهیز بالگردها به انواع تسلیحات و امکان پرواز در شب و همچنین طراحی و ساخت جنگنده کوثر را از اهم کارهای انجام گرفته در این عرصه برشمرد و افزود: به جرات می توان این بازه را دوره حیات (نوین) سازمان صنایع هوایی دانست و به عنوان نمونه ما اکنون بی شک یکی از قدرت های برتر دنیا در عرصه پهپاد هستیم.

سرتیپ حاتمی همچنین از مراحل پایانی آماده سازی سه فروند دیگر از جنگنده کوثر برای تحویل به نیروی هوایی ارتش خبر داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دستاوردهای عرصه رزم زمینی هم در دوره چهارساله اخیر اشاره کرده و گفت: با توجه به شکل گیری تهدیدات تروریستی، یک انقلاب در صنعت دفاعی شکل گرفت و هوشمندسازی و تحرک در این زمینه مورد توجه ویژه قرار گرفته و ۳۰۰ محصول به نتیجه رسید. در همین رابطه نمایشگاهی هم برپاشد و این محصولات به نمایش درآمد.

امیر حاتمی درباره دستاوردهای دریایی هم عنوان کرد: چه در زمینه زیردریایی و چه شناورهای سطحی و تندرو و چه در زمینه تسلیحات بکار رفته در آنان کارهای بزرگی انجام شد و امروز همه تسلیحات استفاده شده در حوزه دریایی ساخت صنایع دفاعی داخلی است.

مقام اول صنعت دفاعی کشور درباره دستاوردهای صنایع الکترونیک مجموعه تحت امرش بیان داشت: بحمدالله چه در زمینه الکترونیک چه میکروالکترونیک و چه رادار محصولات به روز در کشور ساخته می شود. اکنون تمام رادار به کار گرفته شده در کشور ساخت صنایع داخلی است.

امیر حاتمی در ادامه به بحث خودکفایی در عرصه دفاعی اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور در داخل تامین می گردد. البته اگر بخواهیم به دفاع بومی نگاه بکنیم این میزان صد در صد است.

وی افزود: با این همه ممکن است در نوع خاصی از تجهیزات نیاز به خریداری داشته باشیم که با توجه به برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه کشورمان و نیز داشتن دوستانی (در عرصه بین الملل) که این نیازهای را می توانیم از آنها تامین کنیم، در این عرصه مشکل خاصی نداریم.

افشای تدبیر رهبر انقلاب برای به تله نیفتادن نیروهای مسلح ایران / بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور در داخل تامین می شود

افتخار ما این است که توانستیم هشت سال در برابر دشمن ایستادگی کنیم

همچنین بنابر گزارش ایسنا مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامی‌داشت ایام بازگشت این عزیزان به میهن اسلامی، با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در تالار میثاق ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد.

امیر دریادار سیاری در این مراسم که با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، گفت: آزادگان، جانبازان و شهدا با جانفشانی و از خودگذشتگی در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و توانستند کمر رژیم بعثی را بشکنند و نگذارند به تمامیت ارضی، استقلال و شرف ملت عزیز ایران اسلامی آسیبی وارد شود.
معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین تصریح کرد: همه جانبازان، آزادگان و شهدای گرانقدر در آن بحبوحه که دشمن به قصد شکست انقلاب، استقلال، شرف و ناموس این کشور با ما وارد جنگ شد، وارد عرصه دفاع مقدس و جنگ شدند و افتخار ما این است که توانستیم هشت سال در برابر دشمن ایستادگی کنیم و آن‌ها را شکست دهیم و نتایج ارزشمندی را به دست آوریم.
وی همچنین افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس قهرمانانی داشتیم که با نثار خون خود صحنه جنگ را مدیریت کردند و هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند و امروز این صحنه نبرد به ما واگذار شده است تا در میادین دیگر، دشمنان خود را شکست دهیم.
در ادامه این نشست صمیمانه، حجت الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز طی سخنانی با بیان اینکه آزادگان عزیز در دوران دفاع مقدس، پیام‌آوران انقلاب اسلامی بودند و مظلومانه درمیان کینه‌توزی دشمنان و تلخ‌کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال وطن را سر دادند، گفت: آنچه در اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق بر آزادگان سرفراز ما گذشت، صبر و استقامت مظلومانه و مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و جلوه عظیمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تثبیت ارزش‌های متعالی دینی و ملی در میان فرزندان ملت شجاع و غیور ایران اسلامی بود.
وی افزود: آزادگان سرافراز ما همان‌طور که در عرصه نبرد با دشمن دلیرانه از کیان خود دفاع کردند، درهنگامه اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند تا اینکه وعده الهی «اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرا؛ به‌درستی که پس از هر سختی آسانی است» محقق شد و آزادگان عزیز با همان صلابت همیشگی، به میهن اسلامی بازگشتند.
در پایان مراسم با حضور امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، امیر دریادار پورکلهر، معاون نیروی انسانی ارتش و امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش از ۱۶ نفر از آزادگان ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ۴۲ آزاده سرافراز این ستاد در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

