رد یک باور قدیمی؛ سرعت متابولیسم تا ۶۰ سالگی ثابت است

رد یک باور قدیمی؛ سرعت متابولیسم تا ۶۰ سالگی ثابت است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرعت متابولیسم با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد این کُند شدن خیلی قابل توجه نیست.

به نقل از مدیکال نیوز، نتایج یک مطالعه بین المللی نشان داده است که مصرف انرژی در دوران نوزادی به حداکثر می‌رسد و سپس تا سن حدود ۲۰ سالگی به طور پیوسته کاهش می‌یابد.

بر خلاف باور عمومی که معقتد اند متابولیسم در سنین میانسالی کُند می‌شود، تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف انرژی تا نزدیک به ۶۰ سالگی، زمانی که دوباره شروع به کاهش می‌کند، تغییر نمی‌کند. مصرف انرژی در بین افراد حتی پس از در نظر گرفتن سایز بدن، جنسیت و سن متفاوت است.محققان متوجه شدند کودکان یک ساله نسبت به افراد بزرگسال ۵۰ درصد سریع‌تر کالری می‌سوزانند.

دکتر هرمان پونتزر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دوک آمریکا، در این باره می‌گوید: مشاهده کردیم که مصرف انرژی از اوایل بزرگسالی تا میانسالی به میزان کمی تغییر می‌کند.

او در ادامه گفت: شاید غیرمنتظره‌ترین ویژگی ثابت بودن سرعت متابولیسم در مردان و زنان بین سنین ۲۰ تا ۶۰ سال بود.

روشن ساختن فرایندهای اساسی تغییرات متابولیکی در طول عمر و تنوع بین افراد ممکن است به آشکارسازی نقش‌های متابولیکی در سلامتی و بیماری کمک کند.

۴۷۲۳۷

پست بعدی

هشدارهای ایمنی برای برگزاری شام غریبانی بی‌خطر

پ آگوست 19 , 2021
ایسنا نوشت: یک کارشناس ایمنی توصیه‌ها و هشدارهایی برای برگزاری ایمن مراسم شام غریبان ارائه کرد. محسن حسین خانی، با اشاره به مراسم شام غریبان که امشب برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد که شهروندان با رعایت نکات لازم، عزاداری ایمنی را پشت سر بگذارند. وی با بیان اینکه در یکی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000