کیهان دیروز موافق طالبان، کیهان امروز مخالف طالبان

کیهان دیروز موافق طالبان، کیهان امروز مخالف طالبان

کیهان در حالی که تا دوهفته قبل به تطهیر طالبان می پرداخت و این گروه مسلح را از هرجنایت و خیانتی تبرئه می کرد ، در یادداشت امروزش آنها را نفوذی امریکا دانست.

کیهان نوشت: هنگامی که مجاهدان افغانستانی با ‌اشغالگران شوروی می‌جنگیدند، آمریکا (با کمک و همراهی انگلیس) سران بخشی از جنگجویان را که طالبان بعدی را تشکیل دادند، تحت حمایت گرفتند و آنها با وجود ادعای مسلمانی، به این تحت‌الحمایگی «نه» نگفتند.برخی از سر خام‌اندیشی و برخی به خاطر استخدام شدگی. بدنه هم که اغلب خبر نداشتند هزینه‌ها و ایدئولوژی مدارس‌شان را سعودی‌ها با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و پاکستان تامین می‌کنند.

نتیجه، حاکمیت بیست سال ویرانی و ترور و فساد و نابودی سرمایه‌های ملت افغانستان بوده؛ چه از طرف طالبان، چه از جانب ‌اشغالگران که به بهانه طالبان و القاعده آمدند، و چه توسط دولت فاسد و غربگرای ‌اشرف غنی که مردم را منزجر کرده و موجب شده بود در برابر بازگشت مهندسی شده طالبان، بی‌تفاوت یا منفعل و ناتوان شوند.

23302

پست بعدی

روزنامه اعتماد: فردی برای وزارت آموزش وپرورش معرفی شده که حتی فرهنگیان خراسان رضوی هم او را نمی شناسند

ی آگوست 15 , 2021
روزنامه اعتماد در یادداشتی با اشاره به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نوشت:آنچه بیش از همه انتقاد طیف بسیاری از فرهنگیان را برانگیخته این موضوع است که او از بدنه آموزش و پرورش نیست و اشراف کامل به نظام آموزش کشور ندارد. برای عده زیادی جای سوال است که طبق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000