افشای تدبیر رهبر انقلاب برای به تله نیفتادن نیروهای مسلح ایران / بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور در داخل تامین می شود

روایت سردار حاجی‌زاده از تدابیر رهبر انقلاب در نیروهای مسلح

بنابر گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست تخصصی مبنا با موضوع تاثیر تدابیر و سیاست های راهبردی رهبر معظم انقلاب در صنعت دفاعی کشور که توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تاثیر حضور حضرت آقا در ۸ سال دفاع مقدس و نقش ایشون بخصوص در ۳ دهه اخیر خیلی تعیین کننده بوده است و یکی از آنها بحث دشمن شناسی و شم اطلاعاتی ایشان است.

وی با بیان اینکه ما در سه دهه اخیر از توطئه های بزرگ و تله‌هایی که دشمن سر راه ما گذاشته بود عبور کردیم، اظهار داشت: مثلا در بحث آزادسازی کویت در جنگ اول عراق، خیلی ها از داخل کشور گفتند صدام الان نقش خالد ابن ولید را دارد و باید در کنار او قرار بگیریم و با آمریکا بجنگیم، تنها کسی که خوب تشخیص داد که این تله است و دو طرف جبهه هم باطل است، حضرت آقا بودند و ایشان اجازه ندادند کشور در این تله گرفتار شوند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: منطق حضرت آقا در جلسات با فرماندهان نیروهای مسلح نشان از تسلط ایشان را دارد. اینکه در اطراف ما کشورها فشل شده و ارتش‌ها از بین رفته و تضعیف شده و ناامنی ها زیاد شده، همه طرح‌های غربی‌ها است، اما هدف اصلی‌شان ایران بوده است. این طرح استکبار برای کل منطقه و در راس آنها ایران بود، اما مقام معظم رهبری هیچگاه اجازه ندادند ما در این تله گرفتار شویم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نیروهای مسلح ما یک روحیه سلحشوری و شجاعت و ظلم‌ستیزی دارند، گفت: نیروهای مسلح احساس قدرت می‌کنند که ناشی از تربیتی است که در دوران بعد از پیروزی انقلاب و به ویژه در سه دهه اخیر پیدا کردند. امروز همه پذیرفته اند، راهکار نظامی در برابر ایران منتفی است.

وی با بیان اینکه حوزه سوم حوزه صنعتی دفاعی ما در حوزه تسلیحاتی هم حضرت آقا در واقع در سالهای بعد از جنگ ما را به خودکفایی و بومی سازی ترغیب کردند ولی اینکه چه مسیری بروید و چه سلاحی را بومی بکنید نکته مهمی است، گفت: در حوزه موشکی که از سال ۱۳۶۳ شروع شد در سالهای مختلف تاکید وجود داشت، شرق و غرب سراغ هواپیما برای تهاجمی رفتند، ما اگر این مسیر را میرفتیم، الان دنیا رسیده به هواپیمای نسل ۵ ما اگر این مسیر را میرفتیم احتمالا داشتیم در نسل ۳ درجا می زدیم ولی اینکه ما مسیری را انتخاب کردیم که بجای اینکه پشت سر دشمن باشیم، در مقابل آنها در آمدیم.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: ما دنبال تسلیحاتی بودیم که اینها از یک نقطه ای بتوانیم موفقیت به دست بیاوریم که تمام توانمندی دشمن را ناکارآمد کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نقش رهبری در این ماجرا خیلی بی بدیل بود، عنوان کرد: در بعضی جاها تصمیمات و ورود اینها مسیر تاریخ نظامی ما را تغییر می‌داد؛ مثلا سال ۱۳۶۳ تعداد محدودی به ما موشک دادند، نظام تصمیم گرفت از این تعداد ۲ فروند را اختصاص بدهد به مهندسی معکوس، در جلسه‌ای حضرت آقا آن زمان نگران بودند که چرا اینقدر وسواس به خرج می دهید و این موشک‌ها را باز نمی‌کنید، حتی به شوخی هم فرمودند اگر باز نکنید، می آیند اینها را می برند و شلیک می‌کنند؛ این تاکید ایشان بر اهمیت تحقیق بود.

