۲ وزیر پیشنهادی رئیسی رأی نمی آورند/حمایت قاطع نمایندگان از گزینه رئیس جمهور برای یک وزارتخانه کلیدی

۲ وزیر پیشنهادی رئیسی رأی نمی آورند/حمایت قاطع نمایندگان از گزینه رئیس جمهور برای یک وزارتخانه کلیدی

مهر نوشت: نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: رئیس جمهور تیم بسیار خوبی را به ویژه برای بخش اقتصادی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

منصور آرامی در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار داشت: بنده فکر می‌کنم که یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور شرایط مناسب برای کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی را نداشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام یک از وزرا احتمالا نمی‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، گفت: بهتر است که نام این افراد را مطرح نکنم اما به احتمال زیاد دو نفر از وزرای پیشنهادی در حوزه فرهنگی بعید است که بتوانند رأی اعتماد مجلس را کسب کنند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سایر افرادی که رئیس‌جمهور برای وزارتخانه‌های کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است، افرادی توانمند و کارآمد هستند و احتمالا اغلب آنان رأی مثبت مجلس را می‌گیرند.

آرامی ادامه داد: رئیس‌جمهور تیم بسیار خوبی را به ویژه برای بخش اقتصادی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است و این تیم متشکل از افراد جوان در کنار افراد با تجربه است و برخی از آنان سوابق اجرایی خوبی هم دارند و به نظر می‌رسد که با هم هماهنگ باشند.

وی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم افراد اجرایی و کارآمدی هستند، گفت: در مجموع می‌توان گفت که گزینه‌های خوبی به مجلس برای وزارتخانه‌های مختلف معرفی شده است و مسئله مهم‌تر این است که آنان بعد از کسب رأی اعتماد از مجلس هم به خوبی کار کرده و وعده‌های خود را محقق کنند.

باید به وزرای جوان اعتماد کنیم

«حسینعلی شهریاری» با اشاره به بررسی صلاحیت «حسین باغگلی» گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات عدیده فرهنگیان مرتفع شود باید به افراد مورد اعتماد رییس جمهوری اعتماد کنیم.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: ایرادی که برخی فرهنگیان به باغگلی وارد می‌کنند این است که او از بدنه آموزش و پرورش نیست در حالی که بررسی‌های ما نشان می‌دهد مدیران موفق وزارت آموزش و پرورش الزاماً از بدنه این وزارتخانه نبوده‌اند.

شهریاری با تاکید براینکه فرهنگیان خود از دوران مدیریت نجفی و حاجی بابایی به عنوان بهترین دوره آموزش و پرورش یاد می‌کنند، گفت: این دو فرد از بدنه آموزش و پرورش نبودند، اما موفق‌تر بودند.

وی با اشاره به اینکه باید به جوانان فرصت داد تا افکار و ایده‌های نو خود را عملی کنند، بیان کرد: مردم از رییس جمهوری انتظار دارند که مشکلات کشور را برطرف کند و باید در نظر داشته باشیم که رییس جمهوری به این افراد اعتماد کرده و آنان را توانمند می‌داند.

نگاه امیرعبداللهیان فراتر از نگرش های امنیتی و ایدئولوژیک است

«جلیل رحیمی جهان آبادی»‌ درباره وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: «حسین امیرعبداللهیان» سالها در وزارت امور خارجه حضور داشته و تمام سمت‌های مدیریتی از جمله معاون مدیرکل، مدیرکل و … را بر اساس شایستگی طی کرده و جزو پخته‌ترین دیپلمات‌های وزارت امور خارجه است.

بنا به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: امیرعبداللهیان به مسائل خاورمیانه اشراف دارد و برنامه‌ای که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه داد، جامع و کامل بود.

رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به برنامه‌های امیرعبداللهیان افزود: وزیر پیشنهادی درباره ارتباط با همسایگان، برجام، نگرش‌های اقتصادی وزارت امورخارجه، نگرش‌های تمدنی و … برنامه‌های خود را مطرح کرد که نشان دهنده هدفگذاری جدی وی برای وزارت امور خارجه است.

نماینده مردم کاشمر با اشاره به ارتباطات وزیر پیشنهادی امورخارجه با نیروهای محور مقاومت اظهار داشت:‌ امیرعبداللهیان اشراف کاملی به منطقه خاورمیانه و نیروهای فعال در سیاست خارجی کشور دارد. و از همه جهات برای پستی که از سوی رییس جمهوری معرفی شدند شایستگی و توانایی لازم را داشته و اعضای کمیسیون نیز از برنامه‌های وی استقبال کردند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه برنامه‌های وزیر پیشنهادی امورخارجه را علمی و فراجناحی ارزیابی کرد و گفت: بخشهایی از برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه مسائلی است که سالهای سال بسیاری از کارشناسان به اجرای آن اذعان داشتند. از جمله اصلاح ساختار وزارت امورخارجه، اصلاح و ساماندهی نیروها در وزارت امورخارجه، تعیین دکترین در حوزه‌ها مختلف از جمله کشورهای همسایه، نگرش آسیایی و نگاه به شرق و … برنامه‌های اجرایی مفیدی است که وزیر پیشنهادی امور خارجه هدفگذاری کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه های ارائه شده توسط امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شاخص بندی شده است و این نشان می‌دهد که عمده این برنامه‌ها را می توان مورد ارزیابی قرار داد.

