زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیسی مشخص شد /نمایندگان به دنبال ارائه بودجه متمم

زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیسی مشخص شد /نمایندگان به دنبال ارائه بودجه متمم

ایرنا نوشت: نماینده مردم کاشمر خطاب به هیات رییسه گفت: تعارض منافع به اعتماد عمومی کشور ضربه می‌زند که در چنین شرایطی چرا طرح شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

«جواد نیک بین» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: وقتی هیات رییسه مجلس اولویت‌های مورد نیاز کشور را رعایت نکنند، صحن مجلس به هم می‌ریزد. در حالی که یکی از اولویت‌هایی که نمایندگان پیش از انتخاب شدن قول داده بودند، شفافیت آرا بود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس افزود: ضربه‌ای که تعارض منافع به اعتماد عمومی کشور می‌زند، هیچ مورد دیگری چنین ضربه‌ای به کشور وارد نمی کند و فقط شفافیت آراء است که می تواند جلوی این ضربه بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتراض به این موضوع که چرا طرح شفافیت آراء که موجب جلوگیری فساد است در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌شود، گفت: برخی از سخنانی که رسانه‌ها و بسیاری از خودی‌ها و بی‌خودی‌ها می‌گویند به خاطر تعارض منافع و عدم طرح شفافیت آرا است.

نیک بین با بیان اینکه پیش از این کلیات طرح شفافیت آرا تصویب شده بود، گفت: این طرح در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی جزئیات ماه‌ها است که معطل مانده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه سریعتر موضوع شفافیت آرا در دستور کار مجلس قرار بگیرد و بهتر بود پیش از انتخاب وزرای دولت سیزدهم این موضوع مطرح می‌شد.

زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیسی مشخص شد /نمایندگان به دنبال ارائه بودجه متمم

صلاحیت وزرای پیشنهادی ۳۰ مرداد بررسی می‌شود

ایرنا هم نوشت؛

عبدالرضا مصری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در زمان اعلام پایان جلسه امروز گفت: جلسه بعدی صحن علنی مجلس ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه شنبه سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود و دستور کار مجلس نیز رسیدگی به خط مشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی است.

روز گذشته( شنبه) رییس مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم خبر داد و در ادامه نیز نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی بررسی برنامه ها و سوابق وزرای پیشنهادی را در دستور کار دارند.

جواد اوجی: وزارت نفت، احمد وحیدی: وزارت کشور، سید احسان خاندوزی: وزارت امور اقتصادی و دارایی، حجت الاسلام خطیب: وزارت اطلاعات، محمد مهدی اسماعیلی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید جواد ساداتی‌نژاد: وزارت جهاد کشاورزی، سید عزت الله ضرغامی: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،‌ حمید سجادی: وزارت ورزش و جوانان،‌رضا فاطمی امین: وزارت صنعت، معدن و تجارت، امین حسین رحیمی: وزارت دادگستری، علی اکبر محرابیان: وزارت نیرو، حسین امیرعبداللهیان: وزارت امور خارجه، حسین باغ‌گلی: وزارت آموزش و پرورش، حجت عبدالملکی: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهرام عین‌اللهی: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رستم قاسمی: وزارت راه و شهرسازی، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد علی زلفی گل: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عیسی زارع‌پور: ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹ وزیر پیشنهای آیت الله «ابراهیم رییسی»‌ در دولت سیزدهم هستند.

درخواست نمایندگان برای ارائه بودجه متمم

همچنین تسنیم نوشت؛

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز (یکشنبه ۲۴ مرداد ماه) قوه مقننه، اظهار کرد: نمایندگان پیش از آغاز جلسه علنی درباره بررسی وضعیت بودجه ۱۴۰۰ جلسه غیر علنی داشتند.

وی افزود: در این جلسه غیر علنی آقای حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گزارشی از درآمدها و هزینه‌های بودجه سال ۱۴۰۰ به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: طبق این گزارش بخش‌هایی از بودجه مانند بودجه مناطق محروم و برخی از سازمان‌ها مانند بهزیستی که افراد محروم را تحت پوشش دارد، کمترین تخصیص را داشته و بالعکس در برخی از بخش‌ها تخصیصات ۱۱۸ یا ۱۲۰ درصد یعنی بیش از حد مصوب صورت گرفته است.

علیرضابیگی اضافه کرد: این عدم توازن در تخصیص بودجه باعث بروز مشکلاتی در رسیدگی به محرومان و تامین هزینه‌های جاری کشور شده است که نیاز است توازن در بودجه ایجاد شود.
نماینده تبریز در مجلس بیان کرد: خواسته مجلس از دولت این است که لایحه متمم برای بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس بدهد تا این عدم توازن بر طرف شود.

27215

پست بعدی

پیام هشدار آمیز سیدمحمد خاتمی درباره تسلط طالبان بر افغانستان

ی آگوست 15 , 2021
رئیس دولت اصلاحات درباره پیشروی طالبان در افغانستان نوشت: نگران سقوط همه معیارهای انسانی، عقلانی، اخلاقی و فرهنگی هستیم. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در پیامی در واکنش به تحولات افغانستان نوشت: به نام خداوند مهربان باد مخالفی که سالها است زندگی بی‌بهار مردم #افغانستان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000