رکوردشکنی مرگبار کرونا در روزی که جاده‌های شمال پر از مسافر بود

رکوردشکنی مرگبار کرونا در روزی که جاده‌های شمال پر از مسافر بود

امروز ترافیک قابل توجهی در جاده‌های منتهی به شمال خبرساز بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز روز سیاه کرونا، روز رکوردشکنی این بیماری مرگبار در کشور بود. رکوردی که با مرگ ۶۲۰ هموطن شکسته شد و اینطور که از اخبار برمی آید این رکورد دیری نمی پاید که دوباره شکسته شود. این روایت تلخ جانهایی است که از دست می رود، آن هم در قالب عدد. اعدادی که نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم.

در برخی خانواده ها همه اعضای خانواده به کرونا مبتلا و تعدادی از آنان طعمه مرگ شده اند. ولی گویی کسی دیگر به صرافت رعایت نکات بهداشتی نمی افتد. این خبری است که مسولان وزارت بهداشت داده اند. در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه در هفته اخیر شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بودیم که این میزان به ۳۸.۴۷ درصد رسیده است.

دکتر سیما سادات لاری بیان کرد: این کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اواخر خرداد ماه ۱۳۹۹ تاکنون بی سابقه بوده و به پایین‌ترین حد رسیده‌ایم. در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به ترتیب در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، سیستان و بلوچستان، همدان و فارس مشاهده شده است. بیشترین میزان نیز به ترتیب در استان‌های زنجان، کرمان، قزوین و قم مشاهده شده است.

نتیجه این شرایط آن شده که از دیروز تا امروز ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۷۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

رکوردشکنی مرگبار کرونا در روزی که جاده‌های شمال پر از مسافر بود

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۱ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۷ هزار و ۸۲۸ نفر رسید. تا کنون سه میلیون ۷۲۸ هزار و ۹۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۷ هزار و ۳۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

متاسفانه در این شرایط جاده ها پر از خودرو شده است. معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با بیان این که تردد در محور های خروجی استان تهران پر حجم است، گفت: بالغ بر ۱۲۱ هزار خودرو از استان تهران خارج شدند.

عادل مصدقی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در تهران، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ستاد ملی مبارزه با این ویروس تعطیلات اعلام و از ساعت ۱۲ امروز خروجی‌های استان تهران مسدود شده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون محورهای خروجی استان تهران از جمله محور هراز در محدوده پیست آبعلی، عوارضی آزاد راه تهران- قم و جاده قدیم تهران- حسن آباد دارای تردد پرحجم و ترافیک نیمه سنگین و ما بقی محور ها تردد روان است.

همجوم مردم به جاده ها در حالی اتفاق افتاده که بابک دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به ابلاغیه وزیر کشور به استانداران سراسر کشور در به کارگیری همه امکانات و ظرفیت های استانی در جهت تحقق بخشی به برنامه تعطیلی یک هفته ستاد ملی مدیریت کرونا، تصریح کرد: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید جدی بر ضرورت اجرای دقیق و همه جانبه مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری و جلوگیری از هر گونه تردد و مسافرت های بین استانی و شهری با هدف مدیریت و مهار موج پنجم بیماری کرونا دارد.

حتی در این رابطه رئیس پلیس راهور ناجا گفته است: محدودیت تردد که قبلا اجرا می‌شد به تذکر لسانی و جریمه ختم می‌شد؛ ولی در حال حاضر منع سفر داریم یعنی اجازه ادامه سفر به هیچ راننده‌ای نمی‌دهیم.

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا _که در راستای نظارت بر چگونگی عملکرد ممنوعیت تردد در حال حاضر در جاده چالوس حضور دارد_ با تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها و اعمال ممنوعیت‌های کرونایی اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر ۳۵۹ شهر در حالت قرمز و ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و امیدواریم با تمهیدات پیش‌بینی شده تعداد شهرهای قرمز کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مأموران پلیس راه و راهور ناجا در تمامی مبادی خروجی و ورودی بین استانی مستقر شده و اجازه خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیر بومی را نمی دهند؛ همچنین همکاران انتظامی و یگان امداد نیز در کنار مأموران پلیس راهور مستقر بوده و در توسعه انضباط اجتماعی و ترافیکی کوشا هستند.