۲ وزیر پیشنهادی رئیسی رأی نمی آورند/حمایت قاطع نمایندگان از گزینه رئیس جمهور برای یک وزارتخانه کلیدی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره چالش‌هایی که در سیاست خارجی کشور وجود دارد و انتظاری که از وزیر پیشنهادی برای رفع آن می‌رود، گفت: باید در ابتدا نگاه ما به سیاست خارجی تغییر کند. به نظر من سیاست خارجی در واقع نماد همه سیاست‌های جمهوری اسلامی در فضای بین المللی است. نباید نگاه ما به وزارت خارجه در حد یک وزارتخانه جناحی باشد. کما اینکه نیروهایی که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند، نگاه حاکمیتی دارند.

رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:‌ نگاه حاکمیتی به تشکیلات وزارت خارجه یعنی نگاه همه جانبه به همه قوا و فراهم کردن ابزارها و اختیاراتی که مورد نیاز وزیر امور خارجه است تا به وی کمک کند در این عرصه موفق شود.

وی درباره برنامه های وزیر خارجه پیشنهادی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی اظهارداشت: بخش مهم فعالیت‌های تعریف شده امیرعبداللهیان اقتصادی است. توجه به بخشی خصوصی، توجه به معاونت اقتصادی وزارت خارجه، گسترش حضور رایزن‌ها در سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی، انتخاب شخصیت‌هایی که دیدگاه کاملی پیرامون مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دارند از جمله بخش‌های مهمی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در امور خارجه محسوب می‌شود.

رحیمی جهان آبادی یکی از دردها و گرفتاریهای وزارت خارجه را نگرش امنیتی و ایدئولوژیک آن عنوان کرد و گفت: شاید در اوایل انقلاب و تحت فشار دشمن، نگاه ایدئولوژیک ضرورت داشت. اما در عصر حاضر که در گام دوم انقلاب هستیم و امیرعبداللهیان قرار است سیاست خارجی کشور را مدیریت کند، این تغییرات احساس می‌شود.

نماینده مردم تربت جام در مجلس با بیان اینکه نگرش وزیر پیشنهادی به سمت فعالیت اقتصادی وزارت امور خارجه است، عنوان کرد: در برنامه های وی گسترش برنامه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های تمدنی و فرهنگی قابل مشاهده است.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه برخی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت دفاع و وزارت امور خارجه به حمایت گسترده تری نیاز دارند، اظهار کرد: توقع ما از همه طیف‌های حاضر در مجلس این است که وزرای لایق و شایسته را حمایت کنند تا آنان همراه با اعتماد به نفس بیشتر و پشتوانه بهتری به انجام امور بپردازند.

امیرعبداللهیان فردی موفق در مذاکرات بین‌المللی بوده است

همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی امورخارجه در مذاکرات مختلف، دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: امیرعبداللهیان، فردی موثر و موفق در مذاکرات مختلف در موضوعات سوریه، عراق و منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا، حسین نوش‌آبادی افزود: وزیر پیشنهادی امورخارجه کارنامه روشنی در مقابله با سیاست یک جانبه گرایی آمریکا داشته و همواره از جبهه مقاومت حمایت کرده و تجربه فراوانی در مذاکرات دیپلماتیک دارد.

وی ادامه داد: شناختی که از توانمندی، تجربه و ظرفیت های فکری، اجرایی و مدیریتی امیرعبداللهیان وجود دارد، وی بهترین گزینه برای تصدی وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیرعبداللهیان هیچ تعلق سیاسی به احزاب و گروهای سیاسی ندارد و عملکرد وی در بیش از ۲ دهه مسوولیت در بخش های مختلف وزارت خارجه، وی را به یک شخصیت فراجناحی که صرفا به امنیت و منافع کشور می اندیشد، تبدیل کرده است.

نوش‌آبادی ادامه داد: وزیر پیشنهادی امورخارجه ارتباط نزدیکی با شهید حاج قاسم سلیمانی داشت و اعتقاد دارد سردار سلیمانی به صلح و امنیت جهانی کمک فراوانی کرده و همواره در دیدارها و مذاکرات با مقامات کشورهای اروپایی به این نکته تصریح داشت که اگر حاج قاسم نبود ایستگاه‌های مترو و مراکز مهم اروپا در بروکسل و لندن و پاریس امنیت نداشت و کشورهای منطقه تجزیه می شدند.

وی تاکید کرد: تجربه سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور بحرین، مشاور و معاون وزیر خارجه، دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور بین الملل قوه مقننه و دبیرکل انتفاضه فلسطین، امیرعبداللهیان را به یک چهره با تجربه، کارآمد، متخصص و توانمند تبدیل کرده است.

این نماینده مجلس حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی امورخارجه را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: پشتیبانی نمایندگان از حسین امیرعبداللهیان، او را در انجام وظیفه خطیر در وزارت خارجه، موفق خواهد ساخت.

۲۷۲۱۹

پست بعدی

ماست روحانی چند؟ ماست رئیسی چند؟/تا وقتی پول نداریم فرقی بین روحانی و رئیسی نیست

ج آگوست 20 , 2021
محمد مهاجری،فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت: لابد دیده اید فضای مجازی را که در حال مقایسه قیمت هاست بین دولت روحانی و رئیسی. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در ادامه این یادداشت آمده است؛ می نویسند و می گویند که قیمت یک دبه فلان برند ماست تا دوهفته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000