از ازدحام مقابل سالن تطهیر بهشت زهرا تا محدودیت‌های جدید کرونایی

از ازدحام مقابل سالن تطهیر بهشت زهرا تا محدودیت‌های جدید کرونایی

گزارش‌هایی از ازدحام شدید مردم در بهشت زهرا برای تشییع عزیزان درگذشته خود به علت بیماری کرونا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز در گزارش مفصل روایت تکان دهنده ای از هفته وحشتناک کرونایی در ایران منتشر شد که نشان می دهد در هر ۲ دقیقه یک هموطن به دلیل این بیماری جان می بازد.

هفت روز اخیر بدون شک سیاه‌ترین هفته پاندمی کروناویروس در ایران بود؛ اعداد هر روز بالا و بالاتر رفتند و در میان اعداد و نمودارها هزاران زندگی به نقطه پایان رسیدند.

از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ مرداد، در اوج‌گیری موج پنجم بیماری کرونا در کشور متاسفانه همه رکوردهای این بیماری در کشور شکسته شدند؛ تعداد مبتلایان به نزدیک ۳۰۰هزار نفر رسید، بیش از ۳۰هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و متاسفانه ۳۵۸۷ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

از ازدحام مقابل سالن تطهیر بهشت زهرا تا محدودیت‌های جدید کرونایی

لازم نیست برای درک وضعیت کنونی کشور خیلی وارد دنیای آمار شویم. همین که وضعیت ازدحام غیرقابل تصور در بهشت زهرا را مشاهده کنیم به روشنی نشان می دهد در پیک کرونا قرار گرفته ایم.

این وضعیت صدای بسیاری از چهره ها از جمله مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت را درآورد. پزشکیان در گفتگوی مفصلی به انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و مدیریت کرونا در کشور پرداخت و گفت عده ای به اسم دین این وضعیت را اشاعه داده اند.

بنا به همین دلایل است که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته است از فردا محدودیتهای جدی و جدید کرونایی را وضع کند و همه ملزم به رعایت این محدودیتها شده اند. این خبری است که علیرضا رییسی سخنگوی این ستاد به خبرنگاران گفته است.

امروز رییس جمهور در یکی از داروخانه های سطح شهر تهران حاضر شد و از نزدیک بر روند توزیع دارو نظارت کرد. ماحصل برخورد نزدیک با مشکلات آن شد که امروز وزیر بهداشت در بخشنامه ای سن واکسیناسیون عمومی را تا ۳۸ سال کاهش داد و اعلام کرد همه ایرانیان بالاتر از ۳۸ سال می توانند برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

ولی نکته اینجاست واکسن مورد نیاز برای مردم از کجا تامین می شود؟ آنطور که معاون فنی گمرک کرده تاکنون نزدیک به ۲۳ میلیون دوز واکسن در کشور وارد شده است که بیش از ۱۶ میلیون دوز آن واکسن سینوفارم ساخت کشور چین است. امروز هم یک محموله دیگر واکسن چینی به کشور وارد شد.

با این همه، بخش خصوصی معتقد است واردات واکسن در کشور با کارشکنی وزارت بهداشت روبرو شده است. در این راستا رئیس اتاق بازرگانی تهران، گفت: اتاق بازرگانی تهران طی بیانیه‌ای جزئیات کارشکنی وزارت بهداشت درباره واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی را اعلام می‌کند.

مسعود خوانساری در پاسخ به این سوال که شرکت‌های متقاضی واردات واکسن کرونا که به علت کارشکنی‌های وزارت بهداشت، موفق به واردات واکسن نشده‌اند کدام شرکت‌ها هستند، گفت: اتاق تهران فردا بیانیه مفصلی در این ارتباط با جزئیات کامل منتشر می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران، افزود: در این بیانیه بطور کامل و دقیق اعلام می‌کنیم که کدام شرکت های واردکننده و در چه تاریخی تقاضا و پروفرمای خود را برای واردات واکسن کرونا به وزارت بهداشت ارائه کرده‌اند و بطور کامل جزئیات مربوط به این تقاضا در بیانیه مذکور منتشر خواهد شد.

وی بیان داشت: در این بیانیه تمام اقداماتی که بخش خصوصی برای واردات واکسن طی ماه‌های گذشته انجام داده و در نهایت به دلیل تاخیر در صدور مجوز واردات از سوی وزارت بهداشت؛ موفق به واردات واکسن کرونا نشدیم را اعلام می‌کنیم.

در کنار این گلایه ها اما وضعیت کرونا در کشور فاجعه بار است. اخبار رسمی حاکی از آن است که از دیروز تا امروز( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است و متاسفانه ۵۲۷ بیمار هم جان خود را از دست دادند.

تا کنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دُز رسید.

از ازدحام مقابل سالن تطهیر بهشت زهرا تا محدودیت‌های جدید کرونایی

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. همچنین از دیروز تا امروز( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۶۷۴ هزار و ۵۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۷۱۵۴ هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۶۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

شاید وضعیت اسفناک فعلی به دلیل بدقولی کشورهایی بود که قرارداد تامین واکسن کرونا با ایران را بستند و بعد زیر قرارداد خود زدند. در این رابطه جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور با اشاره خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن از روسیه توضیح داد: مذاکرات و عقد قرارداد با روسیه انجام شد، قرار بود در ابتدا ۲ میلیون دوز واکسن به ما بدهند و پس‌ازآن ۶۰ میلیون واکسن را تأمین کنند اما؛ تنها ۹۲۰ هزار دوز از روسیه دریافتی داشتیم و کماکان در انتظار هستیم.

جهانپور خاطرنشان کرد: برخی ادعا می‌کردند که می‌توانند از روسیه واکسن وارد کنند و قرارداد محقق نشده مهم‌ترین سند برای این افراد است.

به گفته این مسئول روسیه با مشکلاتی همچون کندی روند تولید، مسائل داخلی، مصرف بالا روبه‌رو شده و توان ارسال واکسن طی ماه‌های اخیر و آینده‌ پیش را ندارد. برخی از کشورها همانند ما برای خرید واکسن با روسیه قرارداد بسته‌اند اما؛ کماکان در انتظار واکسن اسپوتنیک هستند. با توجه به روند ارسال کند روسیه ما از منابع دیگر همچون تولید داخلی و واردات از سایر کشورها استفاده می‌کنم.

۲۳۱

پست بعدی

اوپک پلاس درخواست آمریکا را عملی خواهد کرد؟

ج آگوست 13 , 2021
فارس به نقل از راشاتودی نوشت: اخیرا آمریکا از گروه اوپک پلاس خواسته تا عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش دهد، اما بانک آمریکایی گلدمن می‌گوید بعید است این گروه به درخواست آمریکا عمل کند. آژانس بین‌المللی انرژی به خاطر شیوع نوع ویروس دلتا کرونا در جهان و اثر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000