در رابطه با منع حضور خودروهای غیربومی در استانهای شمالی هم اخباری منتشر شده از جمله فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به عدم ورود خودورهای غیربومی به گیلان گفت: مسافران حاضر در گیلان تنها ۴۸ ساعت فرصت داشته که این استان را ترک کنند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

سردار عزیز الله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در گیلان اعمال می‌شود، اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز تا پنج شهریور ورود و خروج خودروهای غیربومی به گیلان ممنوع بوده و نیروی انتظامی با جدیت به انجام این امر نظارت داشته و عمل می‌کند.

واکسیناسیون با واکسنهای ته انبار

امروز اعلام شد واکسیناسیون گروه های جدیدی از مردم به خصوص خانواده کادر درمان ادامه دارد ولی مساله اینجاست که ظاهرا کشور برای مدت طولانی مدت دارای واکسن کرونا نیست و به زودی در صورتی که واکسن جدید نرسد، ذخایر واکسن کشور به اتمام می رسد.

این در حالی است که چند روز پس از آنکه رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد بخش خصوصی چند بار مجوز واردات واکسن گرفته، اما نتوانسته آن را نهایی کند، اتاق بازرگانی تهران به این صحبت‌ها واکنش نشان داد.

اتاق بازرگانی تهران در پاسخی که به پیوست آن نامه‌های این اتاق خطاب به مسئولان دولتی آمده اعلام کرده که وزارت بهداشت بارها مخالفت خود با واردات واکسن را اعلام کرده و حتی در زمانی که مجوزی صادر شده با تاخیر به وجود آمده عملا امکان واردات از دست رفته است.

رکوردشکنی مرگبار کرونا در روزی که جاده‌های شمال پر از مسافر بود

همچنین طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران از وضعیت دپوی داروهای موجود در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) از این حکایت دارد که در کنار سایر داروها، در حال حاضر حدود ۱۸ تن مواد اولیه داروهای مرتبط با کرونا در این گمرک دپو شده و بخشی از داروها نیز تکلیفی ندارند.

با این وجود وضعیت واکسیناسیون در برخی مناطق کشور به خصوص تهران مطلوب ارزیابی می شود. در این رابطه فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در تهران ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر تا امروز واکسینه شده اند که ۷۱۵ هزار نفر آنها دوز اول و دوم واکسن را دریافت کرده اند.

از سوی دیگر باید در نظر داشت ذخایر واکسن کشور هم وضعیت مطلوبی ندارد. در این رابطه رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به روند واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و گفت: جمعیت هدف ما ۶۱ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر است که تاکنون ۱۹ میلیون و ۱۱۴ هزار تزریق صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس نوبت اول تزریق، می‌توان گفت که ۲۴.۴ درصد جمعیت هدف نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند. رئیسی با اعلام ۵ میلیون موجودی واکسن در کشور، گفت: این میزان واکسن برای ۱۰ روز تزریق است. وی با اعلام اینکه ۸۱ درصد از جمعیت بالای ۸۵ سال تاکنون واکسن دریافت کرده اند، افزود: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال و ۱۵ درصد جمعیت سنی ۴۰ تا ۴۴ سال، تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

۲۳۵۲۳۱

پست بعدی

نامه محمود صادقی به محسنی اژه ای

ی آگوست 15 , 2021
محمود صادقی درباره بازداشت دسته جمعی تعدادی از وکلای دادگستری به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در نامه محمود صادقی به محسنی اژه‌ای آمده است؛ به نام خداجناب آقای محسنی اژه ای رئیس محترم قوه قضاییه باسلام و احترام گفته می‌شود علت بازداشت دسته جمعی چند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000