واکسن وارد نکردیم؛ مردم دچار بازار سیاه دارو شدند

واکسن وارد نکردیم؛ مردم دچار بازار سیاه دارو شدند

آفتاب یزد نوشت:از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا همگان بر این نظر بودند که برای این بیماری دارو و درمان قطعی وجود ندارد و تنها راه این است که با استفاده از واکسن مردم در مقابل بیماری مصون شوند .

بعد از گذشت حدود دو سال از همه گیری همچنان برای این بیماری درمان قطعی وجود ندارد .اما هر چند وقت یکبار کشور با کمبود های دارویی مختلف مواجه می شود و مردم سرگردان برای تهیه دارو مجبور به رجوع به بازار سیاه هستند و در آنجا با قیمتی چند برابر دارو را تهیه می کنند . نکته قابل تامل این است که هر چند وقت یکبار کارشناسان و پزشکان مختلف از بی اثری این داروها صحبت می کنند و تجویز این دارو ها را کاری بیهوده می دانند . در این بین تنها گروهی که آسیب می بینند مردم هستند که به تجویز یا گفته برخی پزشکان برای حفظ جان خود و عزیزانشان دارو را با قیمتی گزاف از بازار آزاد تهیه می کنند و در نهایت این داروها تاثیری نیز در بیماران ندارد .
تنها چیزی که در این میان فربه تر می شود و از رنج مردم سود می برد سیستم مافیای دارو است که انگار سودش در همین سرگردانی مردم است .
این سیستم می خواهد که برخی از پزشکان این داروها را تجویز کنند ، دارو در داروخانه با قیمت دولتی نباشد ، دارو در بازار سیاه پیدا شود و مردم دارو را گران بخرند تا عده ای از کرونا هم کسب درآمد کنند. حال سوال این جاست اگر این داروها و بسیاری از دیگر داروها بی تاثیر هستند و کرونا درمان قطعی ندارد چرا وزارت بهداشت برای کرونا مانند تمام بیماری های دیگر یک راهنمای تجویز دارو در نظر نمی گیرد تا دیگر هر پزشکی هر دارویی را تجویز نکند و مردم سرگردان و سیستم مافیایی فربه تر نشود؟ یا خدایی نکرده عمدی در کار است و باید این سیستم مافیایی و برخی از شرکت های دارویی از سرگردانی مردم سود کلان به دست بیاورند .

در هر صورت این بی پناهی و سرگردانی مردمی که امروز جان و مالشان را خطر کرونا تهدید می کند قابل توجیه نیست و بی مسئولیتی عده ای همچنان دامن مردم را به آتش می کشد .

23302

پست بعدی

ردپای چهره های ناشناخته در کابینه پیشنهادی رئیسی/تصمیم مهم درباره برجام

س آگوست 17 , 2021
غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این باور است که تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی، حداقل مطلوب است از این رو ممکن است بعضی از موارد را نپسندد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسات فشرده مجلسی ها برای بررسی وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای دولت سیزدهم همچنان ادامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000