سوابق رئیس پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه/ جانشین نوبخت کیست؟

سوابق رئیس پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه/ جانشین نوبخت کیست؟

سید مسعود میرکاظمی که در گذشته در سمت هایی نظیر وزارت بازرگانی و وزارت نفت فعالیت می کرده است در حال حاضر به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه از سوی ابراهیم رئیسی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام سید مسعود میرکاظمی که متولد سال ۱۳۳۹ است ؛ وی در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نماینده تهران بوده است و در ابتدای دولت دهم نیز، برای مدت کمتر از ۲ سال، وزیر نفت بوده است و با شعار "صنعت نفت، پیشران اقتصاد ایران" پای در مهمترین وزارت خانه کشور گذاشت.

در اردیبهشت ۱۳۹۰ در راستای اجرای ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم، مصوب مجلس شورای اسلامی و ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو، مسعود میرکاظمی از وزارت نفت برکنار شد. اندکی بعد با منتفی شدن ادغام وزارت نفت و نیرو، قرار بود بار دیگر میرکاظمی به وزارت نفت بازگردد، که این موضوع با مخالفت احمدی‌نژاد همراه شد. اندکی بعد، محمود احمدی‌نژاد، سرپرستی وزارت نفت را برعهده گرفت و عملأ مسعود میرکاظمی را از وزارت نفت عزل نمود. در پی مخالفت مجلس با سرپرستی این وزارتخانه از سوی احمدی‌نژاد، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ شورای نگهبان سرپرستی احمدی‌نژاد بر وزارت نفت را مغایر با اصل ۱۳۵ قانون اساسی تشخیص داد. در نهایت محمود احمدی‌نژاد، رستم قاسمی را برای تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی کرد.

بخشی از سوابق مدیریتی مسعود میرکاظمی پیش از وزارت نفت به بخش‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازمی‌گردد و وی همچنین در سمت هایی نظیر عضو هیأت امنای بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، عضو و رئیس هیأت مدیره سازمان اقتصادی رضوی، رئیس مرکز مطالعات بنیادی انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه شاهد، رئیس مرکز مطالعات لجستیک، مدیرعامل سازمان اتکا و رئیس مرکز بررسی سیستم‌ها وافزایش بهره وری فعالیت کرده است.

میرکاظمی در سال ۱۳۷۶ مدرک دکترا خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد در سال ۱۳۶۸ نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی صنایع ازدانشگاه علم وصنعت اخذ نمود و در سال ۱۳۶۴ نیز مدرک کارشناسی خودر را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم وصنعت گرفت.

223227

پست بعدی

تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در سپاه

چ آگوست 11 , 2021
ایسنا نوشت: در پی فرمان جدید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر بکارگیری کلیه امکانات نیروهای مسلح برای کمک به بخش های بهداشت و درمان کشور، قرارگاه عملیاتی بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه به ریاست سردار پاکپور، تشکیل گردید. در این نشست دستورات لازم برای افزایش ظرفیت مجموعه‌های ثابت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000