وضعیت بلاتکلیف سینما و تئاتر برای بازگشایی

وضعیت بلاتکلیف سینما و تئاتر برای بازگشایی

ایسنا نوشت: با توجه به تاکید اتاق اصناف ایران برای ادامه محدودیت‌های کرونایی در سالن‌های سینما و تئاتر، وضعیت فعالیت سینماها امروز در شورای صنفی نمایش بررسی می‌شود.

روز گذشته، 30 مردادماه سخنگوی انجمن سینماداران کشور خبر داد که پس از تعطیلات اخیر سالن‌های سینما از امروز، یکشنبه ۳۱ مردادماه باز خواهند شد، اما ساعاتی بعد اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای را درباره ادامه اعمال محدودیت بر هفت شغل و بلامانع بودن سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتشر کرد.

در این اطلاعیه یکی از مشاغلی که مجاز به فعالیت نیستند، سالن‌های سینما و تئاتر ذکر شده این در حالی است که صاحبان سینما با توجه به کم شدن ظرفیت سالن‌ها در شرایط کرونایی، سینما را یک مکان ایمن برای حضور مردم در مقایسه با برخی مکان‌های دیگر عنوان می‌کنند و برهمین اساس از صبح امروز سانس‌های مختلف در سینماهای کشور باز شده‌اند.

با این حال با توجه به ابلاغیه منتشر شده، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران گفت: فعلا (امروز) سینماها باز هستند ولی این مسئله را در جلسه امروز شورای صنفی نمایش بررسی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

درباره سالن‌های تئاتر نیز روز گذشته، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی گفته بود که طبق تصمیم قبلی، منتظر اعلام و ابلاغ روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا مجوز بازگشایی سالن‌های تئاتری داده شود. البته شاید منظور آشنا بیشتر سالن‌های دولتی باشد چون تا پیش از تعطیلات اخیر به سالن‌های خصوصی با تصمیم‌گیری مدیران سالن‌ها و نیز گروه‌ها اجازه اجرا داده شد و گروه‌های تئاتری ابتدا خودشان پس از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا اجراها را متوقف کردند.

اما به نظر می‌رسد در حال حاضر امکان اجرای تئاتر فراهم نیست چرا که شاهین چگینی رییس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی بیان کرد: ما برای بازگشایی سالن‌های خصوصی تئاتر مشکلی پیدا کرده‌ایم و آن هم بازبینی نکردن نمایش‌هایی است که قصد دارند روی صحنه روند.

او در این باره توضیح داد:‌ اداره کل هنرهای نمایشی به ما اعلام کرده برخی از بازبین‌های شورای نظارت مبتلا به کرونا شده‌اند به همین دلیل بازبینی‌ها را متوقف کرده‌اند. ما از طرف صنف نامه‌ای به مدیرکل نوشتیم و خواستیم گروه‌ها از اجرای خود فیلم تهیه کنند و آن را در اختیار بازبین‌ها قرار دهند تا اصلاً نیاز به حضور در سالن نداشته باشند که متاسفانه شورای نظارت با این مسئله موافقت نکرد و گفت با فیلم بازبینی نمی‌کنند؛ بنابراین مشکلی که الان ایجاد شده این است که ما نمایش‌هایی را برای اجرا آماده داریم ولی به دلیل بازبینی نشدن نمی‌توانیم روی صحنه ببریم یعنی انگار غیر مستقیم جلوی اجراها گرفته شده است.

چگینی در پاسخ به اینکه آیا در صورت مجوز بازگشایی سالن‌ها نمایشی برای اجرا از 31 مرداد اماده بوده است؟ گفت: نمی‌دانم دقیقا از امروز نمایش روی صحنه می‌رفت یا خیر ولی حداقل امکان اجرا وجود داشت. البته با توجه به وخیم بودن شرایط کرونایی باز هم تصمیم بر عهده مدیران سالن‌ها باقی می‌ماند اما به هر حال امکان اجرا به دلیلی که توضیح دادم از ما گرفته شده است.

۵۸۵۸

پست بعدی

حملات تند پایداری ها به وزیر پیشنهادی اطلاعات/ چه کسی افراد فتنه را وارد قم کرد تا در حرم عکس بگیرند؟ /چرا برای افراد انقلابی پرونده سازی کردید؟

ی آگوست 22 , 2021
یک عضو جبهه پایداری حملاتی تند را متوجه وزیر پیشنهادی اطلاعات کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس که به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات اختصاص یافته بود، دومین نماینده مخالف هم پشت تریبون رفت. حسین جلالی، نماینده رفسنجان و عضو جبهه پایداری، مخالف دیگر وزیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000