وی ادامه داد: در همان سال‌ها کلنگ ساخت کارخانه موشکی را حضرت آقا زدند و این شروع شد در دوران جنگ، اما کار طولانی و سختی بود. ما زیرساخت‌های اولیه را نداشتیم. در اوایل دهه ۷۰ و فروپاشی شوروی به یکباره وضعیتی پیش آمد که پیشنهادات خوبی به ایران شد و موشکی که دانه ای ۲.۵ میلیون دلار از کره شمالی می خریدیم اینها گفتند ۵۰۰ هزار دلار و سکو را هم ۱۰۰ هزار دلار می‌داند، در مجموعه موشکی هیچکس نتنها با این خرید مخالف نبود بلکه همه می گفتند باید سریعا برویم بخریم، در جمهوری اسلامی فقط یک نفر مخالف بود و آن هم حضرت آقا بود؛ ایشان آنقدر مخالفت کردند که گفتند پیگیری نکنید؛ هدفشان این بود که تحقیقات موشکی که درحال به ثمر نشستن بود متوقف نشود.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به خودکفایی کشورمان در حوزه پدافند هوایی، گفت: من سال ۱۳۸۲ فرمانده پدافند هوایی شدم، آن موقع تجهیزات ایرانی نداشتیم وقتی پدافند را دیدم، مشاهده کردم پیچیدگی‌اش صدها برابر زمین به زمین است و حس کار نشدنی داشتیم. به فاصله کوتاهی که تهدیدات وجود داشت، آن زمان یک پیشنهادی روس ها کردند که شما بیایید از سامانه‌های بوک بخرید و یکی دو هیأت هم رفتند، همان موقع حضرت آقا فرمودند حالا هیأت میخواهد برود، برود اما ترجیح من این است که بومی باشد. آن خرید لغو شد و ما آمدیم تمرکز کردیم روی این موضوع و از آن سامانه‌های بومی سوم خرداد، طبس و رعد بیرون آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی، پدافند، پهپاد، جنگ الکترونیک و … در تراز جهانی مطرحیم، عنوان کرد: مثلا در حوزه اقتصادی اگر هدفگذاری برای اهداف منطقه‌ای است، در حوزه نظامی اصلا بحث منطقه ای مطرح نیست. مثلا اگر در دنیا ۲۰ کشور رادارهای خوب و کیفی میسازند، ما حتما یکی از آنهاییم. در حوزه پهپادی ما حتما جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم.

وی گفت: اینها در شرایط تحریم‌های سخت و سنگین است؛ ما حتی تحریم بازدید بودیم؛ یعنی نمایشگاه‌های نظامی دنیا را هم برای بازدید و دیدن هم تحریم هستند، اما در این شرایط ما به این نقطه رسیده‌ایم، برای اینها راهبری و برنامه‌ریزی شده است که محوریت آن با مقام معظم رهبری است.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در حوزه موشکی در ۱۲ سال گذشته ارتباط مستقیم با حضرت آقا داشتیم، ایشان در این حوزه صاحب نظر هستند، مثلا ما در حوزه موشکی دنبال سرعت عمل و و برخی موارد دیگر بودیم، حضرت آقا فرمودند به دنبال دقت بروید. سالهای بعد دیدیم که مثلا باید بین ۴ تا خانه باید یک خانه را بزنیم، تازه کلاهک ضعیف شده هم بزنیم که فقط سرکرده آنها را بزنیم، آن زمان بود که به اهمیت تدبیر حضرت آقا پی بردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در هوافضا در گذشته برخی فرماندهان گرایشاتی داشتند در حوزه هوایی و هواپیماها،‌ حضرت آقا به ما فرمودند این موضوع را خیلی دنبال نکنید،‌ این ماموریت ارتش است شما بچسبید به موشکی و اخیرا هم پهپاد. بعد از جنگ قره باغ بعضی از کشورها متوجه نقش پهپاد شدند، اینها امروز متوجه شده اند درحالی که از سالها قبل حضرت آقا روی این موضوع تاکید داشتند.

وی درباره جوانگرایی در مجموعه هوافضای سپاه،‌گفت: متوسط سن در نیروی هوافضا ۳۳ سال است این در حالی است که متوسط سن فرماندهان ما بین ۳۵ تا ۴۰ سال است پس معلوم است نیروهای ما جوان هستند.

۲۷۲۱۵

پست بعدی

ساعت کاری ادارات و سازمان های دولتی تغییر کرد +جزئیات مصوبه مهم دولت

ی آگوست 22 , 2021
هیات وزیران در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه هیات دولت، با لغو تعطیلی ادارات و سازمان های دولتی سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و بازگشت ساعات کاری آنها از تاریخ یکم شهریور ماه به روال قبل موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری براساس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000