آقا زاکانی! حوزه تصمیم گیری مجلس کوچک است؟/ می گویند اگر با استعفای زاکانی مخالفت کنیم اقدامی غیرانقلابی است

آقا زاکانی! حوزه تصمیم گیری مجلس کوچک است؟/ می گویند اگر با استعفای زاکانی مخالفت کنیم اقدامی غیرانقلابی است

فارس نوشت: نماینده مردم بناب در مجلس گفت: آقای زاکانی نماینده مردم قم است و از این پس ما نمایندگان باید پاسخگوی مردم این شهر باشیم؛ آیا نماینده قم کمتر از شهرداری تهران است؟

محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰) پارلمان در مخالفت با استعفای علیرضا زاکانی اظهار داشت: شورای شهر سابق تهران با انتخاب سیاستمداران به عنوان شهردار آسیب دید.

وی افزود: آسیب های ناشی از آلودگی هوا و بافت فرسوده در این زمینه نتیجه اقدامات سیاستمداران است بنابراین ما باید مطمئن شویم که متخصصان در مکان های مناسب هستند.

باقری ادامه داد: آقای زاکانی نماینده مردم قم است و از این پس ما نمایندگان باید پاسخگوی مردم این شهر باشیم؛ آیا نماینده قم کمتر از شهرداری تهران است؟

وی تصریح کرد: آقای زاکانی بیش از یک سال مسئول مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده و اقداماتی را آغاز کرده است مرکز پژوهش‌های مجلس برای همه نمایندگان دارای موقعیت مشورتی است؛ خب در این موقعیت خدمت کنید.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: تجربه و تعهد را در نظر بگیرید تا شاهد تخریب و نقص نباشیم؛ به هر حال مساله اصلی در کشور ، پرسش از تجربه و تعهد ما صدمه دیده ایم.

آقا زاکانی! حوزه تصمیم گیری مجلس کوچک است؟/ می گویند اگر با استعفای زاکانی مخالفت کنیم اقدامی غیرانقلابی است

چرا تصمیمی بگیریم که برای مجلس و جامعه هزینه بر است؟

همچنین فارس نوشت؛

سید البرز حسینی امروز (شنبه ، ۱۴ مرداد) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استعفای زاکانی و حضور وی در شهرداری تهران گفت: رهبر معظم انقلاب دوبار تاکید کردند که تعداد افرادی که در مجلس معرفی می شوند در جاهای دیگر کاهش یابد. البته اگر افرادی به دولت بروند، وضعیت آنها با شهرداری تهران متفاوت است.

وی خطاب به زاکانی افزود: آیا حوزه تصمیم گیری مرکز پژوهش‌ها و مجلس کوچک است؟ شما می‌خواهید در برنامه ریزی، توسعه و جامعه به تهران بروید که تجربه اداری کمی دارد.

حسینی عنوان کرد: چرا ما باید تصمیمی بگیریم که برای مجلس و جامعه هزینه بر است؟ بعد از اینکه نامزدی ریاست جمهوری را در جامعه به دست آوردید، نحوه انتخاب شما در شهرداری تهران باعث می شود مردم این تصور را ایجاد کنند که شما به آن کمک خواهید کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، هر جنبه ای از جامعه نحوه برخورد مجلس با مشکلات را مورد انتقاد و تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: همکاران می‌توانند به این تصمیم توجه ویژه‌ای داشته باشند. از نظر بنده آقای زاکانی یک فرد تأثیرگذار ، دلسوز ، مدیر و همکار دلسوز در زمینه های حقوق ملی ، جامعه و سیاست است.

زاکانی فردی انقلابی و کارآمد اما برای تصدی شهرداری تهران غیرمتخصص است

ولی الله بیاتی در مخالفت با استعفای آقای زاکانی به منظور پذیرش سمت شهرداری تهران گفت: در شهر مقدس قم گروهی تحت عنوان شورای هماهنگی اصولگرایان با همت نیروهای انقلابی تشکیل شده که یک دهه است فعالیت کرده و لیست‌هایی را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر معرفی کرده و مردم نیز با اعتماد به آن رأی می‌دهند.

