معاون وزیر بهداشت: بیش از ۴۰ هزار بیمار کرونایی بستری شده داریم

معاون وزیر بهداشت: بیش از ۴۰ هزار بیمار کرونایی بستری شده داریم

ایرنا نوشت: معاون درمان وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز بیش از ۴۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز خدمات لازم درمانی را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

قاسم جان بابایی روز یکشنبه در حاشیه ستاد کرونا استان بوشهر در جمع رسانه‌ها در بوشهر افزود: با توجه به اینکه با ارائه خدمات درمانی به موقع امکان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش می‌یابد، تلاش شده‌است خدمات سرپایی ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: در همین ارتباط برای خدمات رسانی به موقع به بیماران تمام زیرساخت‌های درمانی، بخش‌های بستری وابسته به سازمان‌ها و بستری موقت و سرپایی بیماران در کشور افزایش یافته است.

جان بابایی ادامه داد: با اقدام‌های انجام شده مردم درزمینه ارائه خدمات هیچ نگرانی نداشته باشند اما انتظار می‌رود خیران و گروه‌های جهادی همانند گذشته مجموعه بهداشت و درمان را یاری کنند و در این موقعیت حساس با ورود به بیمارستان‌ها ضمن کمک به این مجموعه در کنار بیمارانی که نیاز به کمک دارند، قرار بگیرند.

وی با اشاره به افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و رشد مصرف دارو در کشور بیان کرد: با توجه به واردات انجام شده و تولید داخلی مشکلی در زمینه تامین دارو وجود ندارد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به دلیل افزایش مصرف دارو میزان بدهی دانشگاه‌ها به شرکت‌های پخش دارو افزایش یافته و در این شرایط بیشترین و مهمترین مشکل بیمارستان‌ها تامین نقدینگی و تزریق مالی است.

جان بابایی ادامه داد: پرداخت بخشی از مطالبات شرکت‌های دارویی از سوی دانشگاه‌ها با تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و یا پرداخت بخشی از بدهی بیمه‌ها (تامین اجتماعی و سلامت) در این شرایط حساس ضروری است.

وی افزود: در زمان حاضر میانگین بدهی دارویی هر دانشگاه در کشور بین ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است و بیمه‌ها نیز هرچند تا قبل ازعید منابع لازم را به بیمارستان‌ها پرداخت کردند اما در چهار ماه گذشته با توجه به رویارویی با ۲ موج خیلی سنگین بیماری تاکنون دریافتی از بیمه ها نداشته ایم.

به گفته جان بابایی بیشتر بدهی دانشگاه‌ها در زمان حاضر مربوط به بخش دارو و مطالبات مربوط به کرونای کارکنان است که انتظار می‌رود با همکاری سازمان برنامه و بودجه در تامین نقدینگی هم دارو تامین و هم مطالبات قانونی کارکنان پرداخت شود.

جان بابایی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیماران مبتلا به کرونا نیاز به سرم‌های بزرگ ندارند و بیشتر سرم‌های کوچک نیاز است، براساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان غذا و دارو و شرکت‌های دارویی برای استفاده بهینه تر بزودی سرم‌های با حجم کوچک در کشور تولید و در بین دانشگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: اولویت تامین سرم با بیمارستان‌ها است و معتقدیم کسانی که نیاز به سرم دارند بهتر است در بیمارستان باشند و مراکز درمانگاهی سرپایی و داروخانه‌های بخشی خصوصی در مرحله دوم و سوم قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: امروز مهمترین مشکل در کشور برگزاری تجمع‌ها است که موجب شیوع و گسترش بیماری شده و با همراهی مردم درزمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید کارخانه تولید بیماری در کشور متوقف شود.

وی با اشاره به روند مثبت واکسیناسیون در کشور اضافه کرد: با سرعت بخشی در روند واکسیناسیون، نگرانی ما در آینده نسبت به ابتلا و شیوع ویروس کرونا کمتر و شرایط بهتری در آینده خواهیم داشت.

جان بابایی گفت: در زمان حاضر جمعیت بالای ۶۰ سال در بیشتر استان‌ها واکسینه شده اند و گروه‌های پرخطرنیز در دست اجرا است.

وی بر ضرورت استفاده از تمام امکانات درمانی وابسته با سازمان‌های مختلف برای خدمات رسانی بهتر و بهینه تر به مردم در این شرایط حساس تاکید کرد.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

تشکیل صف بستری برای کرونا در اصفهان/وضعیت نگران کننده است

ی آگوست 8 , 2021
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضعیت کرونا در اصفهان نگران کننده است و ظرفیت بیمارستانهای اصفهان تکمیل شده است و صف انتظار بیماران کرونایی برای تخت مراقبت های ویژه و تخت معمولی تشکیل شده است. آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به وضعیت ناگوار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000