رئیسی: شعارهای عاشورا متعلق به همه تاریخ است /عاشورا درسی برای مبارزه با ظلم در همه دوران‌ها است

رئیسی:  شعارهای عاشورا متعلق به همه تاریخ است /عاشورا درسی برای مبارزه با ظلم در همه دوران‌ها است

رییس جمهور گفت: تابلوی عاشورا درسی برای مبارزه با ظلم و ستم در همه دوران‌ها است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع زسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه چهارشنبه همزمان با نهمین شب ماه محرم، با حضور در جمع عزاداران حسینی در اجتماع عظیم «عشیره عاشورا» گفت: مهمترین درس عاشورا در بیان خود اباعبدالله الحسین (ع) به چشم می‌خورد که فرمودند شایسته است از فکر، سیره و عمل ما درس و الگو بگیرید.

رئیس جمهور، واقعه کربلا را برای همه ارادتمندان و سوگواران امام حسین درس‌آموز توصیف کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا و دلباختگان عاشورا فرصتی گرانبها در جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار گرفته تا با تاسی به نام و مرام اباعبدالله ‌الحسین (ع) شرایط را به سمت و سویی ببریم که قیام عاشورا برای آن رخ داد. باید مشکلات را سامان دهیم و برای عزت و سعادت جامعه بر اساس سیره امام حسین (ع) تلاش کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: تابلوی عاشورا درس و تضمینی برای عدالت، حق‌گرایی، حق‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در همه عصرها و دوران‌هاست. عاشورا الگویی برای چگونه زیستن است.

رئیسی با بیان اینکه شعارهای عاشورا متعلق به همه تاریخ و نه صرفا یک زمان خاص است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در فرازی از سخنانش می‌گوید هرگز دست امثال من با دست حاکمانی مثل یزید بیعت نخواهد کرد؛ این شعاری به درازای تاریخ و چراغ راه همه عدالت‌خواهان و ظلم‌ستیزان است که تا امروز شهدای بسیاری نظیر سردار عزیز ما، شهید سلیمانی پیرو و رهرو آن بوده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحول در جامعه بشری به نام امام حسین (ع) گره خورده و خون مطهر شهدای کربلا روز به روز بیشتر در جهان تحول ایجاد می کند، گفت: توجه دادن همه ائمه به عاشورا و پیام آن از همین رو است. عاشورا در زمان جاری بوده و یکی از جلوه‌های بارز آن انقلاب اسلامی در ایران و نهضتهای اسلامی در منطقه است.

رئیسی با اشاره به اینکه لحظه به لحظه وقایع منتهی به عاشورا خیلی دقیق و بر اساس یک برنامه پیش رفت، اضافه کرد: عاشورا از منظر دشمنان دین قرار بود روز مرگ و پایان عاشوراییان باشد، اما به خواست خداوند این مقطع مهم تاریخ تبدیل به روز تولد و آغاز یک حرکت عظیم شد.

۲۷۲۱۵

پست بعدی

اعتراض محمدکاظم کاظمی: برای امیال سیاسی‌تان، طالبان را تطهیر نکنید

پ آگوست 19 , 2021
محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر ادبی که سالهاست از افغانستان مهاجرت کرده و در مشهد ساکن است، در نوشتاری اینستاگرامی، با پیچیده خواندن اوضاع امروز کشورش، از رسانه‌ها و سیاست‌ورزان، خواست که بنا به میل و نظر خود، طالبان را تطهیر نکنند و مردم افغانستان را همدست طالبان نشان ندهند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000