بنابر گزارش خانه ملت، نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم ادامه داد: بنده مقطعی دبیر شورای هماهنگی اصولگرایان در قم بودم و اکنون نیز عضو این شورا هستم و برای نامزدی آقای زاکانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم تلاش زیادی کردم که البته جامعه مدرسین حوزه قم نیز از آن حمایت کرد.

وی افزود: آقای زاکانی قول‌هایی را به مردم قم دادند که برخی از آن هم اکنون در فضای مجازی منتشر شده است اما اینکه ایشان به یک باره برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده و یا برای شهرداری تهران اقدام می‌کند موجب نگرانی مردم بوده چرا که به رأی قاطع مردم پشت کرده است، از این رو شورای اصولگرایان و مردم از این درخواست استعفا ناراحت هستند و از نمایندگان می‌خواهند که آقای زاکانی در خدمت مردم قم باشد و به وعده‌های خودش عمل کند.

بیاتی تصریح کرد: بنده در دوره چهارم رئیس شورای شهر قم بودم لذا از نزدیک می‌دانم که انتخاب شهردار و به کارگیری آن چه ظرافت‌هایی دارد و به تجربه ثابت شده است که اگر شهردار تجربه کار اجرایی نداشته باشد موفق نخواهد بود چرا که اداره شهرداری تخصص می‌خواهد و کسی که قرار است این مسئولیت مهم را برعهده بگیرد باید تجربه کافی در مدیریت شهری داشته باشد که آقای زاکانی ندارد. مردم امروز توان آزمون و خطا نداشته از این رو شهردار باید فردی انقلابی، با روحیه جهادی و متخصص باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به لزوم توجه به تخصص در انتخاب شهردار تهران اظهار کرد: از اینکه آقای زاکانی تجربه کافی در مدیریت شهری ندارند احساس خطر می‌کنم چرا که تنها فرد متخصص می‌تواند در اداره این مجموعه موفق باشد. آقای زاکانی فردی انقلابی و فداکار بودند اما در حوزه مدیریت شهری غیرمتخصص هستند. ۸۰ درصد بودجه‌های شهرداری بودجه عمرانی است و تنها ۲۰ درصد به بودجه جاری تعلق گرفته است که اگر شهردار نتواند این میزان بودجه عمرانی را مدیریت کند حتماً با مشکلات بزرگی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهردار باید برای احداث بزرگراه‌ها، پل‌ها، طرح‌های تفصیلی و داخل شهری تصمیم‌گیری کرده که نیازمند تخصص است، افزود: آقای زاکانی می‌فرمایند برای مبارزه با فساد در شهرداری حضور پیدا می‌کنند اما بنده معتقدم اگر قرار است مبارزه‌ای برای فساد صورت بگیرد در جایگاه نمایندگی، قانونگذاری و مرکز پژوهش‌ها بهتر می‌تواند این وظیفه را در سطح کشور پیگیری کند، اگر در شهرداری مشکلاتی وجود داشته باشد کسی می‌تواند با آن مبارزه کند که تخصص کافی داشته باشد.

بیاتی خاطر نشان کرد: شاید آقای زاکانی عنوان کنند که با به کارگیری کارشناسان این خلأ را جبران می‌کنم که بنده معتقدم کارشناسان به هیچ عنوان اطلاعات جامع و کامل را نمی‌توانند به شهرداران بدهند از این رو شهردار حتماً باید خودش تخصص و تجربه کافی داشته باشد. از نمایندگانی که بر اساس منطقه و استدلال رأی می‌دهند درخواست می‌کنم که با درخواست آقای زاکانی جهت استعفا از نمایندگی مجلس شورای اسلامی مخالفت کنند. ما نیروهای متخصص، کارآمد و انقلابی زیادی در کشور برای مدیریت شهرداری داریم لذا دلیلی ندارد که بخواهیم فردی کارآمد، انقلابی اما غیرمتخصص را برای این جایگاه انتخاب کنیم.

