حمایت مولانا عبدالحمید از طالبان

حمایت مولانا عبدالحمید از طالبان

مولوی عبدالحمید،امام‌جمعه زاهدان به پیشروی طالبان در افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیشروی طالبان در افغانستان بعد از خروج نیروهای آمریکایی با واکنش های زیادی همراه شده است. در داخل کشور نیز نگاه های متفاوتی به طالبان وجود دارد.

در همین راستا مولوی عبدالحمید، خطیب جمعه اهل سنت زاهدان واکنشی جالب نشان داده است.

او گفته است:مردم شریف افغانستان چندین دهه است که گرفتار جنگ و ناامنی و مشکلات هستند و این کشور اسلامی امروز به صلح و امنیت و آبادانی نیاز دارد.

مولوی عبدالحمید تاکید کرده است: از بزرگترین مشکلاتی که جهان معاصر با آن مواجه است نادیده‌گرفتن واقعیت‌هاست. «طالبان» مانند دیگران جزو واقعیت‌های افغانستان هستند که قربانی و مبارزۀ جهادی این جنبش سبب شد اشغالگران غربی که از راه‌های دور به این کشور آمده بودند، افغانستان را ترک کنند.

امام‌جمعه زاهدان با بیان اینکه «طالبان دارای ریشۀ مردمی هستند» پیشروی‌های گستردۀ آنها در افغانستان را «نتیجۀ حمایت‌های مردمی» دانسته و معتقد است: پیشروی‌های گسترده و سریع طالبان که بخش‌های زیادی از افغانستان را به تصرف خودشان درآورده‌اند بیانگر این است که این حرکت ریشۀ مردمی دارد و از نصرت خدا و حمایت‌های مردمی برخوردار است.

وی می گوید: هدف طالبان افغانستان آن‌گونه که خودشان مطرح می‌کنند «اجرای شریعت اسلام و سیرۀ حضرت رسول صلی‌الله‌علیه وسلم» و حکم «بما أنزل الله» است. بنده به جرأت می‌گویم و حاضرم سوگند هم بخورم که در تمام دنیا هیچ نظام و حُکمی بهتر از حکم قرآن و سیرۀ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیست. لذا این هدف و خواستۀ طالبان برای تمام احزاب و گروه‌ها و مردم افغانستان که مسلمان و اهل دین هستند و برای تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی همسایه قابل درک است.

2727

پست بعدی

وزیر پیشنهادی رئیسی: ترجیح می دهم در مجلس بمانم

ج آگوست 13 , 2021
طی روزهای اخیر فهرست کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی منتشر شد که نام ۲ نماینده مجلس در آن مشاهده می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار شلوغ گمانه زنی ها درباره فهرست کابینه رئیسی روز چهارشنه با ارائه لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم فروکش کرد اما نکته قابل توجهی که وجود دارد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000