دفاع تمام قد آقاتهرانی از مسدودسازی فضای مجازی

دفاع تمام قد آقاتهرانی از مسدودسازی فضای مجازی

خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فضای مجازی به گونه‌ای ساماندهی خواهد شد که به هیچ کسب و کار فعال در این فضا آسیبی وارد نشود.

مرتضی آقاتهرانی در تشریح اقدامات مجلس برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، گفت: این طرح در صحن علنی از این نظر رای آورد که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح ۳۷ ماده‌ای بارها اصلاح شده است، کما اینکه در طول ۱۲ سال بارها در صحن آمده و برگشته است و قطعا طرحی زنده است که بارها روی آن کار کارشناسی انجام شده و قویتر شده است.

وی تصریح کرد: این طرح در ابتدا تحت عنوان صیانت از فضای مجازی مطرح شده بود که به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی تغییر نام یافت و چون قرار است در قالب اصل ۸۵ مورد بررسی قرار گیرد باید هیات رییسه مجلس نشستی برگزار کرده تا تعداد افرادی که از کمیسیون‌های مختلف مجلس باید در کمیسیون مشترکی که برای بررسی کارشناسانه آن تشکیل می‌شود، عضو شوند، تعیین شود.

آقاتهرانی با بیان اینکه قرار است بین ۱۹ تا ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس در این کمیسیون مشترک عضویت داشته باشند. خاطرنشان کرد: بنده معتقدم باید حداقل عضو یعنی ۱۹ نفر برای ترکیب این کمیسیون در نظر گرفته شود تا چابک باشد و چند پیشنهاد هم دارم که روند بررسی این طرح را تسریع می‌کند، ضمن اینکه بعد از اتمام هر نشست کمیسیون مشترک، مردم را در جریان تصمیمات اتخاذ شده قرار خواهیم داد و هیچ کدام از برنامه‌ریزی‌ها در مورد این طرح محرمانه نبوده و در سطح عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد چراکه این طرح برای حمایت از مردم تدوین شده، بنابراین آنها این حق را دارند که از جزییات اقداماتی که پیرامون آن انجام می‌شود، مطلع باشند.

وی افزود: یکی از پیشنهادات این است که نشست‌های کمیسیون مشترک در زمان برگزاری نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی برگزار شود که اعضای آن درگیر امورات حوزه انتخابیه نباشند تا بتوان در طول یک ماه بررسی این طرح را به اتمام رساند.

آقاتهرانی اظهار کرد: ما نخواستیم از زمان صحن علنی مجلس برای بررسی این طرح استفاده کنیم چرا که موارد مهمتری باید در دستورکار صحن قرار گیرد که با مشکلات اصلی مردم ارتباط مستقیم دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اقدامات حمایتی که در این طرح برای کاربران فضای مجازی در نظر گرفته است، افزود: ما در تلاش هستیم که از کاربران فضای مجازی حمایت مالی صورت بگیرد چرا که کاربران برای استفاده از فضای اپلیکیشن‌هایی که از خارج مدیریت می‌شوند همچون تلگرام باید هزینه‌ای برای فیلترشکن بپردازد، ضمن اینکه هزینه‌ای که مردم برای داخل می‌پردازند با هزینه اینترنت خارجی برابری دارد که در تلاش هستیم این هزینه برای کاربران به یک سوم کاهش پیدا کند و شرایطی را فراهم کنیم که از نظر اقتصادی برای مردم مقرون به صرفه باشد. از سوی دیگر تا فضای مناسب مشابه به عنوان جایگزین پلتفرم‌های خارجی با همان کیفیت به لحاظ پهنای باند و سرعت فراهم نشود که مردم آن را بپذیرند، استفاده از هیچ کدام از پلتفرم‌های خارجی همچون اینستاگرام محدود نخواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که اگر به دنبال اعمال تحریم‌ها فعالیت کاربران در هر کدام از پلتفرم‌های خارجی محدود شد ما جایگزین مناسبی برای آن داشته باشیم. ضمن اینکه در تلاش هستیم پلتفرم‌هایی همچنان فعال باقی بمانند که در ایران دفتر داشته باشند تا ما بتوانیم از حقوق کاربران ایرانی دفاع کنیم و قطعا فضای مجازی به گونه‌ای ساماندهی خواهد شد که به هیچ کسب و کار فعال در این فضا آسیبی وارد نشود.

27215

پست بعدی

هشدار! احتمال سرایت ویروس کرونای دلتا در فضای باز/ هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم

س آگوست 10 , 2021
فارس نوشت: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه هنوز به قله پیک پنجم نرسیده ایم گفت: در حال حاضر محدودیتی در شهر تهران نداریم پس بهتر است محدودیت‌های کرونایی را از خانواده آغاز کنیم. پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه تهران ما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000