آقا زاکانی! حوزه تصمیم گیری مجلس کوچک است؟/ می گویند اگر با استعفای زاکانی مخالفت کنیم اقدامی غیرانقلابی است

می گویند اگر با استعفای زاکانی مخالفت کنیم اقدامی غیرانقلابی است

محمد وحیدی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با درخواست استعفای زاکانی، گفت: ابتدا باید طبق صحبت های رئیس مجلس بگویم اکنون مهم ترین مسئله و معضل کشور شیوع موج جدید کرونا است لذا امیدواریم با همکاری همه در شرایط سخت کنونی بتوانیم به مردم کمک کنیم.

بنابر گزارش خانه ملت، نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس قسم نمایندگی مجلس که همه ما ادا کرده ایم باید بگویم برابر اصل ۱۰۰ قانون اساسی اعلام شده برای پیشبرد سریع برنامه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … از طریق همکاری مردم شوراها شکل می گیرد و تنها واژه ای که برای آن استفاده نشده موضوع سیاسی است زیرا شوراها جایگاه سیاسی نیستند.

وی ادامه داد: در واقع شوراها جایگاهی برای خدمت رسانی عمومی در راستای ایجاد رفاه برای مردم هستند؛ اگر زمان رأی دادن به اعضای شوراها به مردم اجازه داده شود شهرداران پیشنهادی مشخص شوند چنین انتخاب هایی صورت نمی گیرد.

وحیدی تصریح کرد: آقای زاکانی چهره ملی سیاسی و باسابقه است و اکنون نیز رئیس مرکز پژوهش های قوه مقننه محسوب می شود لذا ضرورت ماندن وی در این منصب خیلی مهم تر از شهرداری تهران است؛ البته همه ما علاقمندیم وی در مسئولیت های مختلف قرار بگیرد اما به این معنا نیست که اجازه دهیم از مجلس شخصی به شهرداری تهران برود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: صحبت از بی تجربگی، عدم تخصص و رشته غیرمرتبط نیست اما اینکه شهرداری تهران را مهم تر از مجلس بدانیم این امر صحیح نیست؛ مجلس انقلابی به وزیر کشور کارت زرد داد زیرا شهرداران غیر متخصص را انتخاب کرده بود چرا اکنون اصرار داریم چنین کاری را در مجلس انجام دهیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در دوره های مختلف افراد متخصصی در شهرداری فعالیت کرده و افتخارآفرینی کردند لذا نباید به خاطر موضوع فسادستیزی که البته مهم تلقی می شود افراد پاکدست را زیر سوال ببریم؛ امروز برخی همکاران می گویند اگر با استعفای زاکانی مخالفت کنیم این امر اقدامی غیرانقلابی است. آیا دایره انقلابی بودن اینطور تعریف می شود؟ چرا برخی افراد با چنین موضوعاتی فشار بر اظهارنظر افراد وارد می کنند.

وی افزود: به عنوان فردی که سابقه فعالیت در شوراها و تجربه مدیریت شهری دارم باید بگویم که نگاه به شهرداری و شوراها باید متفاوت باشد؛ کشف فساد وظیفه شوراها است و اگر شوراها درست عمل کنند روزنه فساد را می بندند و شهردار نیز در مسیر درست قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر قرار بود آقای زاکانی در کابینه دولت قرار بگیرد به وی رأی می دادیم چون می توانست به مردم خود نیز خدمت کند اما در شهرداری تهران این مهم محقق نمی شود و مردم قم نیز حق دارند وقتی کسی را انتخاب کرده اند از آن انتظار داشته باشند.

استعفای زاکانی، برای مردم قم محرومیت به همراه دارد

خانه ملت نوشت؛

مهرداد گودرزوند چگینی ضمن مخالفت با استعفای علیرضا زاکانی و تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: ان شالله بتوانیم این ایام حسینی عمل کنیم و حسینی رفتار کنیم و آزادگی را از امام حسین (ع) بیاموزیم.

وی افزود: من از بُعد شخصیت آقای زاکانی صحبت نمی کنم، موضوع استعفای آقای زاکانی از منظر قانون اساسی را بررسی می کنیم. وظایف نمایندگی در اصولی از قانون اساسی مطرح شده است، اولین نکته ای که مطرح شده است، اصل ۸۴ قانون اساسی است که می گوید نمایندگان در برابر ملت ایران مسئولیت دارند. اصل ۸۵ ، نمایندگانی را قائل به شخص می داند و براساس اصل ۶۷ قانون اساسی نمایندگان قسم یاد کرده اند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران باشند.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من با این استعفا تمام این موارد زیرپا گذاشته می شود و سه اصل مهم قانون اساسی زیرپا گذاشته می شود. مردم قم چه گناهی کرده اند که به شما اعتماد کرده اند؟ هزینه برگزاری یک انتخابات بسیار زیاد است، آیا این را محاسبه کرده اید؟ آیا به این فکر کرده اید که اگر از یک جایگاه با سطح بین المللی به یک شهرداری در کشور کوچ کنید، چه اتفاقی برای کشور می افتد؟

گودرزوند ادامه داد: اولا دیگر انتخابات میاندوره ای وجود ندارد و تا پایان دوره مردم قم از یک نماینده محروم خواهند بود! و شما به مردم قم تعهداتی داده اید. در سخنرانی ها و در بخش های مختلف برای گرفتن آرای مردم سخنرانی داشتید و تعهد کردید که در دوره نمایندگی بتوانید در سطح ملی و حوزه انتخابه موثر باشید؛ امروز با حضور شهرداری و استعفای خود، این محرومیت برای مردم قم در سه سال باقیمانده بجا می ماند و چه کسی این مسئولیت را تقبل می کند؟

وی تصریح کرد: اگر از نگاه دیگری به این موضوع بپردازیم، در متن استعفای شما تفسیرهای مختلفی وجود داشت، بیان مقام معظم رهبری قابل تفسیر نیست. ایشان خیلی روشن و شفاف نمایندگان را منع کردند که برای پُست گرفتن، حرص و طمع نداشته باشند. حتما پُست گرفتن در شهرداری تهران نیازمند رایزنی است و نمایندگان عزیز یقین داشته باشید که گرفتن پُست در میان اعضای شورای شهر تهران، با استقبال شورا روبرو نیست، چه بسا که تعداد زیادی کاندیدای این پُست بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: من نمی خواهم وارد بحث تناسب شغل با شاغل شوم، اما پیامی که مقام معظم رهبری دادند، تکلیف نمایندگان را مشخص کرد، چگونه می شود فردی نماینده مجلس باشد و ادعای انقلابی بودن داشته باشد، اما فرمایشات معظم رهبری را تفسیر کند، آن هم تفسیر به نفع خود. من معتقدم این تفسیرها فقط برای منافع شخصی جایگاه دارد. لذا انتظار دارم با توجه به جایگاهی که دکتر زاکانی در مجلس دارند و اینکه یکی از جایگاه های مهم یعنی مرکز پژوهش ها توسط هیات رئیسه به وی واگذار شده است، با این استعفا موافقت نکنید و ایشان در کنار نمایندگان بمانند و به مردم حوزه انتخابیه خدمات دهند.

۲۷۲۱۵

پست بعدی

کتاب استفن کینگ در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز

ش آگوست 14 , 2021
ایبنا نوشت: مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته داستان جدید استفن کینگ تحت عنوان «بیلی سامرز» موفق به حضور در رتبه اول پرفروش‌های نیویورک‌تایمز در بخش چاپی و الکترونیک شد. این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000